• plopp76

Blöder igen efter 4 veckor

Nu behöver jag hjälp!

Jag fick missfall i vecka 20 efter att en infektion gått upp i graviditeten. Vattnet gick och det gick inte att rädda graviditeten efter att ett litet ben letat sig ut och tappen gett efter. Fick cytotec för att stöta ut fostret.

Nu har jag börjat blöda, igår som lite blodblandade flytningar och idag färskt med lite klumpar (som vanligt vid mens). Senaste veckan har jag dessutom haft typiska småfinnar/plitor i hela ansiktet som vid mens. Om det nu skulle vara så att det är min riktiga mens är jag ju superglad att den har kommit!

MEN jag var ju inne och kollade upp mina flytningar förra fredagen och då sa den läkaren att ingen ägglossning var på gång och ingen treskiktad hinna syntes. Och visst är det så att hinnan ska finnas där för att man ska kunna få en mens? Eller? Det är väl den som blöder ut?

När jag blev utskriven från sjukhuset för 4 veckor sen så sa sköterskan:

"Du kommer blöda allt från 1-6 veckor, blödningen avtar och blir lite mörkare. Kan bli brunt oxå mot slutet. Sen kommer din ägglossning. Efter det får du din nästa riktiga mens. Om du inte får nån ägglossning och börjar blöda ändå så ska du kontakta oss, då kan det vara rester som ligger kvar och en infektion som startat pga av dem. Så hör av dig om du blir fundersam!"

Ok, so far so good. Vi har ju fått hur bra mottagande som helst under vägens gång. Tllls nu!

Jag beslutade mig för att ringa då jag testat med LH-stickor sen dag 17 i den cykel som varit sen missfallet. Inte tillstymmelse till positivt på dem alls. Så jag har inte haft nån ägglossning som jag kunnat se.

Personen jag fick prata med var fruktansvärt otrevlig och i princip dumförklarade mig. Jag fick höra att:
    "Ja men du kan ju inte veta om du haft nån ägglossing heller. Har du testat hela tiden? (Vilket jag svarade att jag hade testat sen blödningen upphörde). Nej men vettu att då vet du ju inte heller om du haft nån ägglossning. Den kanske kom innan du började testa. Inte kan du komma hit in och bli kollad bara för att du blöder!"

Jag förklarade att jag varit inne förra veckan och den läkaren inte sett nån hinna (=i min värd så finns det ju då ingen hinna som kan blöda ut vid mens!). Svaret då blev att: "Ja men vänta och se om den här blödningen blir som en vanlig mens, blöder du i flera veckor får du ju höra av dig igen och så får vi kika på dig.

Det är en jävla skillnad för MIG om jag fått min mens eller om jag blöder för att nåt är på tok! Och visst om det är min mens så är jag superglad! Men är det nåt galet så vill jag ha det fixat NU!

Så hjälp mig, kan jag haft ÄL under tiden jag blödde? Varför såg man ingen hinna för en vecka sen i så fall? Och ska jag bara räkna det som mens och tiga stilla eller kriga om det?

• Svar på tråden Blöder igen efter 4 veckor
  • E2012smamma

Först och främst beklagar jag det som hänt!

Vad var det för infektion som orsakade detta?

Sedan tror jag alla blöder olika länge efteråt. Men du kan ju testa med stickor någon vecka efter den här blödningen och ett tag framåt fär att se om du får ägglossnig?

Det är omöjligt att veta om det är mens eller om det är avslaget som kommit igång igen. Jag fick min mens i samband med att avslaget slutade efter förlossningen. Men det var nog en 6 veckor efteråt.

• E2012smamma

Sen tror jag att avslaget kan komma och gå för att sen komma tillbaka.

Du märker om något är fel för då blir du sjuk.

Sen kan man ju få mens utan ägglossning.

Om det luktar konstigt eller om du får ont samt feber så är det tecken på att något är på tok.

• plopp76

Ok. Ja om det var så att jag inte varit inne på kontroll för en vecka sen och dom inte såg nån treskiktad hinna så hade jag nog bara tänkt att det var mensen som kom och vara glad för det. Det är just det där besöket förra veckan som ställer till det för mig.

Jag hade en infektion av E-kolibakterier. Låg inlagd fyra dagar och tyvärr så slutade det i missfallet/avbruten graviditet.

Jag blödde 2 veckor först kan man nog säga sen en  knapp vecka ca med blodblandade flytningar. Nu har jag inte haft nåt blod i flytningarna sen dryga veckan iallfall. Förrän igår då med lite blodblandat igen.

• E2012smamma
    plopp76 skrev 2014-05-10 12:27:03 följande:

Ok. Ja om det var så att jag inte varit inne på kontroll för en vecka sen och dom inte såg nån treskiktad hinna så hade jag nog bara tänkt att det var mensen som kom och vara glad för det. Det är just det där besöket förra veckan som ställer till det för mig.

Jag hade en infektion av E-kolibakterier. Låg inlagd fyra dagar och tyvärr så slutade det i missfallet/avbruten graviditet.

Jag blödde 2 veckor först kan man nog säga sen en  knapp vecka ca med blodblandade flytningar. Nu har jag inte haft nåt blod i flytningarna sen dryga veckan iallfall. Förrän igår då med lite blodblandat igen.

Jag tror det är helt normalt, men jag är ju ingen läkare

E koli är samma bakterie som GBS eller hur?

