• jvs

Varför använder ni mensskydd på natten?

Valdigt konstig fraga, ar val helt uppenbart att alla bloder olika. Jag bloder KRAFTIGT i tre dygn sen ar det i stort sett over. Har hellre tampong an att bloda ner sangen pa natten konstigt nog och da menar jag den storsta tampong som gar att kopa for pengar. Binda har aldrig funkat for mig det ar for otympligt.

• jvs
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 12:05:28 följande:
    Jisses. Nu börjar jag nästan bli lite chockad över hur mycket folk verkar blöda. Får ni inte dåligt blodvärde? Borde det finnas mensskyddsbidrag? Måste ju bli en ganska stor summa om man behöver byta varannan timme /lägga omlott osv. fast å andra sidan finns det ju mycket i livet som kostar. Hur som helst. Jag känner mig ganska lyckligt lottad iaf. Visserligen så har nog min knäppa mens ett finger med i spelet i att jag har svårt att bli gravid. Men nu när jag redan har ett par underbara tvillingflickor, så tackar jag och tar emot.
    Man kan ju donera en halvliter blod utan att fa "daligt blodvarde", sa nej varfor skulle man fa problem av att bloda 200 eller 300 ml en gang i manaden (om ens sa mkt).
  • jvs
    AstridH skrev 2014-05-08 13:20:06 följande:
    Om man har riklig mens så kan man få dåliga blodvärden. Järnbrist är vanligt bland kvinnor, just på grund av mensen.
    Ja fast vi ar ju gjorda sana sa da far man kompensera med bra mat. Sa har man anda det problemet ar det maten som ar boven.
  • jvs
    Meinu skrev 2014-05-09 09:19:00 följande:
    Jag har också undrat varför man ska ha nattbinda. På mig rinner det inte ut på natten. Man ligger ju vertikalt! Jag har riklig mens, men det rinner inte ut! Jag kniper ihop benen och går med benen i kors till toaletten och släpper sen ut nattens flod i toan. 
    Bortsett fran det faktum att de flesta nog sover liggandes horisontellt sa borde det inte vara sa svart att lista ut hur det gar till nar en vatska rinner genom ett "ror" som ligger plant - bara ta ett sugror som du lagger pa ett bord och borja sakta fylla pa med vatska i ena anden och se vad som hander om du inte kan forestalla dig hur det funkar. Manga har verkar ha skippat grundskolan helt.
  • jvs
    Anonym (TS) skrev 2014-05-09 13:31:56 följande:

På mig, mfl så rinner det bevisligen inte ut. Jag tror att det beror på tre saker. Slidans form, mensens konsistens (lättrinnande eller trögflytande) samt givetvis mängden.
    Ja men man kan val inte utga fran att alla andra har en gigantisk bananformad slida som haller allting inne eller att alla hellre gar till badrummet med hopknipta ben pa morgonen an att anvanda en stackars binda.
  • jvs
    Anonym (TS) skrev 2014-05-09 16:00:09 följande:

Varför skulle jag använda en binda om jag inte behöver? Det om något låter synnerligt korkat. Det är liksom inte jobbigt att sova utan binda om man inte läcker.
    Alltsa nu ar det ju du som fragar varfor folk anvander binda pa natten.. nu vet du. Alla bloder inte bara en tesked. Gackat dig i aratal, okej, sjalv borjade jag intressera mig for teknik och vetenskap nar jag hade lost mysteriet med mensen i tonaren.
  • jvs
    Anonym (TS) skrev 2014-05-09 15:55:19 följande:

Nej, jag undrade seriöst hur andra människor hanterar sin mens nattetid då jag anade att jag hanterar den på ett ganska ovanligt sätt. Är det av märklig fråga? Endera har många allvarliga brister i läsförståelsen eller så vill folk verka dumma.
    Arligt talat fattar jag inte hur du lyckats klura ut att du har mindre mens an andra och darfor behover mindre skydd men inte klurat ut att de som har mer mens behover mer skydd.
    Ja det maste vara vi andra som ar dumma.
Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?