• Minmajbebis

BF idag, följas åt?

BF idag och LÄNGTAR efter bebis!

Haft förvärkar från och till sedan i måndags men verkar inte vara något mer på gång.... Känner mest på natten men sen stannar det av igen på dagen...

Någon annan med samma bf eller i närheten? Hur går det för er? Vore kul att följas fram till våra bebisar är här! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF idag, följas åt?
  • Minmajbebis

Vet precis vad du menar, känns som att ALLA runt omkring en föder plus att alla sagt att "du föder säkert i april" och nu bombarderas jag av sms varje dag sedan en vecka med frågor om jag fött än..... Himla irriterande!!!

Sover faktiskt bra förutom 2-3 kisspauser då, och att jag bara kan sova på vänster sida - ingen annan ställning funkar! Sover du bra?

Har precis tryckt i mig en hel ananas nu, räknar kallt med att det drar igång inatt :-P ska vi inte satsa på det?!

• Jennifer1991

Jo jag vet. Kan folk inte bara vänta med att fråga om man föder barn, dom får nog reda på det tids nog. Och för att man inte orkar svara när dom ringer betyder det inte att man föder barn haha.

Jag är också uppe och kissar ett par gånger, plus att min dotter sover som ett stolpskott och vaknar ett par gånger på natt. Så det är rätt segt. Men har inte ont i kroppen eller något utan ligger rätt bekvämt tack och lov!
    Haha ja inatt föder du garanterat ð???
    Tur att ananas är så gott så man kan äta det varje kväll i förhoppning om att det sätter fart på saker. Vi var och handlade igår och då köpte vi två ananaser.

Hur har natten gått? Själv har man inte haft en enda sammandragning under hela natten. Dom avlöser varandra på dagarna men under nätterna är det heelt stilla för mig, det sänker förhoppningarna om att föda kan jag säga :/

• Minmajbebis

Äsch, har inte känt någonting alls inatt eller nu på morgonen är bjuden på stor inflyttningsfest imorgon och alla har ju skämtat om att vi inte kommer kunna vara med men nu får vi väl gå dit antar jag.... Inte ett dugg sugen - och vad ska jag ha på mig?!

Har ett mentalt mål att iallafall få föda denna vecka, senast måndag! Efter det kommer jag bryta ihop totalt haha!

• Jennifer1991

Nej vad segt, speciellt när det sista man vill är att behöva vara social bland massa folk! 
    Haha ja jag har samma mål, alla har sagt att jag kommer föda i helgen så nu börjar man ju tro det också, man lär ju vara lagom less på måndag ;) 

Alla säger att man ska passa på att njuta nu den sista tiden men det är så svårt, det enda man vill och kan tänka på är ju att föda barn. Har kollat sönder på alla förlossningserier som finns. Har du kollat på några?

• Minmajbebis

Nej faktiskt inte, däremot läst tuuusen förlossningsberättelser och googlat sönder "så startade min förlossning"

Fortfarande inga känningar? Inte här heller, men lever på hoppet och de trådar där folk säger att det startat helt utan förvarning! Så surt att allt stannat av...

Vad är dina helgplaner? Orkar du ta dig sn stora projekt? Vill helst inte lämna lägenheten men ja, nu blir det ju iallafall fest på lördag....

• Jennifer1991

Haha ja man blir smått besatt såhär i slutet och läser allt man kan komma åt! :D
    Nä inga känningar alls, sammandragningar och ett väldigt tryck nedåt när dom kommer men annars ingenting. Ja alltså man hoppas ju på att förlossningen bara startar helt plötsligt och egentligen så vill man ju hellre att det ska starta så än med massa onödiga förvärkar och sånt, men det känns liksom så orimligt att det ska starta så. Trots att jag inte hade några känningar alls innan med min förra förlossning..

