Anonym (TS) skrev 2014-05-09 11:07:26 följande:
Undrar lite oförstående hur så många kan sakna läsförståelse? Om man läser TS så borde varje vuxen människa kunna tyda att jag aldrig ifrågasatt att mängden menstruation varierar från kvinna till kvinna. Däremot om det verkligen krävs effektivare skydd nattetid än dagtid, för majoriteten av kvinnor. Eftersom jag själv, och många andra, kräver mindre (dvs inget) skydd under natten, men skydd på dagtid. Jag erkänner dock att jag inte hade någon aning om att det var så vanligt att folk blödde sådana extrema mängder att det kunde liknas vid "blodbad" och "brottsplats". Beträffande rubriken "varför använder du mensskydd på natten?" Så har jag, likt varje framgångsrik journalist, använt en formulering som fångar ögat och väcker intresse (och lyckades!). När man sedan läser TS så borde man förstå att "varför" inte ska tolkas som ett ifrågasättande (om det verkligen är nödvändigt) utan som en invit att förklara hur just din menstruation fungerar och hur du hanterar den nattetid. Jag tycker dock att detta, trots allt, har lett till en mycket god diskussion.
Jag skulle kunna gissa på att du och dina vänner är väldigt smala.....på gränsen till anorektiska.
Både med dina svårigheter att få barn, samt din sparsamma mens.
Gott att du har fått barn nu =)
Det är även svårt för en överviktig att få barn, men mensen brukar inte vara frånvarande. Men man rek överviktiga att gå ner i vikt, och underviktiga att gå upp eller äta mer näring. Iallafall gjorde de förr. Har kompisar som fått de rek. Fast på 90-talet. Jag har 4 vänner som gjort konstgjord befruktning, men det var efter skador pga av klamydia och cystor