-
-
Svar på tråden Gravid efter spolning?
-
Spolning kan öka chansen ifall det är lite klägg i vägen i äggledarna,men det är ju ingen universallösning. Och plussa så tidigt efter är omöjligt. För det första ska man ju spolas före äl och sen ska äl ske och sen måste det ju gå ett tag innan man har minsta chans att kunna plussa p.g.a hcg-nivån. Men hopp finns det alltid!
Speciellt om man är oförklarligt infertil,då kan det vara så att det "bara" tar tid.
Testa igen om du vill eller vänta-du är lika gravid för det om du nu är gravid,men du får säkrare resultat om du väntar lite. -
Ja så klart. Gyn gjorde spolningen dagen efter mensens slut för han ville kolla så jag inte hade stopp i äggledarna. Men det såg fint ut. Vet inte om det är konstaterat men han sa att ca 7av10 blir gravida inom loppet på 3 månader efter en spolning. Detta för att kontrasten som man spolar med gör att man blir högfertil i upp till 3mån. Men jag har då inte en susning. Jag tänkte eftersom jag testade idag och inget visade så väntar jag tills på lördag när jag skall ha mens om inte mensen hinner före. Men jag förväntar mig inte något egentligen men hoppet finns ju ändå :D Tack för svar <3Jag är bara jag skrev 2014-05-08 14:13:51 följande:Spolning kan öka chansen ifall det är lite klägg i vägen i äggledarna,men det är ju ingen universallösning. Och plussa så tidigt efter är omöjligt. För det första ska man ju spolas före äl och sen ska äl ske och sen måste det ju gå ett tag innan man har minsta chans att kunna plussa p.g.a hcg-nivån. Men hopp finns det alltid!
Speciellt om man är oförklarligt infertil,då kan det vara så att det "bara" tar tid.
Testa igen om du vill eller vänta-du är lika gravid för det om du nu är gravid,men du får säkrare resultat om du väntar lite. -
Jag plussade 2:a månaden efter spolningen (1:a efter var jag och min man på olika håll och missade ÄL) och det var vårt 19:e försök! Vår utredning visade inga fel på någon av oss. Är bara i v4+5, så än så länge kan ju vad som helst hända..
-
Woow.. Grattis :D Jaaa jag vet ärligt inte vad som hänt efter min spolning men min mens är 4 dagar och testar negativt oxå. Så inte är där någon bebis. Kan det kanske vara så att spolningen skjuter på mensen lite? Fattar ingenting... haha Helt ovetandes just nu. Då kan man ju hoppas man plussar nästa månad istället då :D Grattis igen :Dapelsin83 skrev 2014-05-13 18:05:21 följande:Jag plussade 2:a månaden efter spolningen (1:a efter var jag och min man på olika håll och missade ÄL) och det var vårt 19:e försök! Vår utredning visade inga fel på någon av oss. Är bara i v4+5, så än så länge kan ju vad som helst hända..
-
hej
Jag hoppar gärna in i denna tråden!
Jag gjorde en spolning idag,, någon mer som tyckte det gjorde jätte ont? nu får vi se om detta kan vara den rätta vägen att gå för att få ugnen att börja jäsa en bulle.... men det dröjer ju miinst 3 veckor inan jag vet.
// Sofia -
Jag har gjort spolning och tyckte de gjorde ont! Blödde en del också. Jag vart gravid 2-3 månader efter spolning och hade försökt i 2 år. Nu har jag en liten kille på 8 månader :)
-
Hej! Även jag gjorde spolning i början av denna månad och tyckte också att det gjorde vansinnigt ont! Dock ser jag det som positivt då det KAN tyda på att det var något "i vägen" i ena äggledaren. Är på BIM-4 nu och har noll symptom dock. Känns minst sagt lite trist då vi försökt i 11 månader...
-
Jag spolade äggledarna i november månad. Samtidigt såg vi i ultraljud apparaten att jag kom till att ägglossa inom de närmaste 2 dagarna.
Där var inget stopp men jag plussa två veckor senare och är nu höggravid. Vi hade försökt i 2 år innan spolningen -
du inger hopp!Poison82 skrev 2014-06-25 16:59:48 följande:
Jag spolade äggledarna i november månad. Samtidigt såg vi i ultraljud apparaten att jag kom till att ägglossa inom de närmaste 2 dagarna.
Där var inget stopp men jag plussa två veckor senare och är nu höggravid. Vi hade försökt i 2 år innan spolningen
-
tovemaja skrev 2014-06-25 19:12:49 följande:du inger hopp!
Jag håller tummarna för dig. Jag gick 2 dagar över bim för jag vågade inte testa och bli besviken igen .
Tyckte också att det gjorde sjukt ont, grät rätt mycket