• Anonym (pebben)

Är det kört för mig att få en flickvän?

Ska försöka vara så detaljerad som möjligt med att beskriva mig själv och min tillvaro.

Jag är en kille på 26 år som aldrig haft en flickvän, aldrig haft sex och dom gånger jag blivit kysst kan jag räkna på mina fem fingrar. Jag har några få vänner som jag har kontakt med men inte direkt några riktiga vänner, det enda vi gör tillsammans är att dricka typ och går på bio en gång om året, så jag har en väldigt begränsad umgängeskrets. Jag har inga problem med att bjuda på mig själv, speciellt inte med lite alkohol i blodet. Jag kan lätt vara den som börjar att dansa först och försöka få igång resten av folket på festen, även fast jag vet själv att jag inte kan dansa. Har i övrigt ett jobb jag trivs med och en egen lägenhet. Är heller inte snål utan har inga problem med att bjuda en tjej på mat och bio en kväll. Är lite gammaldags där och tycker att det är killen som ska göra det. Jag har däremot oerhört svårt att binda riktigt nära relationer och så har jag haft hela livet ända sedan dagis. Jag har aldrig haft en riktigt nära kompis.

Men jag känner verkligen att det är något som saknas i livet och det är att träffa en tjej jag gillar och som gillar mig som mer än bara vänner. Jag har haft ett par tjejer jag gillat som mer än vänner men då har det inte varit ömsesidigt, och jag är inte blyg att visa att jag gillar någon. Har alltid haft ett ganska tråkigt liv förutom dom få dagar jag har varit på fest. Har aldrig varit iväg och campat med kompisar, inte varit på någon festival eller aldrig varit utomlands. Jag har aldrig haft några riktiga vänner sen jag var typ 15 år med andra ord.

När det kommer till hur jag ser ut så är jag kort (ca 167cm) och har ett riktigt babyface ansikte :'( (fick visa legg för att köpa energidryck förra veckan och då är jag 26 år), Min kroppsbyggnad är normal, inte för smal och inte för tjock. Har ganska schyssta kläder och köper kläder som passar mig och frågar även efter hjälp av kvinnliga butiksarbetare för att få tips ibland. Jag är nöjd med min kläder för längden kan jag ju tyvärr inte göra något åt och det är vad som svider mest för att 9 av 10 tjejer säger att dom vill ha en lång kille.

Till min fördel bor jag i Stockholm vilket gör att det bor mycket människor här jämfört med övriga Sverige och det har även blivit att jag träffat fem tjejer via internet efter att ha skrivit till hundratals så är det extremt få som har svarat, jag börjar tro att jag verkligen är ful i kvinnors ögon eller något även fast jag själv inte tycker det. Den första tjejen och jag klickade inte alls, så det var ingenting med det. Den andra tjejen jag träffade gillade jag verkligen mycket och vi träffades flera gånger och såg på film och bara pratade bland annat. Efter några träffar var vi på väg att hamna i säng faktiskt när hon stoppade ner sin hand i mina byxor och precis efter att hon rört vid min snopp (Min lilla 12cm snopp vid erektion) så märkte jag direkt att hon inte ville längre och vi såg klart på filmen bara och vi pratade aldrig mer om det. Vi har efter det träffats typ en-två gånger och kontakten har varit lite dålig. Dom andra tre hörde aldrig av sig igen efter vi setts en gång, dom slutade svara på sms och blockade på skype osv.

Det känns som att jag har alldeles för många fel på mig för att jag någonsin skulle kunna få en tjej. Och det gör mig riktigt jävla deppig. Jag vill inte bo ensam i min lägenhet resten av livet. Jag vill ha en tjej och en egen familj i framtiden. Jag vet inte vad jag ska göra längre, har knappt någon livslust alls längre.

• Svar på tråden Är det kört för mig att få en flickvän?
  • FIame

Det är ju så det ser ut idag. I riket finns ju ett stort överskott av killar av alla de slag. Så det är snarare ett demografiskt problem. Men så finns det bra fruntimmer i utlandet, som inte skulle dissa dig oavsett om du är ful eller har liten penis.

Problemet är även media. Media har mosat människors samliv, förvrängt bilden av lycka och skapat ett singelsamhälle.

Gäller att försöka inte fastna i sin olycka och försöka åtgärda den med de medel som står till buds. Börja leta i utlandet och intensifiera dejtingen på internet parallellt. Samtidigt du gör det så försöker du meditera på varför du inte klarar sig själv, vilket driv i dig som du behöver tona ner, dvs varför det egentligen betyder så mycket för dig att ha tjej, när det finns många som är singlar som trivs i sitt singelskap.

Dvs du gör ett allomfattande angrepp mot din situation, med målet att få din livslust tillbaka, vilket du självfallet kommer att få!

