• Er03

Ett tidigt missfall i april 2014

Hej! Jag fick också missfall den 28/4. Kändes så jäkla snopet :( Man går och tänker på det lilla barnet heeela tiden och sen så är man plötsligt av med det :( Men men, det brukar ju vara något "fel" på embryot vid missfall och det ska man ju vara glad för att kroppen känner av det och stöter ut det själv.

Jag hade några äl-test hemma så jag testade och fick ett starkt positivt den 16/5. Vi hade sex innan den 16:e men känner på mig att det inte har tagit sig. Har gjort några gravtest men dom är negativa. Men jag hoppas att det händer nåt snart. Plus eller mens. Eftersom att det gått en månad sen missfallet så hoppas jag att det kommer nåt inom de närmsta dagarna. :)

• Er03
    Tyra89 skrev 2014-05-28 13:28:05 följande:
    Hej Er03!
    Tråkigt att höra om ditt missfall. Men vad skönt att du/ni är på gång igen :) Man känner ju sig tacksam över att kroppen återhämtar sig så pass fort ändå. Det känns som att det hjälper en att få upp humöret igen och se framåt!

Uppdatera gärna om det händer något mer :)
    Tack :) Ja det är jättebra att kroppen funkar som den ska i alla fall :) Nåt ska man ju va glad för ;) Ja det ska jag göra!
  • Er03
    you had me at hello skrev 2014-05-28 11:22:56 följande:

Jag har noll koll på min ägglossning men jag tror jag har den nu.
    Försöker se till så vi kan ligga lite extra just nu men känns som jag står inför ett problem jag inte trodde att jag skulle känna just nu faktiskt?. Jag tror killen känner sig utnyttjad på något vis. För några dagar sedan när vi pratade om sex säger han "men du vill ju bara ligga med mig nu för att bli gravid!" 
    Kände mig lite skamsen?. Det stämmer ju till viss del.. Jag är 30 år nu och säg att vi skulle missa äl 6 gånger i rad, då har det ju gått ett helt halvår till. Så JA, jag vill ligga för att bli gravid men jag vill absolut inte bara ligga av den anledningen ObestämdObestämdSkämsSkäms

Nu ska jag iväg på långhelg med tjejkompisar så nu känns det som att tillfället kommer gå förbi oss den här månaden. Känns knappt som att jag kan med att "snabbligga" efter jobbet idag innan jag åker för att han ska bli ledsen över min baktanke...

Kändes snurrigt det här men är ni med på hur jag menar??Obestämd

Så har min gubbe också sagt. Man känner sig lite dum men jag flinade bara och höll med :)

Tycker inte att det är konstigt alls. Ett barn är ju underbart! Varför ska det vara "skam" att vilja göra ett barn och dessutom precis efter man förlorat ett. Det tomrummet går ju bara att fylla med ett nytt barn. Eller har jag fel?
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-05-28 13:47:10 följande:
    Jag har också haft en sån där "sexkris" eller vad man ska kalla det. Sexet får ju ett helt nytt syfte nu när man vill bli gravid så det är lätt att man ser det som ett "jobb" lite grann. Jag tänker som så att ens sexliv kommer att se ut så här under (förhoppningsvis) ett fåtal veckor/månader och sedan kommer man att få tillbaka det "vanliga" sexlivet där man låter lusten styra istället för kalendern. Jag förklarade att man kan se det som att man får "offra sig" lite under den här perioden och min sambo tyckte det verkade rimligt... Han är dessutom glad nu när vi har sex typ varannan dag (runt ÄL), vanligtvis blir det mest på helgen för det är då vi har mest tid och ork.

Eftersom att romantiken försvunnit lite från sexet kanske man kan föra in den någon annanstans i relationen. Kanske överraska med någon god middag, en present, massage ;) eller nåt sånt. Skicka gulliga sms, ge komplimanger mm. Så du bekräftar honom på andra sätt. Kanske svårt att hinna med allt detta innan helgen, men det kan ju vara värt att tänka på framöver :)
    Kan bara hålla med! Låter väldigt klokt!
  • Er03
    EmmasaraL skrev 2014-05-29 09:12:39 följande:

Hej Er03! Beklagar att ni också har fått genomgå ett mf... det var hemska dagar som följde, men nu mår jag bättre, hoppas du också gör det snart!

Vi har precis kommit igång efter mina blödningar. Hoppas det tar sig för oss båda, annars är det bara att invänta mens och försöka på nytt. Jag tänker precis på dig, hoppas det kommer något snart! Det har gått 3 veckor sedan vårt mf så jag har lite kvar att vänta på. Kramar!

Tack! :)

Jag fick mens idag men ärligt talat så blev jag lättad! Nu vet jag att det funkar igen och nästa ÄL blir det ståhej :)

Hoppas att vi får till det snart! <3
  • Er03
    you had me at hello skrev 2014-06-11 08:27:50 följande:

Jag skulle fått mens idag men har inte haft några signaler på att den är påväg så jag köpte ett test igår efter jobbet. Sparade den till imorse?.. och plussade!!! Ett klart och tydligt pus!
    Jag borde egentligen skutta runt och vara överlycklig men jag vågar inte tro på det?Känns som jag kommer vänta några dagar och ta ett nytt test innan midsommar.
    Kröp iallafall ner till killen i sängen igen och berättade för honom? Han första svar var: Vi får boka den där resan till Grekland nu medans det fortfarande bara är vi ;)

Grattis!! :)
  • Er03

Tyra89- hur går det för dig? Vi fick ju missfall på samma dag så du har kanske som jag bim snart? Tänkte ta ett test under midsommarhelgen. Har bim 25-27/6. Tidigt, jag vet, men har plussat tidigt i båda graviditeterna så då kanske jag gör det nu med ;)

• Er03
    Tyra89 skrev 2014-06-17 16:28:45 följande:

Hej alla! Skrattande

Vad kul att det redan är två som plussat. Grattis!! Hoppas verkligen det håller i sig! Jag fattar att det kan kännas sjukt läskigt.

