• EmmasaraL

Ett tidigt missfall i april 2014

Hej tjejer! Fick veta att vår graviditet avstannat redan i v 6+2 på ett VUL 9/5, skulle varit i v 10 just nu. I söndags började jag blöda färskt och massa klumpar kom, var på VUL igår för skrapning men de kunde konstatera att min kropp hade stött ut det mesta och att vi kan försöka bli gravida så fort vi är redo för det.

Beklagar era MF/MA, vet hur fruktansvärt det är! Jag känner just nu att jag har fått tid att bearbeta det som har hänt och vill också satsa på att bli gravid så fort jag får ÄL, om vi nu får det innan 1:a mensen. Det verkar vara så olika för alla som skrivit här på FL.

Vi var så glada när vi blev gravida, 1 april i år fick vi veta att jag var i vecka 4 ca och en bebis i december lät som ljuv musik i mina öron. Och så var man så dum på nått sätt, alla planer man gjorde när man skulle berätta, vi städade ur ett av våra rum i lgh för att bebis skulle bo där så snart de 12 veckorna gått.... Nu är den drömmen över, och jag hoppas på en bebis i feb/mars 2015 iaf!

Jag kommer inte heller köra stickor, känner min kropp ganska väl och har relativt bra koll på när jag har ÄL. Men det är klart, efter MA så kanske kroppen inte alls vill tala om när det är dags. Så vi får väl köra på som vanligt och  hoppas det tar.

Lycka till tjejer!!!

• EmmasaraL
    you had me at hello skrev 2014-05-14 18:44:47 följande:
    Vad tråkigt att du också behöver bli en del av tråden EmmasaraL. Tråden existerar ju endast för att vi alla varit med om något grymt tråkigt, jobbigt, överjävligt och ledsamt :(
    Det är konstigt egentligen hur fort man hinner börja tänka i banorna att man faktiskt ska ha en bäbis några månader senare. och sedan ska man plötsligt vänja sig vid tanken att Näe de ska vi visst inte
    Jag fick mens igår.. Självklart hade jag hoppats på att jag hade lyckats bli gravid direkt efter missfallet men jag tar iallafall det här som en signal på att kroppen är igång som vanligt igen. Alltid något positivt :)

Så nu vet ni vad jag ska göra de närmsta veckorna Flört
    Ja, man hade verkligen inte förväntat sig detta. Att gå från gravid och hoppfull enda dagen till att storblöda och veta att där är inget kvar... Mer än ett hopp om att man ska ta sig vidare.

Ja, det går så oerhört fort! Allt var redan klart i mitt huvud. Ja, men det är ju alltid bra! Skönt att det har kommit igång så du vet att allt är ok. Man får se det mesta positivt just nu

Oh yeah! kör på, vi ska försöka så snart blödandet har upphört! Glad
  • EmmasaraL
    elless skrev 2014-05-14 21:16:00 följande:
    Vi började igen igår, men jag känner mig lite konstig ännu i underlivet (har problem med vaginism vanligtvis, vilket kanske spelar in). Hur gör ni nu? Vi har planerat varannan dag pga ej vet när ÄL blir och inte vill ta ÄL-tester förrän efter nästa mens då det kan gå åt massor..
    MF v. 5+2 (20140506)

Okej vad skönt att ni har kommit igång igen :) hm, har nog aldrig haft problem med kramper, men kan nog vara som du säger. Har du ont när ni haft sex? Jag är sååå öm just nu och har fruktansvärda menssmärtor. Brukar inte ha så ont, men det är trots allt inte vanlig mens... Så kan tänka mig att jag kommer vara öm framöver, hatar att ha sex när man är öm, knappast skönt. I dagsläget så blöder jag fortf så inget sex ännu, fastän sambon är lite otålig, men han förstår ju att jag har ont och att jag fortf blöder. Men så snart allt är över och vi kan börja igen så kommer vi nog försöka varannan, var tredje dag, beroende på om jag märker av någon ägglossning eller inte. Har ingen koll på stickor och tester, vet ofta när ÄL är på g. Så hoppas att jag har koll på det även denna gång. Annars får man ju köra varannan och hoppas att det räcker. Hur har det känts idag?
  • EmmasaraL
    Tyra89 skrev 2014-05-15 17:28:55 följande:
    Välkommen EmmasaraL :) Förhoppningsvis är det fortfarande bebis på väg, fast med viss fördröjning. Jag är ännu mer sugen nu på att handla bebisgrejer och sånt! För jag känner mig mer säker nu på att jag vill och är redo för barn! Vi har kommit igång ganska bra nu med försöken! Har dock ingen aning om hur pass återställd min cykel är. Jag använder appen "clue" för att hålla koll på min mens, nu är den inställd på 28-dagars cykel och jag har angett missfallsblödningen som mens. För vissa blir ju cykeln återställd direkt efter MF så jag hoppas vara en av dem! I vanlig fall har jag runt 26-dagars cykel. De gröna prickarna i kalender är sex :))) och dagar som har "moln" på sig är fertile period. Hoppas hoppas! Men jag blir glad även om jag får mens för då vet jag ju att kroppen ändå är på rätt bana igen. Livmodern var lite öm i början, ungefär som jag brukar ha ibland efter mens. Annars har det känts OK. Dock kanske lite torrare, slemhinnorna typ, än vanligt (over sharing kanske), i och med med lång blödning och så. Jag (dvs. mitt underliv) brukar vara känslig för sånt. Vi kommer nog fortsätta ligga i helgen också. Mest för skojs skull, men även för att pricka in om ägglossningen är senare än vanligt!

