Varför använder ni mensskydd på natten?
Felizia skrev 2014-05-09 22:39:45 följande:
Försöker en gång till... - Är det ingen av er som blöder så sjukt mycket som sökt hjälp..?? Accepterar ni bara detta som ett faktum? Det finns såväl läkemedel som andra insatser för att slippa ha det såhär!Äter cyklonova som är speciellt till för rikliga menstruationer. Ändå är jag under fyra till fem dagar tvungen att använda "nattprodukter". Vilket inte gör mig ngt eftersom det då funkar. Utan tabletterna blöder jag dock igenom både tampong o bindor på en-två timmar... Räddningen har varit de nya natttampongerna med vingar - låter urfånigt men det funkar :D Så numera kan jag fungera normalt på dagen samt sova utan att blöda igenom flera gånger, tack vare cyklonova TILLSAMMANS med nattprodukter. Och nej, har man så riklig mens som jag förstår jag inte hur man kan tycka det är värt att inte äta tabletterna. Jag kunde inte ens åka till affären utan att vara rädd för att det började blöda igenom i kassakön (har hänt flera gånger)... Cyklonova (samt en massa andra alternativ) innehåller INTE hormoner utan det verksamma ämnet är tranexamsyra. Man tar det enbart under de dagar man har riklig menstruation.