Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Alla tycker jag är snygg

sextiotalist skrev 2014-05-12 08:41:23 följande:
    Inte det minsta, jag tycker inte det är så attraktivt med män som tränar för att få snygga kroppar, det har jag aldrig gjort.
    Endast en kille har tränat på gym av alla killar jag varit tillsammans med.
    Min egen älskling har numera lagt på sig en liten kagge (han är snart 60) och är i mina ögon den snyggast karln som finns (rynkor, grått hår ändå)

Själv är jag supernöjd med min egen 50+figur, speciellt mina ben :)
    Jag håller med, det finns något feminint över den typen av utseendefixering. Väldigt oattraktivt.  Dessutom får gymkillar inte alls lika fin form som killar som kroppsarbetat sig till muskler. Det ser fejkat ut på samma sätt som fusksolbränna, silikonbröst och hårförlängningar. Men vissa gillar ju sånt, jag är dock inte en av dem. 

/har en muskulös man som cyklar och gräver och lyfter saker och har kropp därefter
  • Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2014-05-12 11:18:21 följande:

Ja, det känns väldigt omanligt faktiskt. Håller med dig fullständigt att de snyggaste manskropparna är de som fått musklera naturligt,
    Däremot kan det tränas på gym för att kunna underhålla kroppen, t.ex de som har ett tungt arbete i vardagen kan behöva kompensationsträna andra muskelgrupper för att orka med längre.
    Ja, eller någon som inte har möjlighet att röra på sig annars kan behöva lite allroundträning för att stärka kroppen. Men många tränar ju musklerna på ett helt bisarrt sätt och det blir inte en fin kropp när man håller på med maskiner som bygger specifika muskler (om man inte är superproffs). Det blir liksom "den här muskeln som man får av att dra en stång två decimeter åt höger har växt jättemycket!" vilket inte direkt ger schyssta proportioner. 
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Linda) skrev 2014-05-12 12:16:26 följande:
    Hm... nä, det låter sannerligen inte som att du har arbetat dig till din kropp. smile1.gif

Förövrigt så håller jag med de som skriver att de snyggaste kropparna är de som är naturligt framkomna - sedan är det högst individuellt hur mycket eller lite muskler man fördrar, eller för den delen; om man föredrar muskler alls.

Så, Anton: jag tror att du har missförstått litet: det handlar inte om huruvida man kan få en snygg kropp genom att arbeta för just det, utan att det finns en uppsjö med kvinnor (och män) som föredrar män som är snygga utan att försöka som fan.

/Linda
    Huvudet på spiken!
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 14:09:45 följande:
    Så....60-talaren...ponera att du inte är en lycklig sambo, vilket jag dock är glad för din skull att du är...Glad i alla fall, låt oss leka med tanken att du är singel, du träffar en man på ICA, han kör på dig med kundvagnen, ber om ursäkt, han är mycket vänlig och belevad, och, tro det eller ej, men ni bestämmer er för att ta en fika ihop...ja, och det ena ger det andra och du blir faktiskt förtjust, väldigt förtjust, i denna mannen, och han i dig, så ni bestämmer er för att träffas igen, vilket ni också gör, ni träffas ett antal gånger. 

Det visar sig att han, när du får se honom med minimalt med kläder, har en riktigt jävla grann kropp (som min ungefär....verkligen inte menat som skryt, men så du vet vad jag menar....) och när ni dejtat ett litet tag tag...så kommer kallduschen...fanstyget har TRÄNAT sig till kroppen...ve och fasa !!! 

Så, 60-talaran, innebär detta att du kommer se ner på din nya bekantskap och dumpa honom iom denna nya och häpnadsväckande upptäckten ???
    Nu frågade du visserligen inte mig, men en annan nackdel med en hårdtränande kille är att det kan bli svårt att hitta tid för att umgås om han ska hänga på gymet flera timmar var och varannan dag. Makenj cyklar (som sagt) men när han höll på med thaiboxning och sprang dessutom så var det ju halvtrist att så mycket tid gick åt. Det blir ju lätt att man (jag) skaffar sig (mig) andra intressen då och om de då råkar infalla på den tid han INTE tränar utan är ledig och vill hitta på något så tough luck, vi ses nästa vecka (om vi har tid) liksom. Och vad är det då för idé att vara i en relation?
  • Voluptuous Shalimar
    WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:20:12 följande:
    Visst finns det de som tränar på gym för att sk "flexa", men det är långt ifrån alla. Många tränar för att utmana sig själva, för att må bra på insidan och känna sig nöjda med resultaten på utsidan.
    Det är väl inget oattraktivt med det?
    Det krävs oerhört mkt självdisciplin för att ta sig till gymmet regelbundet och träna. Jag tycker DET är väldigt attraktivt, oavsett om det är gymande som format kroppen eller hederligt kroppsarbetande.
    Det är inte "flexandet", det är det här att män inte "ska" lägga massa tid på sitt utseende. Och dessutom kan jag säga att om jag attraherades av kvinnor skulle jag bli avtänd av en tjej som var för utseendefixerad också. Löshår och akrylnaglar och silikonbröst och ögonfransfix på salong och soldusch - vem vill dejta Ken och Barbie? Dessutom Ken och Barbie som inte har tid att umgås för de måste lägga många timmar varje vecka på sina utseenden. Väldigt oattraktivt. 
  • Voluptuous Shalimar
    WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:43:09 följande:

Läs mitt inlägg igen. Det finns oftast fler anledningar att träna på gym än att se bra ut. Jag själv umgås med vänner som gymar, samt min sambo som både gymar och har ett arbete som kräver mkt fysisk styrka. Jag själv gymade regelbundet ett tag men har ej ork till det på samma sätt pga mycket jobb.

