• MadameA

    Omskärelse skåne

    Har en son på 10 månader som ska omskäras!

    Tipsa gärna mig var jag kan göra detta i Skåne

    Läser ej dumma kommentarer, mitt barn så upp till mig vad som gäller, behöver ej era negativa åsikter.

    Tacksam för snabba tips

    Mvh


  • Svar på tråden Omskärelse skåne
  • Gathenhielm
    jagärjagvemärdu skrev 2014-05-16 01:11:52 följande:
    SVERIGE inte andra länder
    Alla vet att allt som händer utanför rikets gränser är ovidkommande, ändå.
    Reasons... we all have them, at times.
  • 1994
    Ogago skrev 2014-05-13 16:26:17 följande:
    Sant, men jag försvarar inte USA och deras omskärlesemyt heller. Madame här är muslim och det kvittar mej lika om hon är mulsim eller kristen eller varken eller.

    Om man slaviskt ska följa traditionen så kan man lika väl omskära flickebarn också. Men det är vi emot (med rätta) Men om anledning är 'religion' så gäller väl det flickor också?

    Så varför vill hon knipsa sin lille pojk? Varför kan det inte vänta tils han blir gammal nog att bestämma själv?
    1. det är mycket mer riskfyllt när dom blir äldre och kan därmed bli traumatiserade

    2. det är fräsht och minskar risken för bland annat cancer, hiv och aids

    3. det är mycket renare vid samlag och skyddar bättre mot infektioner

    4. det stinker inte och det bildas inte äcklig smörja

    5. kvinnlig och manlig omskärelse är inte likadan, på mannen tar man bort förhuden bara och på kvinnan skär man bort en bit av klitoris, detta sker speciellt i varma länder då klitoris är lite större och man har mycket mer lust vilket kan vara jobbigt för vissa kvinnor men det är inget man behöver göra.

    6. sluta hacka på henne, omskärelse är jättenyttigt för män

    En bekant till mig jobbar på äldreboende där hon måste rengöra männens underliv, dom där är ju inte omskurna och fy vad hon höll på att kräkas för att det hade samlats massa vit gegga i förhuden. omskärelse är 100 ggr renare.

    Snälla folk, läs på lite innan ni sitter och hoppas på folk gällande att omskära sina barn.
  • Johan75
    1994 skrev 2014-05-16 04:28:39 följande:
    5. kvinnlig och manlig omskärelse är inte likadan, på mannen tar man bort förhuden bara och på kvinnan skär man bort en bit av klitoris, detta sker speciellt i varma länder då klitoris är lite större och man har mycket mer lust vilket kan vara jobbigt för vissa kvinnor men det är inget man behöver göra.

    Snälla folk, läs på lite innan ni sitter och hoppas på folk gällande att omskära sina barn.
    (inlägget redigerat av mig)

    Kom igen - du kan skriva saker som saknar verklighetsanknytning och sedan be folk att läsa på. 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Johan75 skrev 2014-05-16 07:56:50 följande:
    (inlägget redigerat av mig)

    Kom igen - du kan skriva saker som saknar verklighetsanknytning och sedan be folk att läsa på. 
    "du kan inte" - skulle det stå.
    Behold, i come as a thief.
  • Gathenhielm
    1994 skrev 2014-05-16 04:28:39 följande:
    1. det är mycket mer riskfyllt när dom blir äldre och kan därmed bli traumatiserade

    2. det är fräsht och minskar risken för bland annat cancer, hiv och aids

    3. det är mycket renare vid samlag och skyddar bättre mot infektioner

    4. det stinker inte och det bildas inte äcklig smörja

    5. kvinnlig och manlig omskärelse är inte likadan, på mannen tar man bort förhuden bara och på kvinnan skär man bort en bit av klitoris, detta sker speciellt i varma länder då klitoris är lite större och man har mycket mer lust vilket kan vara jobbigt för vissa kvinnor men det är inget man behöver göra.

    6. sluta hacka på henne, omskärelse är jättenyttigt för män

    En bekant till mig jobbar på äldreboende där hon måste rengöra männens underliv, dom där är ju inte omskurna och fy vad hon höll på att kräkas för att det hade samlats massa vit gegga i förhuden. omskärelse är 100 ggr renare.

    Snälla folk, läs på lite innan ni sitter och hoppas på folk gällande att omskära sina barn.
    1. Riskerna är som störst för spädbarn på grund av deras outvecklade immunsystem och fysiskt mindre penisar.

    2 - 4. Omskärelse är inte nödvändigtvis förknippat med renlighet (de flesta killar gillar att tvåla in ollonet). Kondomer är ett mer kostnadseffektivt skydd mot könssjukdomar. Peniscancer är så pass ovanligt att riskerna en omskärelse för med sig, i förhållande till det minimala skyddet, anses överväldigande av läkare.

    5. Det finns former av kvinnlig omskärelse som är värre manlig omskärelse, men även det omvända gäller. Alla former av kvinnlig omskärelse är förbjudna i Sverige, pojkar åtnjuter inte samma skydd.