• Anonym (Tarzan)

Har en killkompis som blev ratad av alla som han själv ville ha, förutom den gången han blev kär i en 10 år yngre tjej men hon var då 16 och hade ljugit om sin ålder ett bra tag. De bodde långt ifrån varandra och därför blev det inget som tur var. Det tog honom hela 30 år att hitta en tjej som inte ville ha honom som bästa kompis

Har en annan killkompis som hittade sin första tjej när han blev 28 (det höll inte) men efter det så rasslade det till iaf. =)

Nej, det är verkligen inte kört. 

Bägge dessa killar var nästintill okyssta sedan innan... 

• Tazzme

Tror inte att det är kört för dej.

Oboroende av media osv. osv. så är det nog ändå så att skönhet (och också "attraktionsvärde") sitter i betraktarens ögon. Nästa gång du är ute på stan, ta dej en titt på de par du ser runt dej. Hur många av dom tycker du själva att är fula? Vissa kanske är riktigt jättefula. Och ändå har dom en partner.

Nu menar jag ju inte att klanka ner å nån "ful", det var inte min poäng. Men det finns massa människor med "udda" eller "fel" utseende/intressen/stil/humor/personlighet etc. som hittat någon att vara tillsammans med. Det kanske bara har att göra med tur eller tajming, men, tror absolut att det inte finns någon so har noll chans att hitta en partner.

Ett tips till dej kunde kanske vara att, tja... hur ska jag uttrycka mej... Det här låter kanske lite douchebag-igt, men om du får chansen att hångla eller ligga med en tjej, oberoende av om du är superattraherad av henne, eller skulle vilja ha ett förhållande osv. med henne eller ej, så ta den chansen!

Bara så här på rak arm så skulle jag tippa att många av dina problem sitter i rädsla och ösäkerhet för att du kommer inför en situation som är ny och obekant för dej. Tror inte att tjejen du hade hemma hos dej backade ur det eventuella sexet för att din snopp är för liten! Kanske du (omedvetet) reagerade på nåt sätt när hon rörde vid dej, med osäkerhet eller rädsla(?), och hon i sin tur reagerade på det? Hon kanske trodde att du inte ville?
    Svårt att veta med så lite info. Men jag tror att lite "träning" skulle vara bra för dej.

Då du vet vad du har att förvänta dej av en situation (hångel, sex whatever) så är du inte lika nervös för det, reagerar inte lika nervöst och uppträder mer samlat och självsäkert. Tror det skulle kunna hjälpa.

Så visst, du skriver att du är 26 och aldrig haft sex. Du kanske tänker "lätt för henne att säga att jag ska ta chansen å kn*lla första bästa, har ju inte lyckats hittills" typ... Men ja... om man inte är för kräsen så hittar man säkert nån att ta hem, haha Skrattande Usch vad det låter svinigt av mej!! Glad Men... så är det väl trots allt nog. Och jag tror det skulle hjälpa dej Glad

• Qriztina

Tråkigt för dig att vara ensam och inte trivas med det, verkligen.

Har det hänt dig något tidigare i livet som har gett dig svårigheten att öppna upp till folk? Har du trust issues, så att säga. Jag var till exempel extremt nere och deprimerad för ett par år sedan. Avskilde mig från allt och alla, ingen gick att lita på och jag skulle aldrig kunna älska igen- jag var i de tankebanorna. Jag fick även för mig att jag var värdelös och ingen ville umgås med mig, när så inte var fallet. Jag skulle kunna ha haft många fler vänner och behållit de jag hade under de åren, om jag hade låtit dem komma närmre. 

Än i dag och innan depressionen så öppnar jag inte upp till vem som helst. Att lita på folk tillräckligt för att låta dem komma nära mig tar tid. Vissa orkar inte vänta på det och ger upp när jag säger 'Nej' till en öl på krogen för 9:e gången i rad eller nåt'. Jag säger inte att det är så för dig, men det skulle kunna vara något.

Jag är personligen introvert, vilket jag inte kan avgöra om du är genom att läsa den här texten. Jag har ingenting emot att vara för mig själv, jag föredrar det mer ofta än inte. Men att vara ensam som du är, inte ha någon alls, det är jävligt jobbigt. Måste vara lättare för dig ändå, som kan hoppa upp och dansa med främlingar bara för att. Det enda "problem" jag har med vänner är väl att alla är killar, de flesta tjejer förstår jag mig inte på. Klockan två på natten är jag hellre hemma och raid:ar än spyr i ett sunkigt toalett-bås i city, till exempel. Och det enda problem med relationer jag haft är folk som känner sig skeptiska till min bisexualitet, mest med lesbiska kvinnor som tror att jag ska lämna dem för en kille.

Om du känner stort behov att ha någon, inte bara nödvändigtvis en flickvän, så kan du väl pröva med att hitta någon online? Behöver inte vara från Sverige, en av de bästa vänner jag haft i hela mitt liv heter Bastiaan och kommer från Nederländerna, till exempel. Det kanske räcker tills vidare, eller? Det är ju i alla fall något.

Hur är det med kollegor förresten? Skulle inte de kunna vara något? Sikta in dig på någon/några som verkar okej och föreslå att ni gör något efter jobbet någon dag, det värsta som kan hända är att de säger nej.

