• k girl

Era bästa böcker!

Till mina favoritböcker hör till exempel: The Secret History, Donna Tartt. The Magus och The Collector av John Fowles. In the Country of Lost Things, Paul Auster. New York-trilogin, Paul Auster. Girlfriend in a Coma, Douglas Coupland. Jane Eyre, Charlotte Brontë. Brideshead revisited, Evelyn Waugh. 

Och på svenska: Mor gifter sig-serien, Moa Martinson. Den amerikanska kvinnan, Monika Fagerholm. Kvinnorna och staden-serien, Kerstin Ekman. Fröknarna von Pahlen-serien, Agnes von Krusenstjerna. Pennskaftet, Elin Wägner. Mårbacka, Gösta Berlings saga, Selma Lagerlöf. 

Hm, jag skulle kunna räkna upp massor mer...

Det sista jag läste var Morrisseys självbiografi. Han är en fantastisk författare. 

• k girl

Uh, hur kunde jag glömma bort Hjalmar Söderberg?! Han är BÄST.

• k girl

Och Monika Fagerholms bok heter Den amerikanska flickan och ingenting annat...

• k girl
    Skepparen skrev 2014-06-11 03:09:37 följande:
    Den som var så infernaliskt seg? Märkligt vad olika man kan tycka om litteratur. ;)

En annan ganska ny bok som jag tror kommer att leva kvar som klassiker i mitt minne om trettio år:
    Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
    Gillar man den finns två relaterade böcker till sedan.
    Haha, well... Tror jag har börjat läsa den fyra-fem gånger och gett upp... Men när jag väl kom in i den kunde jag inte sluta. Den fastnade!
Svar på tråden Era bästa böcker!