• CinnamonGirl

Dricka mera vatten

Jag är jättedåligt på att dricka vatten. Jag tycker ju om vatten och använder det som ofta måltidsdryck till vardags. Det brukar bli ett stort glas (3 dl) före frukost och ett glas till lunch och ett till middag. That's it. Jag försöker dricka mer men det är svårt! När jag druckit ett glas får jag springa på toa typ en halvtimme efter och kissa. Till saken hör att jag inte har tillgång till toalett på jobbet förutom på lunchen.

Kan kroppen vänja sig vid att man dricker vatten eller likvärdig vätska? Jag kanske ska börja dricka bara nån deciliter och försöka hålla mig?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Dricka mera vatten
  • ClaraV

Alla har olika vätskebehov. Och om du skulle behöva dricka mer så skulle din kropp säga det.

Att man ska få i sig 2 liter vatten om dagen stämmer inte, utan det beror helt på vad man gör. Man ska i regel få i sig lika mycket vatten som man gör sig av med.

Och dessa två liter räknas all vätska till. Alltså även den från mat och andra drycker. Så tror nog att du kan vara rätt lugn.

• Aniiee

Jag är också urusel på att dricka vatten... 2 dl varje hel timme försöker jag dricka. Det blir 1,4 liter på en dag ungefär. Inte ofta jag lyckas med det, men försöker.

Om kroppen vänjer sig vid det ena eller det andra vet jag inte....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • CinnamonGirl

Jag är inte direkt törstig om dagarna, men skulle ändå vilja dricka mer vatten. Det är ju bra för hyn sägs det, och jag vill även se om det kan få mina ICA-kassar under ögonen att mer bli som... typ hundbajspåsar.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • pysselmajjo

Jag har perioder då jag dricker mer vatten. Jag känner mig piggare och fräschare när jag dricker ca 2,5L vatten/dag. De första dagarna springer jag på toa ungefär 1 gång i timman men sen vänjer sig kroppen och man går normalt igen :)

Svar på tråden Dricka mera vatten