• FrökenCarlsson

Hur länge jobbade ni med kontorsjobb?

Undrar som rubriken säger hur länge ni som jobbar stillasittande på kontor jobbade? Jag jobbar som chef, o är beräknad oktober. Med mitt förra barn gick jag över nästan två veckor så jag vill ju inte gå hem i "onödan" om jag mår bra, men antar att AG vill kunna planera.
    Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Hur länge jobbade ni med kontorsjobb?
  • FrökenCarlsson
    FrökenCarlsson skrev 2014-05-10 15:23:36 följande:

Undrar som rubriken säger hur länge ni som jobbar stillasittande på kontor jobbade? Jag jobbar som chef, o är beräknad oktober. Med mitt förra barn gick jag över nästan två veckor så jag vill ju inte gå hem i "onödan" om jag mår bra, men antar att AG vill kunna planera.
    Hur har ni andra gjort?

15 oktober skulle det stå att jag är beräknad!
  • E2012smamma

Första barnet fick jag hem 18 februari. Bf 6 mars. Gick över 2 veckor.

Nu m andra ska jag vara hemma med 1:a barnet över sommaren. Till 18/8 sen är 2:an beräknad till 15/9 så jag går inte tillbaka. Kanske ska bli snittad så då blir väl födseln något tidigare så det blir 2-4 veckor "ledigt".

Märker ju redan hur mkt tröttare man är. Plus att jag vill passa på att ha så mkt tid som möjligt för 1:an så länge det går

• Guapa

Knappt 2 veckor innan bf. Skulle egentligen kunna jobba hela vägen fram men tänker att det kan vara skönt att ta det lite lugnt och förbereda ankomsten de sista veckorna. Sen vet man ju aldrig när den lilla krabaten bestämmer sig för att dyka upp. 

• Alltide

Har bf 2 november och tänker nog gå i mitten av oktober. Vill hinna vila och förbereda det sista. Det kan ju dra över tiden men det kan ju också bli tvärtom, man har ju ingen aning :)

• FrökenCarlsson

Ja man vet ju såklart aldrig hur man mår, och två veckor hemma hade varit perfekt innan.. Men två veckor blir lätt fyra om man går över.. :) Tycker detta är så svårt!

• L i n n

Jag tänkte att jag skulle jobba tiden ut, men beslutade mig för att gå hem tre veckor innan BF bara för att det var skönt att slippa jobba. Haha.

Jag gick hem en fredag och tre dagar senare, på måndagen, kom sonen :)

Ingen vila för mig där inte...

• kop

Även jag har bf 2:a nov och planerar att gå i mitten på okt. Nu är det mitt första så det är möjligt att jag ångrar den planeringen sen :)

Vänner till mig som har barn sedan tidigare har föreslagit en månad innan, men jag tycker att det känns lite trist att slösa bort massor med dagar på att gå runt hemma.

Planerar dock att lösa så att jag har en ordentligt inkörd vikarie från 1:a okt ifall jag inte känner mig så fräsch som jag hoppas.

• Gladskit

Jag hade bf 29/1 och jobbade till 10 dagar innan. Men hade jag vetat att jag skulle gå 15 dagar över tiden hade jag fortsatt, för det var otroligt segt att bara gå och vänta.
    25 dagar totalt sett i väntan på bebis var en pina.

• Gladskit
    Gladskit skrev 2014-05-12 11:31:24 följande:
    Jag hade bf 29/1 och jobbade till 10 dagar innan. Men hade jag vetat att jag skulle gå 15 dagar över tiden hade jag fortsatt, för det var otroligt segt att bara gå och vänta.
    25 dagar totalt sett i väntan på bebis var en pina.

Och min vikarie hade kommit in redan strax före jul så back-up fanns redan. Jag hade säkert FÅTT jobba vidare nån vecka till om jag bara hade frågat.
  • Malin0089

Hej!

Jag jobbar som säljare (telefon) och är beräknad den 27 Juni. Jag har tre veckors semester som jag tänkte ta ut innan jag är beräknad och alltså gå hem den 5 Juni. Jag har ändå mått rätt bra under hela graviditeten och skulle säkert kunna jobba längre också. Men jag har resonerat lite med mig själv och jag tror att man behöver vila lite innan. Känner att sömnen börjar störas (bara att vända sig om i sängen är ett mindre projekt) och det blir allt svårare att fokusera på jobbet. Som säljare har jag även en hel del press på mig och den blir mycket jobbigare när man inte har hundra fokus. Så det får bli tre veckors vila och fixande innan hon är beräknad.

:)

• sweetpea

Med första barnet planerade jag att gå hem ca tre veckor före, men blev sjukskriven pga högt blodtryck i v 35. Den här gången vet jag inte riktigt - jag har BF 10 september och har flaggat för att jag kanske jobbar två veckor i augusti efter semestern, men orkar jag inte så låter jag bli. Blir jag sjukskriven igen så kommer jag inte tillbaka efter semestern.

• Missimissi

Jobbar på kontor med rätt flexibla arbetstider (men krävande stundtals ). Förra gången hade jag en massa sparad semester att ta ut så då gick jag 4 veckor innan bf. Födde runt bf så det blev rätt lagom men oj vad rastlös man blev ! Den här gången ska jag ha tvåan i mitten av november och räknar nog med att jobba nästan oktober ut.

Men man får ju se hur man mår där på slutet förra gången var problemet att jag blev så sjukt omotiverad och slö i huvudet på slutet vilket inte gör att det funkade så bra med mitt "tänkar jobb" (fick ju vara kvar men det kändes själv inte rätt)

• loglady

Jag kommer jobba fram till 3 veckor innan beräknat denna gång (tredje barnet). Med andra jobbade jag lika länge och det funkade bra. Nu är jag dock sjukskriven på halvtid sedan vecka 34 pga lågt Hb.

• Amalian83

Mammaledig sedan i fredags. Bebisen är beräknad 8 juni. 3 v mao. Även om jag mår bra så tror jag det är viktigt att rensa skallen och fokusera samt vila när det passar. Trots kontorsjobb är det fort gjort att man inte känner att kroppen eller huvudet behöver vila. Plus att jag vill känna att jobbet inte behöver mig. Att allt är överlämnat. Jobbigt för dem på kontoret om förlossningen startar natten till en viktig leverans och ingen vet vart saker ligger sparat.

• LängtansBlåaBlomma

Jag har bf 21/12 så jag vet inte än. Det är bra att läsa såna här trådar hur andra gjorde. Jag tänker att jag ska försöka jobba nån vecka in i december. Åh, hoppas graviditeten går bra så min dröm går i uppfyllelse i december.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Marie90

Har BF 19/12 tänkte ta ut mina semesterdagar innan så jobbar till 30nov är planen.. Som någon annan skrev, skönt att känna att allt är överlämnat och att man inte behövs längre, tänker till och med ta bort jobbmailen från telefonen ;)

• fyrabarnsmor4

Just nu är det "lågsäsong" på jobbet.
    "högsäsong" börjar någongång slutet av september/början av oktober. Vi ska ha länsmöte den 18 oktober = MYCKET att göra innan...

Jag är beräknad till 7 september (nästa vecka på söndag)
    Så det är "dödtid" nu på jobbet så jag jobbar så länge jag kan. Gissar att bebisen vill komma den här vecka men jag kan ha fel...

Svar på tråden Hur länge jobbade ni med kontorsjobb?