Inlägg från: Anonym (vecka 20) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Anonym (vecka 20)

Hur kan man tillföra progesteronet

• Anonym (vecka 20)

Jag har frågat 1177 och dem vet inget. Frågade på akuten då jag var där med min dotter. Dem visste inget om sånt, ringde gyn och dem säger inget och man kan inget göra sa hon

• Anonym (vecka 20)

Kan man ringa förlossningen fast man är vecka 20

• Anonym (vecka 20)

Kan man ringa förlossningen och fråga om gynläkaren kan hjälpa mig på något sätt, de måste ju kunna veta det eller

• Anonym (vecka 20)

Jag ringde och hon på förlossningen ska prata med läkaren och sen ringa upp mig

• Anonym (vecka 20)

Det gick inte att göra något sa hon, och läkaren sa att när man har tagit tabletten så är det gjort. Och jag sa att kanske klarar hon sig eendåför jag sa att vissa barn hade klarat detta utan att dö. Hon sa ja det händer och då får du typ hålla tummarna för det.

• Anonym (vecka 20)

Sen sa hon att är det så att man så gärna vill ha barn igen så får man försöka igen att bli gravid, och vill man inte ha barn så får man skydda sig

• Anonym (vecka 20)

Hon sa nej finns inget att göra. Jag sa tablett eller nån kräm hon sa nää tyvärr

• Anonym (vecka 20)

Ja jag ansökte om tillstånd och jag orkar inte skriva ner allt.

• Anonym (vecka 20)

Det står att det är armar och ben som drabbas men min bebis har ju redan det. Känner henne i magen och känner av lite mensvärk.

• Anonym (vecka 20)

Anonym hmm började du att blöda något innan steg 2

• Anonym (vecka 20)

Kriya

Jag ringde bara och fick ett sånt tråkigt besked att det inte finns något att göra gjort är gjort. Jag har kontakt med kuratorn.

Idag ska vi till katolska kyrkan och tända ett ljus för bebisen och be om att hon ska må bra oavsett hur allt slutar.

• Anonym (vecka 20)

Vill bara meddela att bebis rör på sig och jag mår oki, har inte ont eller blöder något

• Anonym (vecka 20)

Slemproppen gick idag vid 4 och nu är jag inlagd på gyn med värkar =(

• Anonym (vecka 20)

Min fina dotter föddes inatt och jag har sån ångest att jag vill bara döö också. Det var svårt att lämna över henne till barnmorskan och sen åka hem, men jag hade henne hos mig i 5 timmar och jag bara låg och klappade henne och bad om ursäkt

• Anonym (vecka 20)

Det är viktigt att om man mår dåligt så ska man vara stark och våga be om hjälp.

• Anonym (vecka 20)

Jag var upp till henne idag, jag ringde och sa att jag måste få va med henne, dem sa ja absolut bara att komma. Jag åkte upp med min mamma som tog ledigt ifrån jobbet för att hon hörde att jag mådde skit och att jag behövde detta. Vi fick komma in i ett rum och så fick jag henne. Hon såg så fin ut och jag ville vara ensam med henne och bad mamma gå ut och jag grät och grät och pussade på henne och tog bilder. Sen fick mamma komma in och hålla i henne och sen gosa jag en stund till med henne och sen ringde jag på sköterskan som fick henne utav mig och jag sa att vi ska fixa en egen begravning till henne. Sen så mådde jag faktiskt lite bättre och jag har tagit en dusch och försökt äta lite mat nu ikväll. Imorgon ska vi till en begravningsbyrå och prata vad det finns för olika alternativ.

• Anonym (vecka 20)

Kriya vad menar du ?

Jag fick ett godkänt beslut utav socialstyrelsen och det får man väll inte bara för att man ångrat sig utan man ska väll ha sina grunder till det. Men jag kan tycka att socialstyrelsen borde ha sagt nej till mig och så kanske dem hade erbjudit mig hjälp på andra sätt.

Det ända jag kan säga till folk är att man måste verkligen vilja göra en abort och är man minsta osäker så ska man inte gå igenom detta helvetet utan man kanske kan hitta andra sätt som gör att man kan tänka på positiva saker istället för allt negativt.

• Anonym (vecka 20)

Mitt lilla hjärta ska få ligga i samma grav som min mormor och då behöver hon inte ligga ensam utan hon har min mormor och min moster som ligger brevid varandra. En gravplats har plats för 18 st urnor så mitt hjärta får en plats där.

Svar på tråden kan man ångra sig