flambards skrev 2014-05-19 09:45:50 följande:
Vilket fruktansvärt egoistiskt resonemang från pappans sida, jag lider med dig. Han ska ha barnet för sakens skulle liksom, inte för att han egentligen vill eller är intresserad. Så hemskt att det ska vara så svårt att få igenom en adoption i Sverige. Det är väldigt intressant när man tänker på alla idioter som vill förbjuda abort, alternativen för oss kvinnor är ju tammefanken helt begränsade. Nu ska du alltså tvingas in i något slags föräldraskap eftersom du vill göra det rätta och låta det här barnet gå till en trygg familj med en stabil uppväxt. Som att du straffas eller något. Det du får göra är att försöka få myndigheterna att förstå vilken typ av person pappan är. Försök samla bevis mot honom, håll all kontakt via e-post eller sms eller spela in samtalen. Prova och se om hans rätta jag kan komma fram den vägen.
Jättebra råd! Se till att få hans dumheter dokumenterade så att han inte kan manipulera och spela ansvarsfull de korta stunder ham måste imponera på och övertyga berörd myndighetsperson.
Jag har verkligen svårt att tro att en person som uttrycker sig så faktsikt skulle orka med att ta hand om ett barn med allt vad det innebär.
Jag har ett ex som skulle kunna säga sådana där saker som han har sagt utan att mena dem, utan bara för att provocera (det var inte ett bra förhållande). Du som känner honom (?), menar han allvar?