Grannens barn terroriserar gården
Flyttade för ett par år sedan in i en lägenhet i ett litet samhälle med loftgångar och stor fin gård. Allt har varit hyfsat lugnt bortsett från enstaka vilda fester.
Grannen längre bort fick barn typ när vi flyttade in. Nu har de hamnat i 10-års åldern och börjat bli vildare, springer runt på gården och slänger saker överallt på gräsmattan. Ser förjäkligt ut men bryr mig inte så mycket.
Men sedan några veckor tillbaka väcktes vi (sambon jobbar skift) av mågon som ringde på. Upp och öppnade direkt, ingen där. Senare satt jag uppe och det ringde på följt av fnitter och spring i trappen. Förstod att det var grannens barn med lät det vara.
Några dagar senare, samma sak. Vilket upprepat sig flera gånger därefter. Gick till grannen och påpekade och hon skulle prata med ungen sin. Är visst hennes dotter som drar med andra ungar på gården till detta.
Men skiten upprepar sig.. Igen och igen. Ringer på grannen, hon ska säga till... Visar sig dock att det inte är hennes mamma utan farmor och flickan är rebellisk och skiter i henne. Föräldrarma? Ingen aning.
Pratar med värden, som hänvisar till föräldrarna...
Detta busringande pågår än idag och gått så långt att vi har svårt att slappna avoch sova om nätterna (främst jag). Blir skitspänd av att höra när de springer förbi.
Vad ska man göra? Polis? Socialen?
Flickan är tydligen invandrad så blir väl extra känsligt i detta land där man inte får uttala sig om invandrare längre...