• Anonym (mamma)

5 åring med stora utslag på rumpan

Ska självklart ringa till till vårdcentralen imorgon så dom får titta på detta men tänkte bara om någpn har aningar om vad det kan va.
    Min dotter är 5.5 år, väldigt torr o känslig hud. Den senaste tiden har hon haft stora plitor/utslag över skinkorna.. o lite upp i svanken också. Va på apoteket o köpte mild kortisonsalva, blev bättre även om det inte försvann helt. Nu har det blossat upp igen o värre än innan, vissa av dom är bara som små röda prickar, medans andra är som stora finnar nästan.
    Någon här som vet va det kan va?

• Svar på tråden 5 åring med stora utslag på rumpan
  • lillamyyyyyy

Låter som värmeutslag, prova kyl :) o smörj med mjukgörande utan parfym eller badda med ionosil (kollodialt silver).. kortision skulle jag aldrig använda då det blir exakt som du skrev innan, bra först o tusen ggr värre sen

• Anonym (mamma)

Har testat kyla innan men hjälpte föga. O mjukgörande.

Men den där ionosilhar har inte provat.

• lillamyyyyyy
    Anonym (mamma) skrev 2014-05-11 10:45:21 följande:
    Har testat kyla innan men hjälpte föga. O mjukgörande.

Men den där ionosilhar har inte provat.

kollodialt silver är helt underbart, jag haft haft exem hela mitt liv som försvann av det.

finns en grupp på fb som heter kollodialt silver2.0 gå med där o få jätte bra information.
  • Anonym (mamma)
    lillamyyyyyy skrev 2014-05-11 11:19:12 följande:
    kollodialt silver är helt underbart, jag haft haft exem hela mitt liv som försvann av det.

finns en grupp på fb som heter kollodialt silver2.0 gå med där o få jätte bra information.

Tack för tipset :)
  • Erizajo

Min dotter har samma, toalettsitsutslag sa doktorn? Haha fick iaf spec cortisonsalva utskrivet, det var väldigt vanligt sa han

• Anonym (mamma)
    Erizajo skrev 2014-05-11 11:54:20 följande:
    Min dotter har samma, toalettsitsutslag sa doktorn? Haha fick iaf spec cortisonsalva utskrivet, det var väldigt vanligt sa han

Haha, det va en märklig diagnos :)

Sa läkaren va det berodde på?
  • victory tilly

Det kan vara svinkoppor! Googla så ser du att det finns två sorter. En som sätter sig runt munnen och en annan. Tror att det var typiskt skinkor, men kan ha fel där. Min tös hade det på skinkan iaf.

• Erizajo

Det drabbade ofta allergiker och eller astmatiker eller andra inom samma område (?) min dotter har astma men inga allergier.

Svar på tråden 5 åring med stora utslag på rumpan