Berättigad svartsjuka på min mans kvinnliga kollega?
Min man började nytt jobb för 1 år sedan. De är fyra män och en kvinna i 40-årsåldern. De bor ca 15 mil härifrån. Det som stör mig nu är sambon och den kvinnliga kollegans j-a smsande/mailande hela tiden. Jag gjorde det förbjudna och kollade han mobil. Det visade sig att hon bla kallade sig själv för "lilla nyponrosen" i nåt sms när de var iväg på kryssning med jobbet. Hade även skrivit "ta det lugnt med alkoholen. Går och lägger mig nu. Fy vad läskigt, vad det gungar". Min sambo hade då svarat nåt i stil med "aaaaw är du rädd". Jag konfronterade honom gällande detta å hans enda förklaring var att de har såna fjantiga namn på varann när de skämtar. Jag sa att jag tycker inte det känns ok ändå med en kvinnlig kollega. Speciellt inte På en konferens på Finlandsfärjan! Valde dock att lägga ner det hela och inte föra det på tal nåt mer.
Nu märker jag att så fort nåt händer oviktigt inom jobbet (på fritiden) typ "jag fick ett mail" så mååååste detta berättas för kollegan. Sa till honom igår, när en sådan sak skedde, att nu behöver du inte berätta detta för X ikväll, kan du vara så snäll å vänta tills imorgon. Tog väl nån timme sen var han ändå där på tfn och var tvungen att berätta för henne trots att klockan var närmre 21! hon kan smsa honom 22-23 på kvällen om "jobb", vilket han gladeligen svarar på. Har inte varit sotis innan men nu känner jag att det börjar gå för långt! Vill inte varenda dag få höra talas om denna fantastiska kollega.