• catgirl

Bokning av hotellrum till nästa helg

Jag har hittat ett hotell som jag via Internet kommer att boka rum på för två personer till nästa helg.

I och med bokningen via Internet måste man fylla i sina bankkort uppgifter men pengarna dras enligt bokningsreglerna inte förrän i samband med vistelsen på hotellet.

Kan jag försäkra mig om att inga pengar dras förrän vid samband med vistelsen på hotellet?
    Hur undviker jag att dubbel betalning för hotellrummet sker?

• Svar på tråden Bokning av hotellrum till nästa helg
  • Styrox

Hotellet måste ha en försäkran om att du kan betala för rummet. Därför måste man ange kortnumret. 
    Skulle du ringa hotellet och boka är du tvungen att ange ett kortnummer.
    En del hotell reserverar beloppet på kortet tills dess att du checkat ut, då drar de summan. Eller om du vid utcheckningen vill betala med ett annat kort dras beloppet där och det reserverade beloppet på det andra kortet försvinner.

Det du kan göra om du fått betala dubbelt är att kontakta hotellet så löser de det. Men det har aldrig hänt mig av alla de gångerna jag bott på hotell.

• Jag är bara jag

Vi har gjort så många gånger och sen betalt på hotellet i valfri form-kort,euro eller lokal valuta. Har aldrig blitt dubbelbetalt.

• catgirl
    Jag är bara jag skrev 2014-05-13 17:59:32 följande:
    Vi har gjort så många gånger och sen betalt på hotellet i valfri form-kort,euro eller lokal valuta. Har aldrig blitt dubbelbetalt.
    Jag blev bara lite orolig då hotellvistelsen kommer att gå på nästan 2000 kr

• isabellab
    catgirl skrev 2014-05-13 18:29:51 följande:
    Jag blev bara lite orolig då hotellvistelsen kommer att gå på nästan 2000 kr

Ingen fara, det är standard och precis som Styrox säger.
Svar på tråden Bokning av hotellrum till nästa helg