• danieldaniel

Hjälp att hitta överdel

Vet inte riktigt om det här är rätt del i forumet men det var det närmaste jag kunde hitta...

Har köpt en outfit till min tjej till ett tillfälle men behöver hjälp att hitta en överdel.
    Det jag köpt är kjol och underkläder så behöver en överdel som passar. Tänkte först nåt vitt men finns kanske en risk att bh'n syns genom..?

Tar tacksamt emot tips! Gärna länkar. :)

• Svar på tråden Hjälp att hitta överdel
  • Tazzme

Beror ju lite på hur din flickvän ser ut. Hurudan kroppsform har hon?
    Och hurudan stil hade du tänkt dej?

Det första jag kommer att tänka på är en figursydd, vit skjorta. kanske med lite puff på ärmarna.

• Aniiee

BHn kommer definitivt lysa igenom vitt om den ska vara så där knallrosa...... 

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • danieldaniel

Ja, hon är ganska lång och smal... Men ja...en inte alltför ljus överdel... Fast blir tråkigt med svart på svart liksom...

• danieldaniel
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:22:37 följande:

Typ den här

www.zalando.se/vero-moda-cousin-skjorta-vitt-...

Men precis som Aniiee skrev, så lyser ju BHn definitivt igenom. Om du nu inte gör så, att du också köper ett vitt linne att ha under skjortan. Om det är vitt som gäller...

Är det en skjortbody..? En skjorta med inbyggda trosor..? Nja, vet inte riktigt...
  • Tazzme

Kjolen är ju svart = diskret och passar med det mesta.
    Men i och med mönstringen i tyget så tror jag det skulle se bäst ut med nåt rätt enkelt upptill. Inget mönstrat eller så. Det är min tanke.

Jag är nog rätt inne på det där med en skjorta. Men en grå skjorta kunde också se snyggt ut.

• Tazzme
    danieldaniel skrev 2014-05-10 21:26:56 följande:
    Är det en skjortbody..? En skjorta med inbyggda trosor..? Nja, vet inte riktigt...
    Jepp. Inte särskilt sexigt, I know Skrattande
    Men det var mer modellen på skjortan jag var ute efter, än det att den var en body. Så det är alltså typ den stil på skjorta jag tänkte på.
  • danieldaniel
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:28:45 följande:
    Kjolen är ju svart = diskret och passar med det mesta.
    Men i och med mönstringen i tyget så tror jag det skulle se bäst ut med nåt rätt enkelt upptill. Inget mönstrat eller så. Det är min tanke.

Jag är nog rätt inne på det där med en skjorta. Men en grå skjorta kunde också se snyggt ut.
    Ja, kanske nåt i liknade färg som underkläderna annars...
  • danieldaniel
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:29:54 följande:
    Jepp. Inte särskilt sexigt, I know Skrattande
    Men det var mer modellen på skjortan jag var ute efter, än det att den var en body. Så det är alltså typ den stil på skjorta jag tänkte på.
    Hehe, ok! Nej, den var ju inte så sexig direkt... Men då fattar jag vad du menar iaf. :)
  • Tazzme
    danieldaniel skrev 2014-05-10 21:26:56 följande:
    Jo... sen är det ju inte riktigt så, att det är som inbyggda trosor. Man ska väl nog använda trosor ändå. Varför den ser ut som den gör, är väl mest för att skjortan faktiskt ska hållas inne i byxorna/kjolen, å inte glida upp ur linningen hela tiden Glad
  • Aspartam

Jag tänker att det beror väldigt mycket på vad det är för "tillfälle"? En skjorta (som ej syns igenom) blir ganska propert, en medvetet transparent skjorta eller blus blir lite utmanande. Jag skulle satsat på en blus eller topp i färg med fina detaljer av något slag.

• danieldaniel
    Tazzme skrev 2014-05-10 21:31:00 följande:
    Jo... sen är det ju inte riktigt så, att det är som inbyggda trosor. Man ska väl nog använda trosor ändå. Varför den ser ut som den gör, är väl mest för att skjortan faktiskt ska hållas inne i byxorna/kjolen, å inte glida upp ur linningen hela tiden Glad
    Hehe, nej fattade att det inte var trosor... :P Men kan nog tänka mig en skjorta så utan själva bodydelen.
    Aspartam skrev 2014-05-10 21:34:36 följande:
    Jag tänker att det beror väldigt mycket på vad det är för "tillfälle"? En skjorta (som ej syns igenom) blir ganska propert, en medvetet transparent skjorta eller blus blir lite utmanande. Jag skulle satsat på en blus eller topp i färg med fina detaljer av något slag.
    Ja, det ska nog vara lite av ett mellanting där. Lagom du vet... ;)

• danieldaniel

Tror ni förresten att man kommer se kanten på stay-upsen genom slitsen bak på kjolen..?

• Tazzme
    danieldaniel skrev 2014-05-10 22:02:12 följande:
    Tror ni förresten att man kommer se kanten på stay-upsen genom slitsen bak på kjolen..?
    Svårt å säga. Men kjolen såg rätt genomskinlig ut den med. Så det kan hända att "banden" uppe på stay-upsen, alltså kanten, kan lysa igenom kjolen lite.
  • danieldaniel
    Tazzme skrev 2014-05-10 22:24:42 följande:
    Svårt å säga. Men kjolen såg rätt genomskinlig ut den med. Så det kan hända att "banden" uppe på stay-upsen, alltså kanten, kan lysa igenom kjolen lite.
    Ser så ut i videon fast den är inte genomskinlig irl faktiskt.
Svar på tråden Hjälp att hitta överdel