Inlägg från: Anonym (Usch!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch!)

Vilket är ert värsta/bästa barnprogram? Varför?

Man ser ju en hel del dynga när man sitter med barnen alltså...Värsta kan såklart vara på olika vis...Själv stör jag mig på karaktärer etc!

Nedan följer en rad program jag inte gillar, utan ordning:

Dora Utforskaren - drygt, tjatigt och alla avsnitt är typ samma

Tweenies - Bläää! Skitstöriga karaktärer och röster. Och vad går det ut på egentligen? Är ingen handling!

Molly Mus - Figuren Conny är riktigt otäck med sina läten

Rädda Joppe - Herregud vad säger man? Denne Ola måste skämmas än idag.

Olivia - Stursk pain in the ass gris!

Charlie och Lola - Lola är bara för mycket. Finns nog inget syskon som skulle vara så tålmodig och pedagogisk som Charlie är! Var är föräldrarna?!

Lilla Prinsessan - Usch säger jag bara! Denna karaktär, beteende och röst!!!!

Skrotnisse och hans vänner - Detta program skrämde mig på riktigt när jag var liten. Dessa långsamma röster, skumma figurer, "rörliga" hakor och vita glasögon utan synliga ögon...gaaahhh!

Några riktigt bra däremot är:

Häxan Surtant - Behöver inte säga mer än att hon är bäst!

Svampbob Fyrkant - HUMOR! Svampbobs genomsnälla person och söta röst! Och karaktärerna! Svampbob, Bläckvard, Patrik mfl! Och detta att Krabbans dotter är en ....val!

Klassikern Fem Myror...Mycket roligt och lärorikt!

Och självklart Amigo! Sjukt roliga ideer instoppade här o var!

• Svar på tråden Vilket är ert värsta/bästa barnprogram? Varför?
  • Anonym (Usch!)
    Tortoise skrev 2014-05-09 00:01:01 följande:
    Värsta är pipi, pupi och rosmarie! Totalt värdelöst (vad/vem är MaPa?), hemsk sång som man dessvärre får på hjärnan lätt. Tätt följt av Max och Ruby. För mer beskäftig typ än Ruby får man leta efter!!! Gillar inte fågelvägen 3 heller för ungarna sjunger sååå falskt!

Gillar amigo och så måste jag erkänna att jag gillade Biss

Ja fy fan, Max o Ruby och Fågelvägen glömde jag helt bort! De ska såklart va med på listan av skitprogram!
    Håller helt med om rescensionen!
    Dinosaurietåget är fan inte bra det heller!
    Hannas hjälplinje kan jag tycka är jäkligt förutsägbart med....Och vadå mu bä dubbelkvack!?

Kom på att Trasan o Banarne är bra med , vem gillar inte Olyckan??! "Krasch o bang Lyckan, Gnissel o pang Lyckan...akta er för mig, annars händer det en...grej!!!

Ett par andra program från förr som man minns som favvisar var Fragglarna och LillStrumpa Och Syster Yster.
    Fragglarna med sin Sophög, de söta Doozrarna, Farbror Mac etc." Knäpp en tiger på nosen" säger jag bara!
    Skulle visa mina barn Lillstrumpa och Syster Yster på youtube men hittade inget alls typ..skumt!

Anki o Pytte har sina ljusglimtar med även om Anki borde knipa näbb ibland!
  • Anonym (Usch!)

Jo, Skurt var ju ett skämt! Det var ju inte ens buktaleri. Han och Inga-may (!) var ju aldrig i rutan samtidigt ens...

Ika i Rutan minns jag med , och jag har fattat att många var rädda för det, men för mig funkade det bra...sen vete tusan vad det gick ut på. Kommer bara ihåg skelettet Åke.

Labyrint, som nån gillade...- Jag tycker de där robotarna eller vad de är , är otäcka! Fast programmet i sig är ok.

Televinken var ju också en märklig typ men som jag har för mig att jag var ok med.

• Anonym (Usch!)
    littlepixiegrl skrev 2014-05-09 00:29:20 följande:
    Svampbob vill jag mest strypa, för han är ettrig och irriterande.
    Teletubbies måste vara något av det dummaste, mest fördummande och pinsamma som någonsin har kräkts upp i tv; vilket jäkla mög!
    Nu gillar jag ju Svampbob men håller med om Teletubbies. Min yngste älskade dem! Blä.
    Tycker även att I drömmarnas trädgård är i samma klass uselt. "Nu kommer ninkenonken och pinkeponken...och nu putsar vi stenar...."

BTW - Minns ni han den skäggige karln med benen korsade som läste sagor i Boktipset?! Han satt i nån regnbågsfärgad soffa som var formad som två händer! Och introt till det hela! Med figurer som kom upp ur en väska för att sen flyga iväg på en flygande matta! En av de där figurerna tyckte jag var skitläskig!

Solstollarna kanske man skulle ta o se nåt avsnitt av snart...det var länge sen! Riktigt 80tal!
Svar på tråden Vilket är ert värsta/bästa barnprogram? Varför?