Tack! Åh då hoppas vi på det!! Nä men bara dela med dig så mkt du känner för, känns bra att läsa hur det får för er som där lite före oss som går igenom blödningarna just nu. Har aldrig varit såhär öm, och det är lite jobbigt. Brukar aldrig ha menssmärtor eller så, har mens Max 4 dgr så detta intensiva blödande är verkligen mer än vad jag varit med om ngn gång, även om det inte är en vanlig mens.. Men hoppas att jag ska slippa blöda så länge till. Då har ni ju kommit igång bra! Spännande o se hur det går för er, håller tummarna! Lycka till :)
  • EmmasaraL

Nu är blödningarna över och vi har myst 2 ggr. Känns bra än sålänge, men båda gångerna har varit ömmande för livmodertappen. Min sambo är ganska rar, han har dröjt sig kvar extra länge för han har läst att det ska öka möjligheterna att bli gravid, fastän jag försöker förklara för honom att jag troligtvis inte har ÄL ännu

Hur går det för er andra?

• EmmasaraL
    elless skrev 2014-05-24 22:04:34 följande:

OJ har helt missat svaret! 

Jag har ont i början, sedan släpper det, och vi får ta det försiktigt första penetrationen. Var lite öm vid sex den första gången efter jag slutat blöda, men sedan inget. Har haft sex varannan dag nu under två veckor och har nu blivit lite öm i brösten, så antagligen har jag PMS (brukar få svullna och ömma bröst då) och det blev inget denna gång. Jag känner inte av ÄL så pass att jag kan säga att det är det, så använde stickor inför första försöket som tog sig men ju blev mf.. 

Ingen fara

Ja, vi också! Har haft sex tre gånger hitintills, och det funkar ok bara vi är försiktiga i starten. Aha, jag har aldrig koll på min mens, har inga särskilda kännetecken (eller så känner jag inte min kropp så väl) så det är fantastiskt på ett sätt att du redan nu känner av att det är PMS. 

Aa okej. Jag känner inte av ÄL heller, men jag vet hur flytningarna ser ut när det är dags, pardon my french. Då vet jag alltid 100% att det är ÄL på G Vi hade sex 1 gång i mars månad (ibland blir det så helt enkelt) och det var då jag visste att jag hade ÄL .. och då blev vi gravida. Men man kan ju ha tur också... Hoppas på det denna gång också eftersom vi tänker varannan dag. Sambon är glad iaf

Du får väl se om mensen dyker upp. Jag hoppas att jag får se ÄL tecken snart!
  • EmmasaraL
    Tyra89 skrev 2014-05-27 19:51:24 följande:
    Nu har jag mens! Och det är väl kul, på sitt sätt. Som vanligt gör det dock j-vligt ont.

Men det känns ju bra att mensen kom som om det vore en normal cykel (29 dagar), hoppas ägglossningen är igång också som den ska :) 

Nu blir det till att ligga på nationaldagen så det är ju alltid nåt att se fram emot, hehe.

Hoppas det går bra för er andra med och att det händer nåt snart!

Ja visst är det bra att veta att det är igång, även om man kanske hoppats på plus :) ah då var det som en normal cykel? Hm! Japp det hoppas vi! Lycka till inför nästa! Hihi ligg på!

