Inlägg från: Skenhede |Visa alla inlägg
  • Skenhede

Försäkra katt?

Har märkt att man tycker det är mycket märkligt (?!) att jag har mina katter försäkrade. Därför undrar jag om det är så att folk inte brukar försäkra sina katter. Och varför? Tacksam för svar :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-14 12:08
    Frågan är alltså; har du din katt försäkrad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Försäkra katt?
  • Skenhede
    Harvester skrev 2014-05-14 12:16:54 följande:
    Vem är "man"? Jobbar som veterinär i Stockholm och upplever att som tur är de flesta är försäkrade. Tror inte de som inte försäkrar har en aning om hur dyrt det är med vård. Har hört statistik på 40% katter och 80% hundar. Upplever som sagt större andel men tror det är lägre på landet med jakthundar och bondkatter. De skjuter man väl när de blir sjuka istället...
    Kanske väldigt dåligt skrivet , men "man" är folk som man råkar prata om just detta med. Har varit med om flera gånger då folk sagt " Va?! Har du dina katter försäkrade??" och till och med skrattar. Jag har ju mina hundar, min son, mig själv, mitt hem osv osv försäkrade så att försäkra mina katter känns självklart.
  • Skenhede
    nemo1 skrev 2014-05-14 13:14:10 följande:
    Det är nog bara för att de som inte har sin katt försäkrad inte söker vård i samma utsträckning.  De kastar ut katten eller ber någon skjuta den då avlivning också kostar pengar, vilket en katt i mångas ögon inte får göra.
    Men va hemskt :(
  • Skenhede
    AstridH skrev 2014-05-14 13:55:37 följande:
    Jag har min katt försäkrad. Hon är mitt allt och om hon blir sjuk/skadad så slipper jag helst sälja mig själv för att hålla henne vid liv. För tillfället har jag dessutom mindre inkomst än vanligt och då är det guld värt att inte plötsligt sitta med veterinärräkning på flertalet tusenlappar utan någonting som "dämpar fallet".
  • Skenhede
    Skepparen skrev 2014-05-14 15:11:20 följande:
    Vill bara berätta att jag garvade gott åt din tråd, eller snarare min felläsning av den då.
    Jag tyckte att det stod "fuktsäkra katt", förmodligen är det nyköpta huset som spökar i hjärnan. ;)
    haha
  • Skenhede
    Madmoiselle skrev 2014-05-14 15:13:40 följande:
    Ja, alla mina katter är såklart försäkrade, det blir väldigt dyrt annars. Jag tycker du är klok som har din misse försäkrad. smile1.gif
  • Skenhede
    Pathfinder skrev 2014-05-16 18:44:15 följande:
    (Vissa tyckte dock att hon ju "bara vara en katt och gott kunde avlivas")
    Detta argument har jag också hört många gånger. Tycker det är fruktansvärt att uttala sig så och förstår inte hur folk tänker när de säger detta...
Svar på tråden Försäkra katt?