    6. Nej och nej.

    Jag förmodar att din vän inte har kommit i kontakt med en omskuren gamling, och att hon därmed inte kan göra en jämförelse. Om hon för övrigt har problem med att tvätta könsdelar borde hon ha satsat på en karriär som inte involverar dylika arbetsuppgifter. Jag föreslår järnvägsingenjör eller fotomodell.

    Får jag fråga om du själv är omskuren?
    Reasons... we all have them, at times.
  • Godnatt
    1994 skrev 2014-05-16 04:28:39 följande:
    1. det är mycket mer riskfyllt när dom blir äldre och kan därmed bli traumatiserade

    2. det är fräsht och minskar risken för bland annat cancer, hiv och aids

    3. det är mycket renare vid samlag och skyddar bättre mot infektioner

    4. det stinker inte och det bildas inte äcklig smörja

    5. kvinnlig och manlig omskärelse är inte likadan, på mannen tar man bort förhuden bara och på kvinnan skär man bort en bit av klitoris, detta sker speciellt i varma länder då klitoris är lite större och man har mycket mer lust vilket kan vara jobbigt för vissa kvinnor men det är inget man behöver göra.

    6. sluta hacka på henne, omskärelse är jättenyttigt för män

    En bekant till mig jobbar på äldreboende där hon måste rengöra männens underliv, dom där är ju inte omskurna och fy vad hon höll på att kräkas för att det hade samlats massa vit gegga i förhuden. omskärelse är 100 ggr renare.

    Snälla folk, läs på lite innan ni sitter och hoppas på folk gällande att omskära sina barn.

    1. Anmälningsfrekvensen skulle nog snarare öka om man som vuxen insåg vilka svin ens föräldrar är. Komplikationsfrekvensen i ett västland så som danmark ligger på 5,1 % på barn. Vad ligger den på vuxen?

    2.Vill man att sitt barns penis ska vara fräscht undrar jag varför du inte är vän med denne snubben på facebook? Tänker man på HIV smittar det lägre mellan kvinna till man, men tecken syns på att det smittar i högre frekvens man till kvinna. Studien avbröts för att kvinnor blev smittade.

    3. Den där äckliga smörjan du är ute efter består av bakteriehämmande enzym. I barnålder skyddar dessutom förhuden urinröret från att kontamineras. Grattis till den misslyckade skolgången.

    4. Det stinker inte på barn och behöver inte tvättas. Som vuxen antar jag att du duschar oftare än en gång i veckan, men gör du inte det har du nog större problem.

    5. Kvinnlig och manlig stympning är precis så lik man gör den till.

    6. Hur tänker du ens här? Smärta, blodförlust, blodförgiftning, ibland dödsfall och känselbortfall. Nyttigt?

    Men du, din lilla skojare där. Vad tycker du om att man ska dra av naglarna på alla barn vid två månaders ålder? Vore inte det på sin plats? Jag menar, du verkar gilla att se barn plågade och hitta på en massa meningslösa argument som inte är verklighetsförankrade. Vad skulle du ha för argument för att plocka naglarna? Renar blir det. Dessutom kommer din kvinnliga vän på sitt jobb inte behöva använda en nagelborst för att få bort allt smuts. Det är 100 gånger renare att inte ha naglar än att ha naglar kan jag tänka mig.


    Du skulle säkert dessutom kunna hitta på nåt om att det bara är gossebarn som ska drabbas av din böjelse, t.e. att flickor i varma länder har mer lust än pojkar, som du så fint skrev under punkt 5. Vore det inte fräscht att dessutom låta hepatitdoktorn tatuera in något snyggt motiv på naglarnas plats? Nån tribal vore passande, som en släktklenod.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Starline

    1994 låter son en som blivit hjärntvättad av amerikanska myter! Exakt så!

    Om omskärelse minskar risken för HIV varför har sverige så otroligt mycket lägre HIV-smittade än USA där nästan alla män är omskurna? Kondomer skyddar mot könssjukdomar.

    Vem skulle vilja ta bort 20 000 nerver från sitt kön, få ett torrt avtrubbat ollon för att eventuellt spara personalen på sitt äldreboende 2 sekunders jobb??

  • MadameA

    Wow att ni bara orkar.

    För att meddela er alla så ni kanske kan sluta med diskussionerna

    NU har vi gjort omskärelsen på sonen , gjorde det i Köpenhamn utan bedövning.

    Tog 5 min sen va de klart, utan några problem alls , så nu kan vi avsluta denna tråd. Era åsikter är ändå en piss i Mississippi.

  • Drottningen70

    Grattis till att ha skurit bort delar av ditt perfekta barn. Synd att du inte ansåg att han var god så som gud skapade honom. Måste kännas fint att vara ansvarig för ditt barns första ärr. Mother of the year.

Svar på tråden Omskärelse skåne