Blöder igen efter 4 veckor
Nu behöver jag hjälp!
Jag fick missfall i vecka 20 efter att en infektion gått upp i graviditeten. Vattnet gick och det gick inte att rädda graviditeten efter att ett litet ben letat sig ut och tappen gett efter. Fick cytotec för att stöta ut fostret.
Nu har jag börjat blöda, igår som lite blodblandade flytningar och idag färskt med lite klumpar (som vanligt vid mens). Senaste veckan har jag dessutom haft typiska småfinnar/plitor i hela ansiktet som vid mens. Om det nu skulle vara så att det är min riktiga mens är jag ju superglad att den har kommit!
MEN jag var ju inne och kollade upp mina flytningar förra fredagen och då sa den läkaren att ingen ägglossning var på gång och ingen treskiktad hinna syntes. Och visst är det så att hinnan ska finnas där för att man ska kunna få en mens? Eller? Det är väl den som blöder ut?
När jag blev utskriven från sjukhuset för 4 veckor sen så sa sköterskan:
"Du kommer blöda allt från 1-6 veckor, blödningen avtar och blir lite mörkare. Kan bli brunt oxå mot slutet. Sen kommer din ägglossning. Efter det får du din nästa riktiga mens. Om du inte får nån ägglossning och börjar blöda ändå så ska du kontakta oss, då kan det vara rester som ligger kvar och en infektion som startat pga av dem. Så hör av dig om du blir fundersam!"
Ok, so far so good. Vi har ju fått hur bra mottagande som helst under vägens gång. Tllls nu!
Jag beslutade mig för att ringa då jag testat med LH-stickor sen dag 17 i den cykel som varit sen missfallet. Inte tillstymmelse till positivt på dem alls. Så jag har inte haft nån ägglossning som jag kunnat se.
Personen jag fick prata med var fruktansvärt otrevlig och i princip dumförklarade mig. Jag fick höra att:
"Ja men du kan ju inte veta om du haft nån ägglossing heller. Har du testat hela tiden? (Vilket jag svarade att jag hade testat sen blödningen upphörde). Nej men vettu att då vet du ju inte heller om du haft nån ägglossning. Den kanske kom innan du började testa. Inte kan du komma hit in och bli kollad bara för att du blöder!"
Jag förklarade att jag varit inne förra veckan och den läkaren inte sett nån hinna (=i min värd så finns det ju då ingen hinna som kan blöda ut vid mens!). Svaret då blev att: "Ja men vänta och se om den här blödningen blir som en vanlig mens, blöder du i flera veckor får du ju höra av dig igen och så får vi kika på dig.
Det är en jävla skillnad för MIG om jag fått min mens eller om jag blöder för att nåt är på tok! Och visst om det är min mens så är jag superglad! Men är det nåt galet så vill jag ha det fixat NU!
Så hjälp mig, kan jag haft ÄL under tiden jag blödde? Varför såg man ingen hinna för en vecka sen i så fall? Och ska jag bara räkna det som mens och tiga stilla eller kriga om det?