Bonus - bristande hygien
Behöver få andras synpunkter gällande det här..
Nu är det så att bonus börjar närma sig tonåren, hormonerna spritter i kroppen och så har även hans kroppslukt. Han luktar kiss och svett av att han inte bytt kläder på x antal dagar (han är hos oss varannan vecka). Han duschar cirka 1 gång i veckan och ibland byts inte kläderna, utan han sätter på sig samma kalsonger, byxor och tröja som han burit innan.
Och sen till handhygienen..Han tvättar aldrig händerna när han gjort vare sig behov 1 eller 2 och sen kan han gå direkt till kylen och börja röra i grejer vilket får mig att rysa. Riktigt äckligt!
Han ligger skitig i sin säng och jag har märkt att madrassen har börjat lukta, vilket gjort att det inte går att vara i hans rum utan att ständigt hålla fönstret öppet för att vädra.
Jag har frågat bonus om han inte själv känner att det är en frän doft i rummet, men det gör han inte. Inte heller sambon känner någonting och verkar inte bry sig.
Vad ska man göra? Det är ju känsligt att sätta sig ner med bonus och tala om varför man ska tvätta sig, speciellt om man inte har sambon i ryggen som kan påminna.
Sånt här är väl vad man lär små barn? Inte någon som precis är i början av tonåren?