Er03: Enligt appen har jag också BIM 25:e. Har inga symptom nu? Fast det är ju inget konstigt med det.

Känner du nåt?

Förra gången när jag blev gravid kommer jag ihåg att jag på BIM-dagen redan var säker på att jag var gravid pga spända bröst. Men symptomen behöver ju inte vara identiska med förra gången så det enda sättet att säkert veta något är ju att    v ä n t a. Sjukt segt.

Haha, ja väntan är riktigt jobbig ibland ;) jag har bara lite molvärk och kanske lite extra kissnödig (kan vara inbillning ;) )

När tänkte du testa? :)
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-06-17 22:52:43 följande:

Er03: jag känner mig inte så optimistisk denna gången, så kommer bara testa om mensen blir nån dag sen. Vågar inte hoppas på något i nuläget :///

Okej :/ Hoppas ändå på det bästa! ;)

Hur går det för er andra? :)
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-06-18 07:36:13 följande:

Fick mitt första symptom idag när jag vaknade! Spända bröst jippiii :))) kanske finns det nåt litet i magen ändå.
    Åååh :) Hoppas hoppas!!
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-06-25 07:38:39 följande:

Vad tror ni om det här då? Förvånad
    Lite svagt men det dök upp ganska fort! Efter jag duschat var det ännu starkare, men det ska ju avläsas inom 5 min så det räknas inte hehe...

Grattis!! :D
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-06-25 09:41:39 följande:
    Hur går det? Äl på gång nu va? :))

Er03: Hur går det för dig? Du har testat än?
    Japp har testat. Får väldigt svaga streck så misstänker att det kanske är spök :/

Men jag har bim om 2 dagar så än finns det hopp ;)
  • Er03

Hej :) Längesen jag skrev här nu men tänkte bara berätta att jag plussade häromdagen :) Kan inte bli gladare!! :) dock så tänker jag mycket på missfall! Hur vanligt/ovanligt är det egentligen att få missfall 2 ggr på raken?

• Er03
    EmmasaraL skrev 2014-08-26 19:16:44 följande:

Vad roligt att läsa!! Grattis!!!!

Tja, missfall är nog mer slumpen... så svårt att säga om det är trolig eller ej. Vissa får fem missfall och sedan får de ett friskt barn, andra får bara mf 1 gång... ser olika ut.

Har en vän som har fått mf för tredje gången på rad. Så ta inte ut något i förskott, men försök ändå njut. Det behöver ju inte bli mf!

Lycka till!

Tack!

Ja det har du ju rätt i! Så jäkla jobbigt att tänka på det :/ Men ska försöka släppa det för det lär ju inte hjälpa! :)
  • Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 20:53:08 följande:
    Härligt, stort grattis!! Förstår att du oroar dig för missfall igen, det skulle jag säkert också göra om jag blev gravid igen. Jag fick dock mens idag... snart 4 mån efter missfallet nu. Känns lite tungt just nu, men det hjälper ju inte att deppa ihop. Borde väl funka för mig igen till slut också
    Tack!! :) Ja det är nog vanligt!

Ja det är tufft när man verkligen vill och det inte tar sig!

När jag blev gravid med min son käkade jag Apiforce och in på andra månaden tog det sig! När jag blev gravid i mars åt jag inte A och fick missfall. Nu plussade jag efter att ha käkat A igen efter 2:a månaden :) testa om du inte gjort det!

Hoppas det tar sig snart! Lycka till! :)
  • Er03
    mrshellstrom skrev 2014-08-26 23:36:35 följande:
    Stort grattis! :)

Jag har fått ett ma och nu i augusti ett tidigt missfall, men det beror nog mest på slumpen.

Så försök att inte oroa dig allt för mycket. :)

Hur åt du apiforce förresten? :) från mens till äl?
    Tack :)

Nej vad tråkigt :( beklagar!!

Jag åt från första mensdag fram till äl. :) Testa!!
  • Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 23:44:57 följande:
    Tack för tipset! Helt klart värt att testa :)
    Ja det verkar funka för många i alla fall :) Lycka till!! :)
  • Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 22:09:25 följande:

Har köpt apiforce idag, så nu blir det till att knapra piller  nån vecka :) Har dock bestämt mig för att släppa både äl-tester och tempning den här månaden. Nu vet jag ju att äl är igång igen, och jag känner att jag i nuläget mest blir stressad. Jag har ju så pass regelbunden mens så jag vet ungefär när äl borde vara ändå. Jag tror att jag kanske kan släppa fokus lite bättre om jag inte tokanalyserar min kropp. Och jag tror att jag behöver flytta fokus lite ett tag. Är jag inte gravid innan slutet på året så får jag köra igång med äl-tester och tempning igen för då  har vi kanske missat äl=) vad tror ni? 

Vad bra! Nej jag körde inte heller med äl tester och vi hade bara sex 2 ggr den veckan så att det tog sig är lite otroligt enligt mig :) Men stressen gör nog sin del också. Var knappt intresserad att försöka få till det denna månaden.

Men det positiva med Apiforce är att du känner av din äl mer! Och sen kan man nästan räkna med att äl blir några dagar tidigare än innan :)
Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014