my2girls skrev 2014-05-16 13:44:39 följande:
För att förtydliga: Jag menar inte att döma andra. Det är inte lätt att vara förälder och jag är inte perfekt. Det jag menade var att barn är små människor som svettas/fryser precis som vi och därför kan jag ibland tycka det ser lite underligt ut när föräldern går med mössa och jacka medan bebisen är barfota och naken på sitt kala huvud exempelvis. Som sagt, sunt förnuft och lite uppmärksamhet till barnet...som de allra flesta har
Jag antar att din odling inte visade något om dom inte hört av sig, skönt!
Hur många sammandragningar jag du per dag c.a? Jag har en del fortfarande...tror jag ändå har bakterien kvar. Usch för den!
Gick in i v.31 idag, men vem räknar? Hahaha
Nej, så menade jag verkligen inte! Menade mer att jag själv kanske "dömt" andra innan, typ himlat med ögonen inombords åt något man tycker är fjantigt, men nu märker jag redan innan barnet kommit att jag själv kommer va en sån där fjant ;)
Svårt att säga hur många det är per dag, det skiljer sig ganska mycket. När jag är uppe och rör mig så kommer de hela tiden, då är det nästan enklare att räkna hur många gånger magen är avslappnad.. När jag sitter och tar det lugnt kan det komma allt mellan var tionde minut och en gång i halvtimmen. Idag har jag jobbat ett långt pass vilket för en vecka sen hade inneburit ständiga sammandragningar under kvällen men nu kanske de kommer med en kvarts mellanrum ungefär, medan de under dagen var ständigt pågående under nästan tre timmar när jag jobbade..'
Har börjat hugga i underlivet då och då också, läste att det antagligen är ungen som kommer åt en nerv, h*vete vad ont det gör! Går över på en sekund dock som tur är!
Har haft världens enklaste graviditet fram tills för typ två-tre veckor sen så nåt ska man väl stå ut med antar jag ;)
Jo,jag har hört att bakterierna kan vara ännu svårare att bli av med under graviditeter, att det kan behövas några kurer.. Hoppas det går över för dig!
Haha, går in i v 31 imorn, o tiden får gärna gå fortare nu!! :)