Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Sluta gymma i tights !

studentbruttan29 skrev 2014-05-15 21:23:42 följande:
    Jag ska gymma i en stringbikini nästa gång. 
    Här är ett tips på ett träningspass du kan göra:

• lille Birger
    Mithi skrev 2014-05-16 08:15:17 följande:
    Så länge man inte är avklädd ska man få träna i det man är bekväm med tycker jag. Alltså är tights ett alldeles utmärkt val för de som vill, eftersom tights är lätt att röra sig i och därmed bekväma vid träning samt ganska svala (till skillnad från mjukisbyxor).
    Håller med. Så länge tightskvinnorna inte kommer och gör knöböj ovanför ansiktet på folk som ligger och kör crunches så är det inga problem.

• lille Birger
    isabelles skrev 2014-05-16 13:06:27 följande:
    Tränar alltid i svarta tights haha.. 
    Hur kommer det funka för dig att gymma i mjukisbyxor nu under sommaren?
  • lille Birger
    Pathfinder skrev 2014-05-17 07:59:59 följande:
    Ja just det. För "vi kvinnor" anpassar oss självklart efter en mans sunkiga åsikt.

LOL! Skrattande
    Faktum är att det oftast är kvinnor som lägger sig i hur andra kvinnor klär sig:

En sak som jag lärt mig om feminister är att de ofta är väldigt korkade och väldigt sällan klarar sig i en saklig diskussion.

• lille Birger
    Flisan79 skrev 2014-05-17 11:28:16 följande:
    Birger: jag är feminist och jag tycker tjejer (och killar) ska ha på sig vad de vill. De får gå helnäck eller ha burka, bara det är självvalt.
    Så resonerar alla jag pratat med så ditt exempel känns som tagen ur luften för min del.

TS: håll dig till din spegelbild i gymmet så blir allt bra smile5.gif
    Tyvärr är det många befängda feminister som blir kränkta och sura om en flicka kommer till dagis i prinsessklänning. De lägger sig i hur andra människor klär sig.
    Pathfinder skrev 2014-05-17 10:41:41 följande:
    Om feministerna har gigantiska rumpor får de säkert mer respekt från dig.
    Ja faktiskt. Om de inte har något vettigt att säga kan de iaf vara fina att titta på. Lady Dahmer är ju ett exempel:

Hon skriver de mest idiotiska, sexistiska, chauvinistiska inläggen, men hon har iaf en helt okej kropp att titta på.

• lille Birger
    Pathfinder skrev 2014-05-17 14:52:25 följande:
    Jag har ingen personlig åsikt om Lady Dahmer, däremot tycker jag det är tråkigt att när argumenten börjar tryta så kan man (i det här fallet lille Birger) istället ta till sexistiska kommentarer om en kvinnas kropp istället.

"Yey! Kan man inte 'vinna' intellektuellt över kvinnorna kan man trakassera de sexuellt istället."

Moget.
    Pathfinder, jag blir tvungen att anta att du antingen är berusad eller att du råkade skriva den meningen i fel tråd. Jag brukar själv peka ut när andra debattörer övergår från att argumentera till att använda andra metoder, men då jag gör det i ett sammanhang där det pågått en debatt och ena parten plötsligt börjar bli osaklig. I det här fallet har det inte pågått någon debatt mellan mig och Lady Dahmer. Mina argument (och allas som förespråkar jämställdhet och har ett IQ över 80) vinner alltid över Lady Dahmers och utöver det så recenserar jag dessutom hennes kropp. Utöver det.

Självklart kan du försöka motbevisa detta genom att hitta något argument jag skrivit och använt mot LD, eller mot andra feminister för den delen och motivera varför det inte håller, men ska jag vara helt ärligt tror jag att inte att du kommer försöka göra det. För du vet ju redan själv att det du skrev inte stämmer.
Svar på tråden Sluta gymma i tights !