• Mollan79

IVF i Örebro 2014

Hej

Jag och min sambo gör vår 1:a IVF i Örebro med hjälp av hemmaläkare på Charlottamottagningen i Karlstad. Jag är inne på 6:e dagen med nässpray, den 3:e nov ska jag lära mig om sprutorna. Vi gör privat IVF pga att jag steriliserat mig..

• Mollan79

Klarsson: va gött att höra att dom verkar bra i Örebro :)

Hur många försök har ni gjort?

• Mollan79

Hej på er, hur går det med er alla?

Själv har jag varit på Charlottamottagningen idag. Har kollat nedregleringen och fått info om sprutor, ska börja med sprutor på torsdag :)

• Mollan79

Jag var på vul igår efter ett vecka med sprutorna, för få och små äggblåsor så Örebro vill att jag börjar om från början. Så nu kör jag bara nässpray och ska invänta en blödning :(

• Mollan79

GoC: tack, jag har barn sen förut men inte min sambo. Vore så underbart att skapa en liten ihop med denna underbara människa <3

• Mollan79

Mina blåsor försvinner inte fort nog nu i juletider så Örebro vill att jag slutar med nässprayen och hör av mig i januari när jag fått mens. Ska tydligen prova någon annan metod som är kortare men med två olika sprutor.. Någon som har erfarenheter av det och vill dela med sig?

• Mollan79
    Queenxiter skrev 2014-12-07 19:29:03 följande:

Hej allihopa, önskar att Jag hittat hit lite tidigare. Mitt första försök med IVF. Jag har gått i Örebro, har tagit ut 16 ägg den 23 september, 9st blev befruktade och 3st fina nog att frysas ned. Den 19 november fick jag 1ägg återfört och den 29 november testade jag positivt. Bor i närheten av Arvika.

Grattis!

Kul att höra att det kan gå på 1:a försöket. Jag hoppas på samma tur i januari :)
  • Mollan79

Marble:

Vi går privat i Örebro med hjälp av Charlottamottagningen i Karlstad så vi behövde inte vänta på någon remiss. Ringde strax före semestern och fick göra prover och allt i augusti och drog igång med långa protokollet i okt. Tyvärr med dåligt resultat så vi fick avbryta innan äggplock men väntar nu på mensen för att prova korta protokollet.

Lycka till!

Svar på tråden IVF i Örebro 2014