• ylva12

Disneyland Paris

Disneymia skrev 2014-10-14 10:59:57 följande:

Hej! 
    Jag hoppas att du just nu är på Disneyland Paris och har en fantastisk semester! 

Om du inte har hunnit åka eller om det är någon annan som har frågor om attraktionerna, så svarar jag gärna. Jag har varit flertalet gånger på Disneyland Paris och driver en blogg som handlar just om Disney och dess olika parker runt om i världen samt Disneykryssningar. www.nattstad.se/disneysemester

När det gäller attraktioner för en 8-åring så finns det mycket att välja på. Det finns en del attraktioner som hon är för kort för, men de flesta är inga problem. 

Då kanske du har koll på från vilken ålder barn har behållning av åkattraktioner m.m? Är sugen på att åka dit men vill vänta tills sonen får ut något av det....
  • ylva12
    mia maria skrev 2014-10-14 14:27:24 följande:
    Hur gammalt är det barn?
    Han är bara två men skulle vilja åka inom några år... Tror ni tex en fyra-åring skulle ha behållning av Disneyland och kunna åka några attraktioner?
  • ylva12
    mia maria skrev 2014-10-16 09:56:30 följande:
    Enligt min erfarenhet så - ja, absolut! Min lillkille var närmare fem år när vi var där i somras o han hade utan tvekan behållning av många attraktioner! Och i och med att DLP är stort och det oftast är köer så är det inga som helst problem att fylla en heldag där med att enbart åka attraktionerna för de yngre - det finns ju dessutom mycket annat att se och uppleva där, tex paraden, slottet, klätterträd, grottor osv.
    Jag ahde en 10-åring och en snart 5-åring med, och vi åkte enbart de attraktioner som båda barnen kunde åka och vi hann på långa vägar inte med allt på en enda dag!
    Tack så mycket för svaret!

Kul att vi inte behöver vänta så länge:).
Svar på tråden Disneyland Paris