Anonym (FAKTA) skrev 2014-05-10 09:48:21 följande:
Jag skulle kunna gissa på att du och dina vänner är väldigt smala.....på gränsen till anorektiska. Både med dina svårigheter att få barn, samt din sparsamma mens. Gott att du har fått barn nu =) Det är även svårt för en överviktig att få barn, men mensen brukar inte vara frånvarande. Men man rek överviktiga att gå ner i vikt, och underviktiga att gå upp eller äta mer näring. Iallafall gjorde de förr. Har kompisar som fått de rek. Fast på 90-talet. Jag har 4 vänner som gjort konstgjord befruktning, men det var efter skador pga av klamydia och cystor
Mina vänner? Vad har dem med saken att göra? Idag är jag 168 cm och väger 50 kg. Jag är smal, men uppskattar inte att bli benämnd som anorektisk. Har du inte fått lära dig vanligt hyfs? Men jag har under många år varit mer normal/mullig och mensen har alltid varit densamma, så jag ser inget samband där. Jag har pco och därav ingen regelbunden mens. Dock föregås den alltid av ägglossning, så när jag väl har mens så är det ingen "fejkblödning". När jag blev gravid med mina barn så vägde jag 60 kg och fick pergotime (ägglossningsstimulerande). Ingen bad mig gå upp i vikt då eftersom jag var normalviktig.