• untitled

Första bebisen kommer i oktober

Hej!

Jag är gravid i V 18+6, går alltså in i V 20 i morgon. Är beräknad att få min lilla bebis den 2a oktober och visst har vi tjuvkikat, det blir en liten flicka!

Skulle önska en mysig, liten tråd med kanske 5-6 förstagångs-mammor som väntar bebis kring oktober för diskutera om allt som händer och få råd & tips!
    Startade en annan tråd också tidigare, men den fylldes upp snabbt med massor av tjejer och den personliga och "mysiga lilla tråden" försvann.

Gör därför en nytt försök att skapa en tråd för ett litet gäng tjejer som väntar första barnet och vill följas åt under tiden i våra graviditeter och dela historier och tankar någon som skulle vilja hoppa in?

• Svar på tråden Första bebisen kommer i oktober
  • Caneya

Hejsan!

Lite sent svar så här mitt i natten, men men

Hoppar gärna in här! Även jag uppskattar mindre och mer intima trådar, med inte så många i. Tycker att det är svårt att hålla koll på alla annars.

Jag är precis bakom dig i stort sätt, 18+4 nu när vi passerat midnatt till fredag och byter då över till v. 20 på måndag. Även vi väntar en liten flicka Var på RUL tidigare idag (torsdag) och det var full aktivitet i magen! Alla mått såg superbra ut och BF är 5:e oktober.

Var i landet finns ni? Såg på din presentation att du är 26. Själv är jag nyss fyllda 30 och bor med sambon i lägenhet i Stockholm. 

• untitled

Hej Caneya,

Kul att du hittade hit! Ja, det är lite svårt att hålla koll på alla och få en personlig känsla om tråden är stor.. Kan vara skönt att prata bara några stycken och komma ihåg vilka de är

Min BF var också 5 oktober, men flyttades till 2 okt efter RUL. Grattis till en flicka även hos er! hur har din graviditet varit hittills?

Vi har tidigare bott i Stockholm men bor just nu i Västerås, vi har närmsta familjen här vilket blir skönt under föräldraledigheten. Kan tro att vi flyttar tillbaka till Stockholm igen om något år, trivs så bra där!

• Idaoda

Hej tjejer!

Hoppar gärna hit om jag får :)

Jag är 23 år, väntar första som är beräknad till 5 oktober :) Bor i Jönköpings län. Är i vecka 19 (18+5) idag, har ni känt rörelse/sparkar än? :D

Det gör min unge, kunde känna första gången när jag var i v 15, sötnosen aktiverar bara mer o mer. Vi var på RUL förra veckan, o skulle reda på könet, dom tror att det är en pojke men är inte heeeelt säker & åker tillbaka om 2 veckor så får se om det går att reda på "riktigt" för vi åker till Ullared i sommar (förmodligen juni) & shoppar!

Kram

• Forma

Hejsan. Hoppar gärna in här också. Är i vecka 19+2 och är beräknad den 1 okt. Blev framflyttad en vecka efter RUL. Har inte tagit reda på kön.

Bor i Vårgårda och är 28 år gammal.

• untitled

Hej på er tjejer!

Kul att vi är några stycken nu! Glad Och att vi alla ligger så lika med BF, alla mellan 1 - 5 oktober, vad spännande!!

Idaoda: jag har känt rörelser, inte riktiga sparkar men jag känner att den rör sig, mest på kvällarna när jag ligger ner! Och på RUL kände jag det ganska tydligt. Bebisen sparkade jättemycket då och i o m att hon hade den där apparaten på magen kändes det ganska mycket, mysigt! Glad

Hur har ni mått hitttills under graviditeten? Mår ni alla bra eller är det någon som lider av något? Jag mår bra i övrigt men tampas med foglossning. Får akupunktur hos min BM och det hjälper faktiskt lite...

• Fl0w01

Hej allihopa!

Jag hoppar jätte gärna in här. Jag väntar mitt första barn som  är beräknat den 24 oktober är i vecka 17 (16+4) Jag är så glad och förväntansfull! Så det ska bli kul och följa er nyblivna mammor! :D

• lnzmra

Hej!
    Hoppat gärna injag med, är 22 år och väntar första barnet. Är i vecka 18 (17+4) BF 23 okt

Ska på rul 10/6 längtar så!!!
    Va på kub test i april så har sett bebis men vill veta vad det är för enð???

• Gäst Tess

Hej, 34årig tjej här från Helsingborg
    Har BF 29e oct
    är nu v 16+5

Har vatt på kub v 12 och fick jätte bra resultat, fick inte veta könet tyvärr
    lyssna på hjärtat v 14+2
    och väntar nu på RUL den 2/6 kommer vara 18+4 då

Lite nervös, för jag haft MF för ett år sedan och vill bara att allt ska gå bra denna gången

Just nu går mina symtom upp o ner..
    känner nått hårt under naveln, men är både bakåtlutande och mullig vid magen så det syns inte jätte mycket än..

Känner inga rörelser än iallafall...

Hoppas att får veta mer på RUL
    men här i hbg har det vatt vilda diskussioner att dom vill inte säga könet om man har utländskt efternamn..
    Skit tråkigt o orättvist, hoppas dom inte är så mot mig, kränkande juh, bara för vissa har gjort abort när det visas sig vara en flicka
    Jag blir glad för vilket som, men det hade vatt kul och veta
    Har ni svenska efternamn?
    Va det problem för dom att säga nått

• Forma

Sa till BM när vi var på UL att vi inte ville veta könet. Det får bli som det blir. Känns mer spännande så.

Igår kände jag för första gången att barnet rörde sig i magen. kändes som en fena som slår i vattnet. var då i 21+6.

Jag har mått hyfsat bra hela tiden tycker jag. var en period i början då jag mådde riktigt illa och blir lättare illamående när jag åker bil.

• Fl0w01
    lnzmra skrev 2014-05-20 19:51:35 följande:

Hej!
    Hoppat gärna injag med, är 22 år och väntar första barnet. Är i vecka 18 (17+4) BF 23 okt

Ska på rul 10/6 längtar så!!!
    Va på kub test i april så har sett bebis men vill veta vad det är för enð???

Jag gjorde också kub test bara för att se

Min lilla! Jag ska på rul på onsdag så då ska vi ta reda på vad det är som gömmer sig där inne! :)

Kul att du har bf en dag före mig! :)
Svar på tråden Första bebisen kommer i oktober