Det där med längd känner jag igen. Jag är väldigt lång för en tjej, 182 cm. Har blivit nobbad av killar för att jag varit längre än dem, roligt nog. Känner att jag inte skulle vilja dejta någon som är så ytlig för övrigt, hur högt bekräftelsebehov av "manlighet" får man ha egentligen? Usch, för könsroller. Ledsen, nu kom jag av mig...

Ehm, oskuld sa du? Du behöver inte säga något om det till den du ska ha sex med, ta inte upp det bara. Eller ha sex med en annan oskuld, funkar det också. Kolla på amatör-porr kanske? Lär dig "hur man gör" från dem,  amatör-porr specifikt för att de i största del är 'vanliga' människor med 'vanliga' utseenden som har 'vanligt' sex och inte fejkar orgasmer.

Jag har i alla fall mest svamlat, tror jag. Har en tendens att göra det. Kanske någonting var till hjälp Drömmer

• Qriztina
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:01:05 följande:

[....]
    Så visst, du skriver att du är 26 och aldrig haft sex. Du kanske tänker "lätt för henne att säga att jag ska ta chansen å kn*lla första bästa, har ju inte lyckats hittills" typ... Men ja... om man inte är för kräsen så hittar man säkert nån att ta hem, haha Skrattande Usch vad det låter svinigt av mej!! Glad Men... så är det väl trots allt nog. Och jag tror det skulle hjälpa dej Glad

Mjaa.. vet inte om jag tycker det är bra. Att bara ragga upp någon "som duger" för att få det överstökat med oskuld. Gjorde själv det, vilket jag tyckte var ett misstag personligen. Sex känns  mycket bättre med en person man är kär i och attraherad till.
  • Qriztina
    Anonym (Tarzan) skrev 2014-05-10 20:51:53 följande:

Det tog honom hela 30 år att hitta en tjej som inte ville ha honom som bästa kompis smile1.gif

Han hade blivit "friendzoned" så länge, alltså? Då måste han ju själv göra någonting fel, bete sig och behandla på fel sätt. Eller bara vara väldigt feminin, så att han automatiskt blir som en vän istället.
  • Tazzme

Jonå, min tanke var väl kanske inte att han skulle göra det för att bli av med oskulden. Utan för att komma över eventuell osäkerhet osv. Rädsla av att man inte duger. Har man dugt en gång, så duger man igen, typ..
    Men, i och med att han är oskuld, då är det ju förstås oundvikligt att han då också mister oskulden, om han gör som jag föreslog...

Tänkte nog på det, men tänkte också som så att jag redan yrat tillräckligt å inte behövde ta upp den funderingen också Glad

Visst är sex väldigt mycket bättre då känslor också är inblandade. men ibland kanske man bara måste komma över tröskeln liksom... få det undanstökat? Så att man inte behöver gå och tänka på just det mera, typ "ingen skulle ändå vilja ha mej" eller "jag vet inte hur man gör, tänk om det inte går" eller vad som helst. Har man gjort det en gång, så kan man göra det igen. Mindre press, mindre stress å lättare att koncentrera sig på andra saker. Dvs att vara sig själv, ta det lugnt, umgås med roliga människor osv som sen kanske leder till just ett förhållande.

Jag förlorade också oskulden på fyllan i ungdomen mest för att få det överstökat. Inte bra, inte nåt jag tyckte var särskilt kul eller så. Men ja... ångrar det inte heller. Det var bara så det var. Då behövde jag inte stressa över DEN saken mer. Så var det för mej...

• Qriztina
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:58:45 följande:
    [...]
    Respekterar dina synpunkter. Tänkte inte alls på det så, intressant att höra. TS har ju dock inte svarat något alls än, svårt att jobba vidare utan respons :/
  • Anonym (Man)
    Qriztina skrev 2014-05-10 21:55:41 följande:
    Han hade blivit "friendzoned" så länge, alltså? Då måste han ju själv göra någonting fel, bete sig och behandla på fel sätt. Eller bara vara väldigt feminin, så att han automatiskt blir som en vän istället.

Jag är 35 och har blivit friendzonad hela mitt liv. Jag är inte feminin men lyckad inte få kvinnorna intresserade mer än som "vänner".
  • Qriztina
    Anonym (Man) skrev 2014-05-10 22:08:07 följande:

Jag är 35 och har blivit friendzonad hela mitt liv. Jag är inte feminin men lyckad inte få kvinnorna intresserade mer än som "vänner".
    Kan du utveckla vad du gör mot kvinnor som du är intressad av då? Om du startar relationen utan att visa något som helst intresse så kommer hon ju såklart inte förstå att det är dit du vill med henne. Ni har varit vänner i tre-fyra månader, inget flirtande, inte en enda hint, och helt plötsligt så förväntas hon vilja vara din fru?

Du borde kolla på den här videon; 

gjord av Jenna Mourey. She speaks words of wisdom.

"How many 'nice' guys does it take to change a lightbulb?
    - None. They'll just compliment it and complain when it won't screw."
Svar på tråden Är det kört för mig att få en flickvän?