Till saken - min erfarenhet säger mig att många gymar för att de mår BRA av det både fysiskt och psykiskt. Gymande kan faktiskt jämföras med en sport, det kräver mycket kunskap, självdisciplin och strävande efter resultat. Jag älskade att gymma både för att jag mådde svinbra på insidan och utsidan.
    Jag är lite fåfäng, jovisst. Men mår jag bra i mig själv är jag en mkt roligare partner/vän/mamma. Och har otroligt mkt kvalitetstid med sambo, vänner, barn trots att jag bryr mig om hur jag ser ut och anses av min omgivning vara en schysst och jordnära person :)

Alltså - bara för att man gymar betyder inte det att man är vain och dryg.
    Jag behöver inte läsa om ditt inlägg, varför tror du det? Jag vet mycket väl alla de saker du säger (om), dessutom menar jag inte att man är dryg för att man går på gym, vet inte vad det kom ifrån? Jag har inte lust att bli ihop med en kille som spelar dataspel eller håller på med bilen flera timmar om dagen heller. Och om han är så supernoga med att hålla varje muskelgrupp i toppform så är han faktiskt för besatt för min smak. 
    WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:45:48 följande:
    Sedan hör väl definitivt inte löshår och akrylnaglar öht ihop med atr träna på gym? :p
    Förstår inte vf det är negativt att ta hand om sig själv och MÅ bra oavsett hur man nu vill gå till väga för att göra det!
    En människa med bra självförtroende brukar utstråla såå mkt mer positiva vibbar :)
    Har jag inte sagt, däremot hör det ihop med att styla om sin kropp på ett onaturligt sätt, vilket många gymmande gör. Som jag tidigare skrev, de tränar musklerna i konstiga maskiner som inte ger snygga proportioner åt kroppen som helhet. 
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 14:48:21 följande:
    Nu brukar jag aldrig lägga upp bilder på mig själv, ytters sällan iaf, men för din skull, 60-talaren, gör jag ett undantag, jag vill bara att du skall se att det kan se olika ut, i linne, beroende på hur jag visar upp det. Liksom.

Och ha nu i åtanke att jag faktiskt är 50+
    Du ser jättebra ut oavsett ålder, du skulle kunna tävla med en 25-åring. Av dina andra inlägg att döma så är du inte inne på pillergenvägar (sånt hatar jag).

Däremot är det för mycket muskler för min smak, dock är personligheten utslagsgivande i sista hand. 
  • Voluptuous Shalimar
    WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:56:22 följande:

Sorry, kanske jag som ska läsa noggrannare :)

Ok, då förstår jag. Slår däremot fast att mpnga som gymar ej är så besatta som du tror av att varje muskelgrupp ska vara formad si eller så utan att resultatet oftast är en boost för självförtroendet och att vissa föredrar gymmet framför andra aktiviteter som gynnar fysiken :) synd att döma, menar jag på.
    I så fall är det inga problem. Min bästa kompis (kille) tränar och springer och ser bra ut i största allmänhet, han är dessutom gay men inte alls utseendefixerad på ett jobbigt sätt. Han och min man kan snacka löpningstaktik och de får väl hålla på och nörda om det bäst de vill tycker jag. Jag är glad att de trivs med sin träning och glad att de känner att den gör nytta. Själv gillar jag mat och matlagning men är en rastlös natur så jag har låg fettprocent och är underviktig och behöver inte träna alls. Jag tror att det är därför jag skulle trivas så dåligt med ett hobbyträningsfreak, vi skulle inte ha något gemensamt öht. Fast det där med självförtroendeboost fattar jag, bara det att jag får det av andra saker.

Skönt att höra att det inte bara är min man och min bästa vän som tränar utan att det blir fanatiskt. Jag har tyvärr andra vänner där träningen går före allt. Den vänskapen är ju inte så lätt att hålla vid liv, kan jag säga...
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 21:23:36 följande:
    För mycket muskler, Shali....jag väger för fan inte mer än 83 kilo, jag kan inte ha mindre muskler om jag skall se ut som jag gör !!!

Men visst, föredrar du en cyklist i kroppsform, så förstår jag din tankegång....Glad

Och, jag har alltid vägrat allt vad AAS heter. Men nog fan för att jag har blivit erbjuden möget.....
    83 kg?!? Då är du inte lång, eller? Maken är ca 190 och väger en del mer än så och jag tycker han är rätt lagom muskulös och lagom slank.
  • Voluptuous Shalimar
    Anton Chigurh skrev 2014-05-12 21:23:36 följande:
    För mycket muskler, Shali....jag väger för fan inte mer än 83 kilo, jag kan inte ha mindre muskler om jag skall se ut som jag gör !!!

Men visst, föredrar du en cyklist i kroppsform, så förstår jag din tankegång....Glad

Och, jag har alltid vägrat allt vad AAS heter. Men nog fan för att jag har blivit erbjuden möget.....
    Och visst, där håller jag med, mindre än 83 kanske du inte ska väga. Men du måste ju ha väldigt bra förutsättningar för att kunna väga 83 kg, ha den kroppen och inte behöva träna 20 h/vecka...
Svar på tråden Alla tycker jag är snygg