WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:43:09 följande:
Läs mitt inlägg igen. Det finns oftast fler anledningar att träna på gym än att se bra ut. Jag själv umgås med vänner som gymar, samt min sambo som både gymar och har ett arbete som kräver mkt fysisk styrka. Jag själv gymade regelbundet ett tag men har ej ork till det på samma sätt pga mycket jobb.
Till saken - min erfarenhet säger mig att många gymar för att de mår BRA av det både fysiskt och psykiskt. Gymande kan faktiskt jämföras med en sport, det kräver mycket kunskap, självdisciplin och strävande efter resultat. Jag älskade att gymma både för att jag mådde svinbra på insidan och utsidan.
Jag är lite fåfäng, jovisst. Men mår jag bra i mig själv är jag en mkt roligare partner/vän/mamma. Och har otroligt mkt kvalitetstid med sambo, vänner, barn trots att jag bryr mig om hur jag ser ut och anses av min omgivning vara en schysst och jordnära person :)
Alltså - bara för att man gymar betyder inte det att man är vain och dryg.
Jag behöver inte läsa om ditt inlägg, varför tror du det?

Jag vet mycket väl alla de saker du säger (om), dessutom menar jag inte att man är dryg för att man går på gym, vet inte vad det kom ifrån? Jag har inte lust att bli ihop med en kille som spelar dataspel eller håller på med bilen flera timmar om dagen heller. Och om han är så supernoga med att hålla varje muskelgrupp i toppform så är han faktiskt för besatt för min smak.
WickedyWitch skrev 2014-05-12 14:45:48 följande:
Sedan hör väl definitivt inte löshår och akrylnaglar öht ihop med atr träna på gym? :p
Förstår inte vf det är negativt att ta hand om sig själv och MÅ bra oavsett hur man nu vill gå till väga för att göra det!
En människa med bra självförtroende brukar utstråla såå mkt mer positiva vibbar :)
Har jag inte sagt, däremot hör det ihop med att styla om sin kropp på ett onaturligt sätt, vilket många gymmande gör. Som jag tidigare skrev, de tränar musklerna i konstiga maskiner som inte ger snygga proportioner åt kroppen som helhet.