Fy så beklagligt :(
  • plopp76
    E2012smamma skrev 2014-05-10 12:29:30 följande:
    Jag tror det är helt normalt, men jag är ju ingen läkare

E koli är samma bakterie som GBS eller hur?
    Fy så beklagligt :(
    Jag tror att GBS är en streptokocker-infektion medans E-koli är just E-koli. Vi har egentligen E-koli i tarmen och på utsidan av hela underlivet. Ibland letar det sig in i underlivet. Oftast ställer det inte till med nåt utan är där som alla andra bakterier vi har. Men ibland så blir det en infektion... tyvärr.
  • plopp76

Hmmm... Inser när jag sitter och kikar i appen... det är dag 31 på appen idag. Vilket betyder ju att det är 5 veckor sen missfallet. Inte för att det spelar så mycket roll i just det här avseendet, men ändå. Antar att jag får betrakta det som mens nu och sen får vi väl se vad som händer.

• E2012smamma
    plopp76 skrev 2014-05-10 12:52:13 följande:

Hmmm... Inser när jag sitter och kikar i appen... det är dag 31 på appen idag. Vilket betyder ju att det är 5 veckor sen missfallet. Inte för att det spelar så mycket roll i just det här avseendet, men ändå. Antar att jag får betrakta det som mens nu och sen får vi väl se vad som händer.

Gör så! Så börjar du m ÄL stickor direkt när du är redo!
  • Anonym (ja visst)

Beklagar ts. Har själv förlorat ett barn i v 20 o den smärta det är borde ingen måsta uppleva. Ja visst det kan mycket väl vara mens du nu har. Har även fått ett barn i v 26 och ca tre veckor efter hon föddes såg läkaren en mogen äggblåsa vid vul. Håller tummar o tår att nästa grav går bra för dig. Stötte kramar.

• plopp76
    E2012smamma skrev 2014-05-10 12:55:54 följande:
    Gör så! Så börjar du m ÄL stickor direkt när du är redo!
    Jag har skaffat en monitor faktiskt så den ska jag ställa in imorgon. Så får vi se sen när den vill ha stickor :)
  • plopp76
    Anonym (ja visst) skrev 2014-05-10 12:57:14 följande:
    Beklagar ts. Har själv förlorat ett barn i v 20 o den smärta det är borde ingen måsta uppleva. Ja visst det kan mycket väl vara mens du nu har. Har även fått ett barn i v 26 och ca tre veckor efter hon föddes såg läkaren en mogen äggblåsa vid vul. Håller tummar o tår att nästa grav går bra för dig. Stötte kramar.
    Tack snälla! Och jag beklagar att du gått igenom det du med.

Det som ställer till det i min hjärna är att dom inte såg nån skiktad hinna för en vecka sen. Men det kanske kan vara så, jag vet inte? Om jag inte fått det beskede för en vecka sen så hade jag nog inte funderat så mycket. Sen att jag missat ÄL med testen må vara hänt tänker jag...
  • MrsP79

Jag beklagar! Jag förlorade min bebis i v 21, födde ut honom i v 21+5. Blödde i ca två veckor. Ytterligare 2,5 vecka senare (4,5 vecka efter förlossningen) blödde jag igen, som en vanlig mens ungefär. Kollade med ägglossningsstickor därefter för att se när ägglossningen var, men fick inget utslag den månaden. Fick sedan mens igen efter fyra veckor och sedan utslag två veckor senare. Var hos läkare någon månad senare, och han trodde inte att den första blödningen var någon mens. Eftersom jag inte fick utslag på ägglossningstest förrän efter två blödningar, så tror inte jag det heller. Det här blev krångligt, men vad jag menar är att jag hade en eller två blödningar trots att jag förmodligen inte haft någon ägglossning. Lycka till! Du kommer att klara det, skynda långsamt (även om jag vet att det är jättesvårt, jag ville helst bli gravid direkt igen!). Kram

• plopp76
    MrsP79 skrev 2014-05-13 09:26:54 följande:
    Jag beklagar! Jag förlorade min bebis i v 21, födde ut honom i v 21+5. Blödde i ca två veckor. Ytterligare 2,5 vecka senare (4,5 vecka efter förlossningen) blödde jag igen, som en vanlig mens ungefär. Kollade med ägglossningsstickor därefter för att se när ägglossningen var, men fick inget utslag den månaden. Fick sedan mens igen efter fyra veckor och sedan utslag två veckor senare. Var hos läkare någon månad senare, och han trodde inte att den första blödningen var någon mens. Eftersom jag inte fick utslag på ägglossningstest förrän efter två blödningar, så tror inte jag det heller. Det här blev krångligt, men vad jag menar är att jag hade en eller två blödningar trots att jag förmodligen inte haft någon ägglossning. Lycka till! Du kommer att klara det, skynda långsamt (även om jag vet att det är jättesvårt, jag ville helst bli gravid direkt igen!). Kram
    Tack för ditt svar! Och jag beklagar att även du gått igenom det här fruktansvärda.

Jag blöder som en riktig mens, men hade juingen ägglossning vad jag kunnat se innan (mellan MF och denna blödning). Det var ganska sparsamt där i lördags när den komoch sen rikligt i söndags och igår. Idag tror jag att den avtagit lite, men det är fortfarande rätt mycket. Så vi får se hur det blir.

Jag kommer testa om jag får nån ÄL nu här framöver, har skaffat en fertilitetsmonitor. Mest på kul, men tänkte att det kunde vara bra att ha lite koll. Har testat med vanliga billiga stickor tidigare och det har fungerat bra. Nu visade jag sambon monitorn och han tyckte det var en rolig grej så då köpte vi en sån.

Kommer ingen ÄL nu i denna cykel så får jag invänta nästa. Tack för att du tog dig tid att svara!
Svar på tråden Blöder igen efter 4 veckor