Anders 386 skrev 2014-05-12 17:16:50 följande:
Det är ett I-landsproblem för dom människor som sätter större värde på prylar o status än att leva ett lyckligt "inre" liv.
För oss som prioriterar verklig lycka och ett liv baserat på äkta känslor är sexlivet jätteviktigt. För mig och många andra är ett bra sexliv något av det allra viktigaste i tillvaron. Tror att TS är samma sort. Jag tycker synd om dom som måste stänga av sitt känsloliv bara för att den yttre fasaden ska vara vacker. Dom missar liksom hela poängen med livet..
Tadaaa. Förutom "äkta" känslor, det kan inte jag avgöra för någon annan hur dom upplever "äkta". Men skam den som pekar finger på mig för att jag väljer det som gör mig lycklig och sätter mig själv först ibland. Absolut inget konstigt med att satsa på sitt livs huvudperson ibland, har man någon annan som huvudperson i sitt liv (barn,sambo,hans majestät eller företaget du driver eller vad det nu kan vara som betyder mer än dig själv) är det främmande för mig att peka finger på den, du har gjort ditt val och jag önskar bara att du är lycklig!
För jag är av den starka åsikten att något av det absolut viktigaste i DITT liv är din lycka, hur den än ger sig till känna för dig. Blir du lycklig av barn,man villa och Volvo så ska du inte nöja dig med mindre såvida du inte valt det själv när du kan (låt oss hålla oss till exempel där du HAR ett val oavsett hur egoistiska dom kan vara). Du kan ju givetvis ändra prioriteringar i livet, du kan växa upp eller hittat någon som är värd att förändra dig själv för, det avgör du. Och det väljer du! Vägrar du förändra den du är, ja då får du kanske svårare att hitta exakt rätt, igen... Ditt val!
Är inte ditt val det lyckliga så offrar du dig. Du avgör helt själv om du vill offra dig och din lycka men kom inte och gnäll, du gör dina val, även dom absolut svåraste valen är fortfarande dina val.
Länge leve lyckan!
Och ja, jag är en väldigt lycklig man idag, jag har en underbar son som jag givetvis älskar mer än livet, och jag har en kvinna jag älskar, som älskar mig! Jag vaknar varje dag med samma leende jag somnade med. Och jag möts alltid av värme och kärlek.
Men jag har offrat migsjälv förr. Och varit olycklig. Gjort mycket knepigt ibland. Och det är dom valen jag gjort. Och konsekvenserna av det har gjort mig till den jag är idag, på gott och ont. Idag är det otänkbart att jag inte väljer det som gör mig lycklig! Min son, min sambo,familj, nära och kära.
Gör ditt val!
Potatis