Flytt Ångest?
Hej!Flyttade hemifrån för en vecka sedan, har bott hemifrån 1 månad tidigare, men det var på annan ort och hade sådan ångest då, sedan fick jag inte behålla den lägenheten. Jag flyttade då hem igen, till föräldrarna, och sedan flyttade igen, en månad senare och tog en lägenhet i samma stad den här gången.
Nu tar det ungefär 30 minuter att gå hem till föräldrarna, uppför ett berg. Min tjej är från annan ort så hon är hos mig oftast de flesta helgerna. Jag har vänner som bor en halvtimme bort om man går, 15 minuter med buss.
Ändå har jag efter denna flytt, en sådan jävla flytt ångest!
Jag saknar hundarna, föräldrarnas gnäbb och allt annat! Innan kunde man sitta hemma, spela en hel kväll, eller kolla på serier en hel dag, sedan gå ner på undervåningen och alltid veta att morsan eller farsan var hemma och man hade någon att prata med...
Nu, på vardagarna och helger ibland så känner jag mig bara så jävla ensam, allt är tyst...
Självklart har jag på TV'n med svenska röster hela dagarna för att det inte ska vara tyst men det hjälper knappt inget :/
Är detta vanligt, om man bort, mer än 2/3 av ens liv i ett och samma hus med föräldrarna, och sedan flyttar ut, till något eget, helt själv?
Blir helt nojjig att jag kommer få leva med denna ångest känslan i magen i resten av mitt liv liksom...?
Tack på förhand för alla som läser och lyssnar!
MVH