• Anonym (p)

Hur vet man om någon är intresserad och inte bara trevlig?

Har gått och blivit lite kär i en kollega. Han är singel, jag är singel. Han skojar mycket och kommer förbi för att kolla hur det går för mig, och det verkar som att han väntar på mig när vi ska ha rast, vi sitter vid samma lunchbord och idag tittade han på mig och när jag tittade upp såg han åt ett annat håll. Vi känner inte varandra egentligen, har bara jobbat där tre månader på en annan avdelning men förra veckan hamnade jag på hans avdelning. Jag är i en inlärningsfas/intern utbildning och han kommer ofta med råd och tips och säger att jag är duktig fast det inte går så bra. Han tar sig tid när jag kommer förbi och verkar inte stressad fast jag kanske stör honom.
    Hur ska jag göra? Är väldigt intresserad av honom men jag vet inte om han bara är trevlig... 
    Jag kan inte det här med att flirta, tar gladeligen emot tips på hur man gör! :)

• Svar på tråden Hur vet man om någon är intresserad och inte bara trevlig?
  • Långbenopluto

Om du inte vet det så är han bara trevlig, för om nån är intresserad så funderar man inte ens på det....

• Anonym (p)
    Korpen skrev 2014-05-14 21:44:44 följande:
    Om du inte vet det så är han bara trevlig, för om nån är intresserad så funderar man inte ens på det....
    Nej det tror jag inte på, klart jag tvekar eftersom vi jobbar på samma avdelning. Han kanske är jätteintresserad men att jag inte fattar det, med tanke på situationen. Det kan ju bli spänningar om jag tar initiativ till något, och så är han bara trevlig. 
  • Snuttan80

Man brukar känna det, när man tittar varandra i ögonen så bara vet man. Hoppas det är så för din skull!!!

• Anonym (noone)
    Snuttan80 skrev 2014-05-14 21:53:56 följande:
    Man brukar känna det, när man tittar varandra i ögonen så bara vet man. Hoppas det är så för din skull!!!
    Fast...va? jag har "känt" det med jättemånga men det har då aldrig blivit ngt...så ja, då har man alltså noll koll då...
  • Långbenopluto
    Anonym (noone) skrev 2014-05-14 22:03:57 följande:
    Fast...va? jag har "känt" det med jättemånga men det har då aldrig blivit ngt...så ja, då har man alltså noll koll då...

Intresserad kan man vara, det behöver inte alltid bli nåt.... så du har säkert känt helt rätt.
  • Anonym (noone)

...jag har lätt för att bli kär, men under mina 32år så kan jag med säkerhet säga att 2st har varit intresserade...när jag 12-13år, sen dess har jag aldrig varit kär i ngn som blivit kär i mig....
    hmm...känner att jag kanske borde starta en egen tråd om det här....ska inte kidnappa!

• PernillaAndersson
    Snuttan80 skrev 2014-05-14 21:53:56 följande:

Kan hålla med om det. En blick som håller kvar och säger "det är något speciellt med dig"
  • Anonym (vet)

...blicken från honom visar det tydligt...

• Anonym (been there)

Vill bara avråda från att överhuvudtaget inleda något på jobb! Håller det inte så blir det jäkligt jobbigt att fortsätta jobba ihop.

• PernillaAndersson
    Anonym (been there) skrev 2014-05-15 10:27:42 följande:
    Vill bara avråda från att överhuvudtaget inleda något på jobb! Håller det inte så blir det jäkligt jobbigt att fortsätta jobba ihop.

Har också been there. Flera gånger. Rekommenderar inte heller det.
Svar på tråden Hur vet man om någon är intresserad och inte bara trevlig?