• traveler

Hur många facebook vänner umgås du med IRL?

Här menar jag personer som du umgås med eller har någon form av utbyte av i verkliga livet. Att bara stöta på någon Facebook vän helt oplanerat på stan räknas knappast enligt mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 09:06
    Kolleger som man träffar varje dag tycker jag nog man kan räkna in. En kusin som man träffar en gång per år, nja.. Inte i den här omröstningen iaf.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-09 13:36
    Jag ber om ursäkt för att jag inte hade med ett alternativ för de som inte har facebook. Ni finns väl också antar jag.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många facebook vänner umgås du med IRL?
  • Stårschan

Svårt att säga. Ska man räkna in arbetskamraterna som man träffar varje dag? Dem man träffar på konferens? Släktingar man träffar en gång per år när det är födelsedagsfest för att andra har bjudit in dem? De gamla klasskompisarna som bor på fel sida jordklotet men som man ändå träffar vart femte år när man aktivt lyckas ordna så att man är på samma plats vid samma tidpunkt?

Jag röstade 20%.

• Långbenopluto

Dom man umgås med mest har ju minst utbyte av fejjan eftersom dom vet allt om vad som händer ändå. Det är ju dom man inte umgås med som man vill hålla nån kontakt med som man har på fejjan, i alla fall jag

• Kofot

Ungefär 70% är bekanta som jag stöter på då och då. 30% är vänner

• traveler
    Kofot skrev 2014-05-08 09:04:29 följande:
    Ungefär 70% är bekanta som jag stöter på då och då. 30% är vänner
    Det var rätt mycket måste jag säga
  • Mamori

Max 10% träffar jag relativt regelbundet. Många av mina närmaste vänner har ingen facebook.

• lövet2

40% träffar jag minst en gång i veckan. 10% träffar jag 2-3 ggr/år. Övriga träffar jag i princip aldrig. Det är folk i södra Sverige eller utomlands. En är för övrigt en person jag aldrig träffat IRL utan mött här på FL.

• Radhuspinglan

Är jag ensam om att inte ha ett facebook-konto?

• luuuuv
    Radhuspinglan skrev 2014-05-08 16:54:01 följande:
    Är jag ensam om att inte ha ett facebook-konto?
    nej jag har inte heller facebook
  • Radhuspinglan
    luuuuv skrev 2014-05-08 16:56:42 följande:
    nej jag har inte heller facebook

Bra där! ;)
Svar på tråden Hur många facebook vänner umgås du med IRL?