Inlägg från: Minmajbebis |Visa alla inlägg
  • Minmajbebis

BF idag, följas åt?

BF idag och LÄNGTAR efter bebis!

Haft förvärkar från och till sedan i måndags men verkar inte vara något mer på gång.... Känner mest på natten men sen stannar det av igen på dagen...

Någon annan med samma bf eller i närheten? Hur går det för er? Vore kul att följas fram till våra bebisar är här! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF idag, följas åt?
  • Minmajbebis

Åh vad kul!
    Mitt första barn så har ingen aning om hur det ska kännas, går och lägger mig varje kväll och hoppas att jag ska vakna av att vattnet går, lika besviken varje morgon Flört
    Har också haft en jättebra graviditet, men nu tycker jag att jag börjar känna mig tung och att det stramar extremt mycket i magen!
    Hur startade din första förlossning?

• Minmajbebis

Oj, vilken snabb förlossning! Men allt gick bra? Man tror ju att förstföderskors förlossningar aaaaalltid tar lång tid annars ju, haha!

Min barnmorska har inte gjort nån sån undersökning, brukar de det eller frågade du? Verkar ju som om det är på gång litegrann iallafall för dig Skrattande

Jaa känner mest på nätterna, mellan alla kisspauser, hur det värker och stramar. Men sedan igår känner jag väldigt mycket så fort jag bara går och blir typ andfådd för ingenting... Hoppas hoppas denna veckan iallafall!

Wow färdknäppen, är definitivt inte på humör för att prova den... Flört 

• Minmajbebis

Åh tror du? Skrattande Så taggad nu! 

Vill ju helst inte gå över men känns som om det är bättre för kroppen att starta själv än att bli igångsatt! Här sätter de igång en 2 veckor över tiden, så man vet ju iallafall att bebisen kommer snaaart!

Vet du om det blir tjej eller kille?

• Minmajbebis

Bor i Göteborg! Ja två veckor är ju egentligen ingenting, men man har ju räknat med det här datumet sedan i höstas ju! Vi vet inte vad det blir, men trooor en tjej😊 Har börjat känns mig väldigt osocial och på dåligt humör senaste dagarna också, nåt du känner igen? Vill helst bara sitta hemma själv utan att träffa folk....

• Minmajbebis

Vet precis vad du menar, känns som att ALLA runt omkring en föder plus att alla sagt att "du föder säkert i april" och nu bombarderas jag av sms varje dag sedan en vecka med frågor om jag fött än..... Himla irriterande!!!

Sover faktiskt bra förutom 2-3 kisspauser då, och att jag bara kan sova på vänster sida - ingen annan ställning funkar! Sover du bra?

Har precis tryckt i mig en hel ananas nu, räknar kallt med att det drar igång inatt :-P ska vi inte satsa på det?!

• Minmajbebis

Äsch, har inte känt någonting alls inatt eller nu på morgonen är bjuden på stor inflyttningsfest imorgon och alla har ju skämtat om att vi inte kommer kunna vara med men nu får vi väl gå dit antar jag.... Inte ett dugg sugen - och vad ska jag ha på mig?!

Har ett mentalt mål att iallafall få föda denna vecka, senast måndag! Efter det kommer jag bryta ihop totalt haha!

• Minmajbebis

Nej faktiskt inte, däremot läst tuuusen förlossningsberättelser och googlat sönder "så startade min förlossning"

Fortfarande inga känningar? Inte här heller, men lever på hoppet och de trådar där folk säger att det startat helt utan förvarning! Så surt att allt stannat av...

Vad är dina helgplaner? Orkar du ta dig sn stora projekt? Vill helst inte lämna lägenheten men ja, nu blir det ju iallafall fest på lördag....

• Minmajbebis

Mysigt med lite egentid innan barn nummer 2 kommer kan jag tänka mig Glad Har inga planer ikväll, festen imorgon och sen tänkte vi gå och bruncha på söndagen bara... Har ju inte riktigt planerat något den här helgen eftersom vi definitivt skulle ligga hemma och gosa med lill*en Flört

Det är ganska nära vänner som vi ska till och de har barn sedan tidigare och vet att INTE sms:a varannan minut och fråga, så det blir nog trevligt ändå. Är väl resten av gästerna som jag är lite sådär inför, få tusen frågor och sådär.... Jaja, blir säkert bra när vi väl är där.

Slutade jobba denna veckan och var dödligt uttråkad idag när sambon kom hem! Kan inte tänka mig en och en halv vecka till med dåliga tv-program och frustrerande googlande, hahaha!

• Minmajbebis

Godmorgon! Inget nytt inatt men vaknade upp ovanligt pigg och på bra humör (wow!) ska till barnmorskan på onsdag och då ska vi boks tid för kontroll och igångsättning.. Är ju skönt på ett sätt ioförsig men har sagt till henne senaste två gångerna att nu tror jag inte vi ses nästa vecka!

Kul med en till väntande, hur går det för dig? ingen slempropp här än men letar efter den efter varje toabesök haha!

• Minmajbebis

Godmorgon!

Inget nytt här heller förutom en superstor flytning imorse (ursäkta) trodde nästan det var vattnet som gick ett tag, huu.... Någon sv er som haft det så?

Länet mig märkligt pigg och glad igår och idag och hoppas såklart det är ett tecken festen var faktiskt jättekul och fick bara två kommentarer om att det såg ut som om jag skulle föda närsomhelst (ja tack) och ooooj vad stor du är!

• Minmajbebis

Åh vad spännande Jennifer! Heja heja hoppas det tar fart ikväll!

Nja men tror inte det är vatten? Är liksom vit i, typ lotion (ursäkts äckelinfo igen)

• Minmajbebis

Samanthaque - hur gick det hos barnmorskan? Och hur går det med väkarna? Spännande

Jennifer - Ja kanske slempropp? Men trodde den skulle vara mer... som en lång propp? Hahaha! Börjar ge upp hoppet lite här, nu har jag onsdag som nästa mål tills den mååååste komma! Börjar kännas som om det inte blir någon bebis alls här... Suck...

Hur mycket rör sig era småttingar nu? Min är fortfarande helvild, fast mest på kvällstid!

Svar på tråden BF idag, följas åt?