• Anonym (måste man??)

Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?

som rubriken lyder..

Har ensam vårdnad och den andre föräldern+ familj har aldrig brytt sig innan , men nu verkar det vara så jäkla viktigt att dela på allting..

• Svar på tråden Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?
  • Anonym (måste man??)
    Korpen skrev 2014-05-12 20:46:02 följande:
    Jätteroligt för barnen/barnet smile1.gif Såklart ska du gå med på det, det är ju barnens skull!
    jag är inte så säker på det faktiskt... det är mkt dricka på dom där jularna och midsommrarna!
  • Loriyana

Om du har ensam vårdnad måste du inte gå med på det. Men det är givetvis bra att barnet/barnen får träffa sina andra förälder.

• Whitetrash86

Men det är väl jätte bra för BARNET att den andre föräldern har mognat och tar sitt ansvar. Självklart ska du gå med på det, men kanske du (pga tidigare erfarenheter) ha koll och säga ifrån om det blir en massa " det går inte denna gång tar nästa"

• cacacason

Som tidigare nämt, har du ensam vårdnad måste du ju ingenting. Men jag skulle i alla fall uppmuntra umgänge!

• Anonym (inte?)
    Loriyana skrev 2014-05-12 20:48:36 följande:
    Om du har ensam vårdnad måste du inte gå med på det. Men det är givetvis bra att barnet/barnen får träffa sina andra förälder.
    cacacason skrev 2014-05-12 20:49:40 följande:
    Som tidigare nämt, har du ensam vårdnad måste du ju ingenting. Men jag skulle i alla fall uppmuntra umgänge!

Men vårdnaden har väl inte med umgänget att göra?! Eller har jag missuppfattat något?
  • Anonym (måste man??)

träffa får dom göra. men jag har helt ärligt inget större lust att börja dela upp allting på det sättet.. det va ju aldrig intressant förr...

varför är det okej för en förälder att komma och gå som den vill, och så fort den får lust så ska den komma och ställa krav...och den som fått ta allting innan ska bara vara tacksam att helt plötsligt vill den andre leka förälder...

• Whitetrash86
    Anonym (måste man??) skrev 2014-05-12 20:47:47 följande:
    jag är inte så säker på det faktiskt... det är mkt dricka på dom där jularna och midsommrarna!
    Beroende på barnets ålder.

Ha koll så att dom INTE dricker, eller iaf inte föräldern. Prata med föräldern och säg till att du inte godkänner stupfulla människor i närheten av barnet.
    Är barnet tillräckligt gammal, så kan barnet ringa dig så får du hämta om det skulle vara så.
  • Anonym (E)
    Anonym (måste man??) skrev 2014-05-12 20:52:06 följande:

träffa får dom göra. men jag har helt ärligt inget större lust att börja dela upp allting på det sättet.. det va ju aldrig intressant förr...

varför är det okej för en förälder att komma och gå som den vill, och så fort den får lust så ska den komma och ställa krav...och den som fått ta allting innan ska bara vara tacksam att helt plötsligt vill den andre leka förälder...

Har det varit aktuellt förr? Jag tänker att barnen kanske har varit för små...
  • Anonym (måste man??)
    Whitetrash86 skrev 2014-05-12 20:52:34 följande:
    Beroende på barnets ålder.

Ha koll så att dom INTE dricker, eller iaf inte föräldern. Prata med föräldern och säg till att du inte godkänner stupfulla människor i närheten av barnet.
    Är barnet tillräckligt gammal, så kan barnet ringa dig så får du hämta om det skulle vara så.
    omöjligt för mig att ha koll.. och barnet är bara 5år så hon kan ju inte höra av sig själv, och se så berättar hon i stort sett aldrig nånting om hur det varit när hon va där...
Svar på tråden Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?