Min granne förföljer mig. Hjälp!!!!
Jag bor med man och två fina barn i ett trevligt lägenhetshus nägonstans i Sverige. Vi hade bara bott här i några månader då en granne flyttade in i lägenheten brevid. Det kändes mycket märkligt att denna granne hade valt exakt den lägenheten som ligger brevid oss. Vi pratade lite och Grannen var trevlig.
För en tid sedan hade jag fått grannes post i min brevlåda så jag ringde på. Jag blev inbjuden på en kopp kaffe vilket jag tyckte var väldigt märkligt och obehagligt men tackade jag för att se vad som skulle ske. Väl inne i lägenheten upptäcker jag något mycket obehagligt. Köket är identiskt med vårt. Kyl,frys, spis och diskbänk är exakt likadana. Det enda som inte var likt var köksbord+stolar.
Även badrummet ser exakt likadant ut och jag går därifrån med ett stort obehag. Har grannen spionerat på oss? Brytit sig in? Jag har inte facebook eller har lagt ut bilder på vår lägenhet på nätet.
Flera gånger har jag stött på grannen i tvättstugan så jag tror grannen håller stenkoll på vad jag gör. Nu har grannen tom köpt växter till balkongen, något vi planerat att göra länge. Hjälp vad ska jag göra? Är grannen ett psykfall?