Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-20 21:36:38 följande:
För att vara en människa utan empati med snedvriden världsbild om allt och inget måste jag ju säga att den här "SD 2018" verkar intressera mer än tråden i sig. Konstigt.
Du skrev nyss, precis som nu, att min aggressivitet gjorde att jag inte tog emot dina synpunkter, lyckönskade mig och trodde inte det skulle komma kärlek från mitt håll. Varför fortsätta försöka förändra samma persons synsätt i så fall? Det är inget fel med att sträva efter förståelse varandra emellan - tvärtom. Tycker du jag möts av förståelse här till exempel och att det, enligt dig, bara är jag som påvisar brist av sådant? Min ilska som du lägger i knät är inte ilska hos mig alls. Förmodligen är det olika syn på saker och ting som ger olika perspektiv och därmed olika uppfattningar.
Jag tror du ljuger och visst är en kvinna. Tycker du visar upp sådana drag.
Jag avslutar med några frågor som jag tycker det hade varit underbart om du kunde svara på utan att tolka eller breda ut...
Har jag sagt att du inte har empati? Har jag sagt du har en snedvriden världsbild? Har jag sagt att enbart du visar brist på förståelse? Har du funderat över varför du inte tycker du får förståelse?