Ikväll är vi faktiskt barnfria, mina föräldrar ville ha min dotter över natten så ikväll ska vi bara njuta av den sista barnfria kvällen på länge, kanske går ut och äter något men annars blir det lugnt. Och så hoppas jag ju självklart att förlossningen startar inatt när vi redan har barnvakt haha!
    Vi är även bortbjudna på middag imorgon och har planer även söndag så den här helgen är fullsmäckad, känns faktiskt rätt skönt att ha planer, jag blir lätt galen av att bara ligga i soffan och frenetiskt leta tecken på förlossning! Gör ju det hela vardagarna nu när dottern är på förskolan från 9-15.
    Känner mig väldigt pigg måste jag säga och det är skönt!

Har ni några andra planer förutom festen på lördag? Är det fest hos några nära vänner? 

• Minmajbebis

Mysigt med lite egentid innan barn nummer 2 kommer kan jag tänka mig Glad Har inga planer ikväll, festen imorgon och sen tänkte vi gå och bruncha på söndagen bara... Har ju inte riktigt planerat något den här helgen eftersom vi definitivt skulle ligga hemma och gosa med lill*en Flört

Det är ganska nära vänner som vi ska till och de har barn sedan tidigare och vet att INTE sms:a varannan minut och fråga, så det blir nog trevligt ändå. Är väl resten av gästerna som jag är lite sådär inför, få tusen frågor och sådär.... Jaja, blir säkert bra när vi väl är där.

Slutade jobba denna veckan och var dödligt uttråkad idag när sambon kom hem! Kan inte tänka mig en och en halv vecka till med dåliga tv-program och frustrerande googlande, hahaha!

• samanthaque

Heeej tjejer!

ååå , för er är det igår...... stackars er att gå övertid o andra har fått bebisar å BF eller innan! Jag är också avis , sömnlös, en aning rastlös, nervös:)

BF för min del är idag o det händer inget förutom ont i underlivet när man går långt ...:/ andfådd eller lite värkar vet jag inte om jag haft de hela dagen idag men jag börjar va redo om bebisen kommer!:)

Jag väntar nu tredje barn o bor i Norra Hisingen , Göteborg:) planerar att föda å Östra!:) har ni fått slempropp ännu? Inte såvitt vet jag om jag fick den ut eller ej. eehh... det är bara att vänta på hårda sammandragningar!:)

• Jennifer1991

Godmorgon! Sovit en hel natt med undantag på ett toalettbesök, såå skönt! Tyvärr ville inte bebisen ut inatt heller men lever lite på en god natt sömn iallafall!
    Hur har er natt varit tjejer?
    Minmajbebis - skönt att det är nära vänner som är lite förstående men mindre kul är alla andra som kommer fråga varför inte bebisen är ute än, usch sånt gör mig bara mer stressad!
    Får också ångest av tanken på att ligga hemma en hel vecka till och se skit på tvn. Finns ju ingenting att se!!
    På fredagen ska jag ringa till sjukhuset och få en tid för överburenhetskontroll där dom kollar flödet i moderkakan, fostervattnet och storlek på bebisen. Egentligen hade jag gissat på att bebisen skulle komma ut precis det datumet, då är det BF+8 men tanken på att vänta så länge är hemsk haha. Även fast det är såå få dagar av ens liv egentligen!

Har ni också en maxtid i Göteborg på hur länge man får gå över? Här är det 2 veckor.

Samanthaque - hej vad roligt att du också skriver :) har dina förvärkar/värkar blivit värre? Hoppas på att bebis bestämt sig för att komma ut! När i förhållande till BF föddes dina tidigare barn?
    Nej tror inte att slemproppen släppt än, dock kom det pyttelite rosa slem efter färdknäppen för några dar sedan och vet inte vad det kan ha varit haha

• Minmajbebis

Godmorgon! Inget nytt inatt men vaknade upp ovanligt pigg och på bra humör (wow!) ska till barnmorskan på onsdag och då ska vi boks tid för kontroll och igångsättning.. Är ju skönt på ett sätt ioförsig men har sagt till henne senaste två gångerna att nu tror jag inte vi ses nästa vecka!

Kul med en till väntande, hur går det för dig? ingen slempropp här än men letar efter den efter varje toabesök haha!

Svar på tråden BF idag, följas åt?