• FrökenCarlsson

Hur länge jobbade ni med kontorsjobb?

Undrar som rubriken säger hur länge ni som jobbar stillasittande på kontor jobbade? Jag jobbar som chef, o är beräknad oktober. Med mitt förra barn gick jag över nästan två veckor så jag vill ju inte gå hem i "onödan" om jag mår bra, men antar att AG vill kunna planera.
    Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Hur länge jobbade ni med kontorsjobb?
  • FrökenCarlsson
    FrökenCarlsson skrev 2014-05-10 15:23:36 följande:

Undrar som rubriken säger hur länge ni som jobbar stillasittande på kontor jobbade? Jag jobbar som chef, o är beräknad oktober. Med mitt förra barn gick jag över nästan två veckor så jag vill ju inte gå hem i "onödan" om jag mår bra, men antar att AG vill kunna planera.
    Hur har ni andra gjort?

15 oktober skulle det stå att jag är beräknad!
  • E2012smamma

Första barnet fick jag hem 18 februari. Bf 6 mars. Gick över 2 veckor.

Nu m andra ska jag vara hemma med 1:a barnet över sommaren. Till 18/8 sen är 2:an beräknad till 15/9 så jag går inte tillbaka. Kanske ska bli snittad så då blir väl födseln något tidigare så det blir 2-4 veckor "ledigt".

Märker ju redan hur mkt tröttare man är. Plus att jag vill passa på att ha så mkt tid som möjligt för 1:an så länge det går

• Guapa

Knappt 2 veckor innan bf. Skulle egentligen kunna jobba hela vägen fram men tänker att det kan vara skönt att ta det lite lugnt och förbereda ankomsten de sista veckorna. Sen vet man ju aldrig när den lilla krabaten bestämmer sig för att dyka upp. 

• Alltide

Har bf 2 november och tänker nog gå i mitten av oktober. Vill hinna vila och förbereda det sista. Det kan ju dra över tiden men det kan ju också bli tvärtom, man har ju ingen aning :)

• FrökenCarlsson

Ja man vet ju såklart aldrig hur man mår, och två veckor hemma hade varit perfekt innan.. Men två veckor blir lätt fyra om man går över.. :) Tycker detta är så svårt!

• L i n n