Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?
som rubriken lyder..
Har ensam vårdnad och den andre föräldern+ familj har aldrig brytt sig innan , men nu verkar det vara så jäkla viktigt att dela på allting..
som rubriken lyder..
Har ensam vårdnad och den andre föräldern+ familj har aldrig brytt sig innan , men nu verkar det vara så jäkla viktigt att dela på allting..
Jätteroligt för barnen/barnet Såklart ska du gå med på det, det är ju barnens skull!
Om du har ensam vårdnad måste du inte gå med på det. Men det är givetvis bra att barnet/barnen får träffa sina andra förälder.
Men det är väl jätte bra för BARNET att den andre föräldern har mognat och tar sitt ansvar. Självklart ska du gå med på det, men kanske du (pga tidigare erfarenheter) ha koll och säga ifrån om det blir en massa " det går inte denna gång tar nästa"
Som tidigare nämt, har du ensam vårdnad måste du ju ingenting. Men jag skulle i alla fall uppmuntra umgänge!
träffa får dom göra. men jag har helt ärligt inget större lust att börja dela upp allting på det sättet.. det va ju aldrig intressant förr...
varför är det okej för en förälder att komma och gå som den vill, och så fort den får lust så ska den komma och ställa krav...och den som fått ta allting innan ska bara vara tacksam att helt plötsligt vill den andre leka förälder...
träffa får dom göra. men jag har helt ärligt inget större lust att börja dela upp allting på det sättet.. det va ju aldrig intressant förr...
varför är det okej för en förälder att komma och gå som den vill, och så fort den får lust så ska den komma och ställa krav...och den som fått ta allting innan ska bara vara tacksam att helt plötsligt vill den andre leka förälder...