• Anonym (grrr)

håller mina fantasier för mig själv, min sambo känner inte den "riktiga" jag

Som rubriken lyder så håller jag mina fantasier för mig själv, jag är 29 år och i mina bästa dar och borde njuta av sex men kan inte, min sambo tråkar ut mig, vi har aldrig sex och när vi har det så är det när han kommer hem full en lördag typ, jag ligger och känner mig mest äcklad.
    Jag har varit en mycket sexuell person ett riktigt vilddjur, njutit och mått bra av sex, älskade att klä upp mig, leka domina och se min partner njuta och tvärtom (inte min sambo utan män i tidigare förhållanden) Älskade att suga kuk, det var ngt att det bästa jag visste, men nu är allt det där borta :( jag känner mig inte attraherad av min sambo på det viset och han vet inte vilken sex galen person jag är innerst inne. Hur ska man kunna stå ut i ett förhållande där inte sexet och närheten fungerar? Jag kan se en ursnygg Karl som verkligen tilltalar mig och känna hur vilddjuret i mig vaknar till liv, vill inget annat än att bara knulla ngn och bli rejält knullad. Jag älskar min sambo och han är världens snällaste men jag blir bara inte kåt :(

• Svar på tråden håller mina fantasier för mig själv, min sambo känner inte den "riktiga" jag
  • Anonym (Just like me)

Lämna fort. Sitter med 2 barn och gift. 0 sex och ingen av oss tänder på den andre!!!

• Anonym (grrr)
    Stornorrland skrev 2014-05-09 20:03:32 följande:
    De enda gångerna det blir något är när kommer hem full, säger du.

Nu vet jag inte hur det är att vara tjej.

Om jag inte hade tänt på min partner så hade jag tänt ännu mindre på henne om hon var full.

Sedan undrar jag om ni har barn. Har ni inte det så ser jag inga bekymmer att bryta upp. Har ni barn hamnar saken genast i ett annat läge.

Nej varför förspilla sitt liv för att vara någon till lags. Du är ung passa på att bryta (byta) nu.

De gånger jag gjort slut har det känts svårt direkt efteråt men med lite perspektiv har jag inte ångrat det. Det finns kvaliteter med alla människor men ibland stämmer de inte med ens egna.

Det är han som kommer hem full.. Jag dricker inte. Och ja vi har barn vilket gör det hela mycket svårare :(
  • Anonym (grrr)
    Anonym (Just like me) skrev 2014-05-09 20:03:44 följande:
    Lämna fort. Sitter med 2 barn och gift. 0 sex och ingen av oss tänder på den andre!!!

Ska ni skiljas? Lr hur tänker du lösa problemet?
  • Anonym (yeee)
    Anonym (grrr) skrev 2014-05-09 20:07:34 följande:
    Det är han som kommer hem full.. Jag dricker inte. Och ja vi har barn vilket gör det hela mycket svårare :(

Svårare... Är du olycklig så är du, barn snappar upp det endå. Hällre lyckliga separerade föräldrar än olyckliga.
  • Äldre herreman

Många som svarar i trådar likt denna där sexlivet inte fungerar gör det så lätt för sig och slänger snabbt ur sig " stick fort som f-n, lämna direkt" osv.

Jag reagerar på det, livet är inte så enkelt. Särskilt inte när man ,som TS, älskar sin partner. Visst är sex en oerhört viktig del av ett förhållande men långt i från allt.

Att uppmana till att lämna utan att ens föreslå kommunikation, familjerådgivning, parterapi o. dyl. är att göra det enkelt för sig utan att tänka efter.

I bland är att bryta upp den enda vägen men bör aldrig vara det första valet.

Vad jag vill ha sagt är att sluta uppmana till att lämna så fort någon har problem i sina sexliv. Var lite mer kreativa och reflekterande först

• Anonym (Just like me)

Jag har driften. Som du. Min fru har tydligen aldrig varit intresserad... Vilket hon lyckades dölja väl! Blåögd som jag var. Numera löser jag det på egen hand. Ingen ide att slösa energi. Vi lever som "syskon". Är för egoistisk för att lämna mina barn på halvtid. Dessutom har min drift klingat av med åren, vilket frugan verkar uppskatta

• Anonym (yeee)
    Äldre herreman skrev 2014-05-09 20:21:03 följande:
    Många som svarar i trådar likt denna där sexlivet inte fungerar gör det så lätt för sig och slänger snabbt ur sig " stick fort som f-n, lämna direkt" osv.

Jag reagerar på det, livet är inte så enkelt. Särskilt inte när man ,som TS, älskar sin partner. Visst är sex en oerhört viktig del av ett förhållande men långt i från allt.

Att uppmana till att lämna utan att ens föreslå kommunikation, familjerådgivning, parterapi o. dyl. är att göra det enkelt för sig utan att tänka efter.

I bland är att bryta upp den enda vägen men bör aldrig vara det första valet.

