Skadad fotled 12 veckor
Hej!
Jag har skadat min fotled för 12 veckor sedan i samband med en fotbollsträning. Skulle göra en vändning men lyckades på något konstigt sätt trampa snett och fick hela kroppstyngden på höger yttersida.
Hörde ett litet knak precis när det hände, men eftersom jag ville fortsätta så provade jag att gå lite på foten strax efter innan jag kände att det absolut inte gick mer.
Då vi var lite sega på med tryck (ca 10 min) svullnade foten upp rejält och jag fick hoppa på kryckor i 1 vecka då jag inte kunde stödja på foten.
Träffade därefter en sjukgymnast och fick rehab övningar som jag började med redan efter 4 dagar och håller på med än idag.
MEN problemet är nu att ultraljud visar att det fortfarande är vätska kvar i leden, dvs svullnad kring ankeln.
Får alltså inte bort svullnaden och så fort vi provar med ökad belastning i form av joggning så ökar svullnaden.
Därför har jag fått en magnetröntgen tid beställd, men i vanlig ordning dröjer den 3 veckor….
SÅ därför undrar jag om någon av er har haft någon liknande skada och har någon aning om vad det kan vara?
Min sjukgymnast pratade om något som kallades benmärgsödem men utöver det är det ingen som säger något.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-11 22:26
Ska också tillägga att jag har mycket smärta i form av ökad belastning