Si-leden? Ont skinkan, höften, benet
Hej!
Jag har tidigare skrivit här om problem med skinkan, men provar igen och ser om jag kan hitta någon med erfarenhet. Jag har otroliga problem med ont i längdryggen eller korsryggen (osäker på vad som är vad), samt ont på en punkt i skinkan/höften/rumpan nära ryggraden. Det strålar ibland ner i benet. Det sitter verkligen på en punkt, men vandrar ibland upp mot höften mer än rumpan. Det liksom skär. Jag känner ingenting på natten när jag sover, bara på dagtid.
Smärtan kan vara nästan borta ett tag, för att några dagar senare komma tillbaka med full kraft. Jag bär min 2-åring mycket och tänkte att det kanske kan bero på det. Jag har varit hos naprapat och kiropraktor, de nämner båda att det kan vara en led (har googlat mig till att det kan vara si-leden)? Jag har snett bäcken. Men det blir inte bättre av deras behandlingar.
Nu undrar jag om någon mer har samma eller liknande problem och har en bra lösning åt mig . Det är ju otroligt påfrestande att gå med ryggont . Hoppas på någon med samma erfarenhet
.