Har de klassiska äl flytningarna nu!! Dock blandat med lite torkat blod/rosa flytningar. ÄR det normalt vid äl efter mf? Nån som vet? Vi kör fortf varannan dag, får se vad som händer! Om inget annat hoppas jag isf att mensen kommer som den ska om plusset uteblir. Hur går det för er övriga?
  • EmmasaraL
    Tyra89 skrev 2014-05-28 08:30:53 följande:
    Kul med ägglossning! hehe

Lite blod är nog vanligt rent allmänt (med eller utan MF) vid ägglossning, jag har själv haft det några gånger tidigare. Trodde bara det var nån jobbig mellanblödning då, men nu i efterhand när jag har läst på så har jag förstått att det är ganska vanligt i samband med ägglossning.

haha ja! Väntat tålmodigt på det Åh vad skönt att veta. Haft någon enstaka dag utan rosa/bruna flytningar efter mf, så blev lite förvirrad när där var lite sånt nu med äl sekretet.. har aldrig haft det i samband med äl men bra då vet jag att det nog är normalt Haft ont oxå, liknande mensvärk men inte riktigt, så tror det är pga äl. Nice! Så är det bara denna väntan nu då ?
  • EmmasaraL
    Er03 skrev 2014-05-28 09:19:52 följande:
    Hej! Jag fick också missfall den 28/4. Kändes så jäkla snopet :( Man går och tänker på det lilla barnet heeela tiden och sen så är man plötsligt av med det :( Men men, det brukar ju vara något "fel" på embryot vid missfall och det ska man ju vara glad för att kroppen känner av det och stöter ut det själv.

Jag hade några äl-test hemma så jag testade och fick ett starkt positivt den 16/5. Vi hade sex innan den 16:e men känner på mig att det inte har tagit sig. Har gjort några gravtest men dom är negativa. Men jag hoppas att det händer nåt snart. Plus eller mens. Eftersom att det gått en månad sen missfallet så hoppas jag att det kommer nåt inom de närmsta dagarna. :)

Hej Er03! Beklagar att ni också har fått genomgå ett mf... det var hemska dagar som följde, men nu mår jag bättre, hoppas du också gör det snart!

Vi har precis kommit igång efter mina blödningar. Hoppas det tar sig för oss båda, annars är det bara att invänta mens och försöka på nytt. Jag tänker precis på dig, hoppas det kommer något snart! Det har gått 3 veckor sedan vårt mf så jag har lite kvar att vänta på. Kramar!

• EmmasaraL
    you had me at hello skrev 2014-05-28 14:07:09 följande:
    Du verkar som himla klok Tyra89 
    Jag ska verkligen gå hem och förklara det på det sättet  :)
    Bra inlägg, Tyra!!

Vi har nog inte hamnat där ännu, min sambo är nästan mer ivrig på att ha sex för att vi ska bli gravida än vad nästan jag är (beror på att han får till det??? Men jag tror det också beror på att han såg hur ledsen och besviken jag var efter vårt ma/mf, hur han än försökte trösta så gick det inte riktigt de första dagarna... Så han vet hur viktigt det är för mig, men även han vill ha bebis, det var vi ju inställda på. Vi försöker också spexa till det när vi väl kommer på oss, jag klär upp mig extra fint med underkläder för att han ska känna uppskattning, vi gör lite extra goda middagar, säger fina saker, sms:ar varandra m.m. 

Häromdagen sa jag till min sambo att jag var helt säker på att jag hade ÄL nu. Han bara "ja men kom igen då!" så sprang han upp till sovrummet och jag fick kuta efter Vi har ju inga barn heller så tror det är lite enklare för oss då, man kan ha sex när man vill i princip. Vet kanske inte om det beror på att vi inte haft så mkt sexliv de senaste året (får man skylla på 9 års förhållande..?) han är glad över att vi liksom bestämt varannan dag nu, för då blir det av. Sedan så njuter man ju ändå, försöker släppa tanken på att vi har det för att det ska bli barn, utan vi har sex för att vi vill vara nära varandra och mysa tsm

Hoppas det blir bra för er, att det kommer naturligt även om det finns ett särskilt syfte till myset.
    Er03 skrev 2014-05-28 15:19:46 följande:
    Så har min gubbe också sagt. Man känner sig lite dum men jag flinade bara och höll med :)
    Tycker inte att det är konstigt alls. Ett barn är ju underbart! Varför ska det vara "skam" att vilja göra ett barn och dessutom precis efter man förlorat ett. Det tomrummet går ju bara att fylla med ett nytt barn. Eller har jag fel?
    Nej, jag känner detsamma. Ingen skam här, inte, man måste ju ha sex för att få till ett barn, i princip. Ja, i dagsläget känns det som det enda som kan göra livet positivt igen, en liten bebe
Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014