• bubbelmaja

hjälp angående textilfärg

Vi hade textilfärg kvar men ingen beskrivning. Jag målade med pensel på en body och det ser fint ut. Men minns inte om man ska stryka efteråt. Antar att det är olika beroende på just vilken färg som används, men hur brukar det vara, nån som vet? Den här färgen är köpt på claes ohlson, 10 små små burkar i ett kit, just för att måla på textil. Kanske någon som använt just den och vet?

• Svar på tråden hjälp angående textilfärg
  • Griffelfot

Jag har inte använt Clas Ohlsons färg, men på den jag har ska man stryka på baksidan av trycket på högsta värme utan ånga fram och tillbaka ett par ggr. ca 30-45 sek

• Griffelfot

Jag brukar lägga en torr handduk eller ett örngott över trycket om det inte går att vända direkt, då kan man vända trycket uppåt och slipper sabba strykbrädan. Glöm inte att trycket måste vara helt torrt innan du stryker

• Glass

Jag har köpt textilfärger på In-Ex och de ska man skryka på i 5 minuter.

• bubbelmaja

Kan säga att det inte gick bra. Färgen löstes upp efter en mjuk handtvätt. Ska gå förbi affären och kolla på lådan. Kanske var det en sådan färg som skulle användas till sådant som inte ska tvättas. Vi köpte ju den för rullgardinens skull, och för det funkade det ju i alla fall.

Svar på tråden hjälp angående textilfärg