• Anonym (Mia)

Presentkort i present

Varför ska alla önska sig presentkort nuförtiden?
    Känns som folk blir stötta om man inte kommer med det där jkla kortet i present.
    Jag har ingen lust att ge presentkort.
    Droppen var när syrran önskar sig presentkort (på pop el BR) till sitt barn som fyller 1 år. Herregud, present till en 1-åring borde ju va lätt att fixa?!

Tänker jag fel som inte vill ge presentkort till nära och kära?

• Svar på tråden Presentkort i present
  • taquine

Personligen tycker jag det är en perfekt present med presentkort, då kan du ju köpa exakt det du vill ha istället för att joxa med byten om det är något som är tex fel storlek eller något du inte vill ha . 
    Stött blir jag absolut inte om jag inte får några, men som sagt är det jäkligt praktiskt. Kör själv stenhårt med sådana

• Anonym (Fia)

Jag är less på alla som bara önskar sig presentkort. Känns som att man bara byter pengar med varandra istället för att leta efter en genomtänkt present. Speciellt till en 1-åring är det löjligt att önska presentkort.

• Anonym (.)

Det känns lite som att folk underkänner ens smak och förmåga att hitta presenter när de ber om presentkort varje gång... Och som nån skrev - det blir ju bara att man byter pengar med varandra.
    Vad är poängen med present om man ändå bara ger pengar?

• nozpa

Smidigt med presentkort tycker jag. Jag önskar mig aldrig något. Men om någon nu frågar så kan jag säga just en specifik sak, och då exakt just för att det är det jag önskar mig. Alt ett presentkort. Annars kan man ju fråga vad en 1 åring behöver alt bara gå och köpa det man vill ge.
    Som sagt ts, lätt att köpa presenter till en 1 åring. Men visst, om nu någon säger att detta o detta vill vi ha. Då blir det ju lite annorlunda.

• Dixie

tråkigt med presentkort - då kan man ju lika bra bara byta pengar med varandra…… 

• Mamman02

Fast bara för att de önskar sig presentkort är ju inte samma sak som att du måste köpa ett presentkort!
    Ger sällan presentkort.

• Rebba

en önskning är inte en beställning. Presentkort är smidigt att ge bort om man inte vill köpa "fel". Men TS om du inte vill ge bort presentkort utan köpa något, gör det.

Jag brukar önska mig presentkort på ansiktsbehandlingar eftersom det är lite svårt för någon annan att boka in mig på det.

Till ett barn är det roligare att komma med en grej eller ett klädesplagg

• Anonym (brats)

Jag både ger och får gärna presentkort, om jag vet att det är uppskattat.
    Ibland kan det vara en riktig räddare i nöden.
    Men problemet som jag ser det är ju när människor förväntar sig att få precis det dom önskat sig..
    Det är en önskan, ingen jäkla beställning och man har ingen som helst rätt att bli stött för att man inte fått det man önskat.
    Man har inte ens rätt att bli stött ens om man inte får något alls.
    Presenter är inget man kan ta för givet, det är en ynnest och inget att ta för givet.

• Anonym (brats)
    Rebba skrev 2014-05-08 14:48:06 följande:
    en önskning är inte en beställning. Presentkort är smidigt att ge bort om man inte vill köpa "fel". Men TS om du inte vill ge bort presentkort utan köpa något, gör det.

Jag brukar önska mig presentkort på ansiktsbehandlingar eftersom det är lite svårt för någon annan att boka in mig på det.

Till ett barn är det roligare att komma med en grej eller ett klädesplagg

Två hjärnor samma tanke.
    Great minds think alike. SkrattandeSkål
  • Anonym (Mia)

Tyvärr blev svärmor sur när hon fick present istället för kort på sin födelsedag förra året så nu i år så var hon väldigt noga med att hon ville ha kort på en viss affär...

Kan hålla med om att det kan va smidigt med presentkort om man inte hinner med nått annat.

Ang syrran så frågade jag inte vad barnet önskar sig det var hon som sa att det skulle va kalas på torsdag och att hen ville ha kort. Kan tillägga att barnet inte fick det utan en finfin present har köpts:)

• Mamman02
    Anonym (Mia) skrev 2014-05-08 15:13:54 följande:
    Tyvärr blev svärmor sur när hon fick present istället för kort på sin födelsedag förra året så nu i år så var hon väldigt noga med att hon ville ha kort på en viss affär...
    Kan hålla med om att det kan va smidigt med presentkort om man inte hinner med nått annat.

Ang syrran så frågade jag inte vad barnet önskar sig det var hon som sa att det skulle va kalas på torsdag och att hen ville ha kort. Kan tillägga att barnet inte fick det utan en finfin present har köpts:)
    Svärmor får väl lära sig skillnad på en önskan och ett krav! Hade gett henne en present på pin kiv!
  • Anonym (brats)
    Anonym (Mia) skrev 2014-05-08 15:13:54 följande:

Då får väl svärmor bli sur då, det är hennes problem.
    Ge fan i att fira henne om hon ändå bara tänker bete sig som en tjurig treåring.
    Då kan hon sitta ensam tills hon lärt sig hur man uppför sig, sen kan man tycka att det är något hon borde lärt sig för längesen.
    Men sluta dansa på tå för människan.
  • nozpa
    Mamman02 skrev 2014-05-08 15:17:35 följande:
    Svärmor får väl lära sig skillnad på en önskan och ett krav! Hade gett henne en present på pin kiv!
    Hehe, samma här. "Har du kvittot kvar?" "Nej.. Tyvärr."
  • Anonym (Mia)

Hihi, vilka underbara kommentarer ang svärmor men tyvärr är min man en alldeles för stor toffel när det handlar om sin mor så den kampen fick jag ge upp.

Svar på tråden Presentkort i present