Vad jag vill ha sagt är att sluta uppmana till att lämna så fort någon har problem i sina sexliv. Var lite mer kreativa och reflekterande först

Jag kan delvis hålla med dig såklart, är det bara sexet som strular så kan man säkert lösa det med kommunikation eller kanske att man kommer underfund med att det är så och kanske kommer överens om alternativa lösningar (ligga med andra eller att krydda till det med en extra kanske), men "livet är inte så enkelt". Det bör det vara, livet är till för lycka och njutning. Glädje, vänner eller familj. Allt som man mår bra av, är sex så viktigt för en individ att hen mår dåligt av avsaknaden så förstår jag inte varför man omedelbart ska välja bort din lycka. Ändra din situation så att du är nöjd. Eller välj bort den lyckan. Du har ju alltid ett val. Svåra val, omständiga val. Lätta eller egoistiska val.. Och det finns ju alltid konsekvenser för val.
  • Anonym (Rest)

Ursäkta....men är inte detta ett jävla I-lands problem. Livet är till för lycka och njutning.......... om sexet inte funkar så stick........... det måste finnas andra värden här i livet än bara sex. Visst är det skönt med sex men det går att utöva sex på så många sätt än bara knulla. Om den ena parten har taskig ekonomi, ska man skilja sig då också? Eller den ena parten får en obotlig sjukdom!!!
    Egoism, girighet och dekadens genomsyrar allt mer i samhället, jag tror att där har vi problemet.

• Anonym (Mudshark)
    Anonym (Rest) skrev 2014-05-12 16:58:11 följande:

Ursäkta....men är inte detta ett jävla I-lands problem. Livet är till för lycka och njutning.......... om sexet inte funkar så stick........... det måste finnas andra värden här i livet än bara sex. Visst är det skönt med sex men det går att utöva sex på så många sätt än bara knulla. Om den ena parten har taskig ekonomi, ska man skilja sig då också? Eller den ena parten får en obotlig sjukdom!!!
    Egoism, girighet och dekadens genomsyrar allt mer i samhället, jag tror att där har vi problemet.

• Anders 386
    Anonym (Rest) skrev 2014-05-12 16:58:11 följande:
    Det är ett I-landsproblem för dom människor som sätter större värde på prylar o status än att leva ett lyckligt "inre" liv.
    För oss som prioriterar verklig lycka och ett liv baserat  på äkta känslor är sexlivet jätteviktigt. För mig och många andra är ett bra sexliv något av det allra viktigaste i tillvaron. Tror att TS är samma sort. Jag tycker synd om dom som måste stänga av sitt känsloliv bara för att den yttre fasaden ska vara vacker. Dom missar liksom hela poängen med livet..Solig
  • Anonym (yeee)
    Anders 386 skrev 2014-05-12 17:16:50 följande:
    Det är ett I-landsproblem för dom människor som sätter större värde på prylar o status än att leva ett lyckligt "inre" liv.

För oss som prioriterar verklig lycka och ett liv baserat  på äkta känslor är sexlivet jätteviktigt. För mig och många andra är ett bra sexliv något av det allra viktigaste i tillvaron. Tror att TS är samma sort. Jag tycker synd om dom som måste stänga av sitt känsloliv bara för att den yttre fasaden ska vara vacker. Dom missar liksom hela poängen med livet..

Tadaaa. Förutom "äkta" känslor, det kan inte jag avgöra för någon annan hur dom upplever "äkta". Men skam den som pekar finger på mig för att jag väljer det som gör mig lycklig och sätter mig själv först ibland. Absolut inget konstigt med att satsa på sitt livs huvudperson ibland, har man någon annan som huvudperson i sitt liv (barn,sambo,hans majestät eller företaget du driver eller vad det nu kan vara som betyder mer än dig själv) är det främmande för mig att peka finger på den, du har gjort ditt val och jag önskar bara att du är lycklig!

För jag är av den starka åsikten att något av det absolut viktigaste i DITT liv är din lycka, hur den än ger sig till känna för dig. Blir du lycklig av barn,man villa och Volvo så ska du inte nöja dig med mindre såvida du inte valt det själv när du kan (låt oss hålla oss till exempel där du HAR ett val oavsett hur egoistiska dom kan vara). Du kan ju givetvis ändra prioriteringar i livet, du kan växa upp eller hittat någon som är värd att förändra dig själv för, det avgör du. Och det väljer du! Vägrar du förändra den du är, ja då får du kanske svårare att hitta exakt rätt, igen... Ditt val!

Är inte ditt val det lyckliga så offrar du dig. Du avgör helt själv om du vill offra dig och din lycka men kom inte och gnäll, du gör dina val, även dom absolut svåraste valen är fortfarande dina val.

Länge leve lyckan!

Och ja, jag är en väldigt lycklig man idag, jag har en underbar son som jag givetvis älskar mer än livet, och jag har en kvinna jag älskar, som älskar mig! Jag vaknar varje dag med samma leende jag somnade med. Och jag möts alltid av värme och kärlek.

Men jag har offrat migsjälv förr. Och varit olycklig. Gjort mycket knepigt ibland. Och det är dom valen jag gjort. Och konsekvenserna av det har gjort mig till den jag är idag, på gott och ont. Idag är det otänkbart att jag inte väljer det som gör mig lycklig! Min son, min sambo,familj, nära och kära.

Gör ditt val!

Potatis
Svar på tråden håller mina fantasier för mig själv, min sambo känner inte den "riktiga" jag