• Anonym (undrar/)

Är er partner lättväckt av sig på natten?

Är er partner lättväckt av sig på natten?
    Det vill säga skulle t.ex vakna lätt när det behövs?

• Svar på tråden Är er partner lättväckt av sig på natten?
  • Anonym (Emma)

Min sambo är extremt svårväckt. Har nästan lyckats sparka honom ur sängen (pga snarkning) utan att han vaknat. Men så fort vårt barn ropar på natten så sätter han sig rakt upp Skrattande

• Anonym (undrar/)

Jag lagade mat nu här för en stund sen och helt plötsligt small det till i lampan i sovrummet då det visade sig att strömmen gick.

Min partner låg i sovrummet och sov och reagerade inte och jag var tvungen att säga åt min partner att hjälpa mig att kolla i proppskåpet.

Först då fick jag en reaktion.

• Dixie
    Anonym (undrar/) skrev 2014-05-15 23:24:28 följande:
    Jag lagade mat nu här för en stund sen och helt plötsligt small det till i lampan i sovrummet då det visade sig att strömmen gick. Min partner låg i sovrummet och sov och reagerade inte och jag var tvungen att säga åt min partner att hjälpa mig att kolla i proppskåpet. Först då fick jag en reaktion.

Om han sov är det kanske inte så konstigt att han missade att strömmen gick? en smäll från en lampa brukar ju inte höras så mycket....
  • Anonym (12)

inte min sambo men min mamma är. Skit jobbigt :P

• Anonym (Emma)
    Anonym (undrar/) skrev 2014-05-15 23:24:28 följande:
    Jag lagade mat nu här för en stund sen och helt plötsligt small det till i lampan i sovrummet då det visade sig att strömmen gick.

Min partner låg i sovrummet och sov och reagerade inte och jag var tvungen att säga åt min partner att hjälpa mig att kolla i proppskåpet.

Först då fick jag en reaktion.
    Ja det hade garanterat inte min sambo vaknat av. Och om du inte kan byta en säkring som gått själv så är det dags att du lär dig. Det är inget svårt och nästa gång det händer är du kanske ensam hemma.
  • Styrox

Min partner är så gott som död när han sover.
    Jag däremot skulle kunna vakna av att en knappnål fall till marken. Just nu i alla fall. Vanligtvis brukar jag också vara lika svårväckt.

Vakna lätt när det behövs? Jag vet inte, har inte riktigt varit i den situationen. Visst vaknar båda lätt om det är någon förutsett som händer, typ skrikande barn, en full partner som kommer hem osv.
    Men jag vet katten om jag skulle vakna för typ brandlukt, eller tom brandvarnaren och liknande. Skulle definitivt inte vakna om en lampa small i alla fall. Varken jag eller mannen.

• Anonym (undrar/)
    Anonym (Emma) skrev 2014-05-15 23:38:07 följande:
    Ja det hade garanterat inte min sambo vaknat av. Och om du inte kan byta en säkring som gått själv så är det dags att du lär dig. Det är inget svårt och nästa gång det händer är du kanske ensam hemma.
    Det handlar inte om att det är svårt för mig att byta en säkring utan det handlar om att min partner kanske nästa gång inte vaknar om jag ligger med brutet ben i lägenheten och ropar på hjälp eller om det rent utav börjar brinna?
  • madeleine82

Hm njae. Han påstår att jag snarkar så han vaknar och klagar på att jag går på toa. Men på dagtid sover han med tv på utan att vakna så jag vet inte..,

• goggles

Nej, jag väcker honom (bokstavligt talat) men knytnävar... Om grannarna såg oss skulle jag säkerligen bli anmäld. Men frammåt småtimmarna räcker det med örfilar

Jag däremot vaknar när grannen över tänker...

• Amanda84

Han är inte men jag är. Min sambo kan försöka väcka mig i tio minuter. Jag svarar, sätter mig upp och ibland till och med tittar på honom - men jag sover och minns ingenting. Jag vaknar inte av mobillarm eller väckarklockor heller och det har varit så här under hela mitt liv. En gång gick brandlarmet på ett hotell jag sov på. Jag vaknade inte då heller trots att det tjöt ordentligt.

Vi skall ha barn om lite mer än en månad och jag är livrädd att jag inte skall vakna när barnet gråter. Sambon jobbar natt så han är inte alltid hemma på nätterna. Jag hoppas innerligt att det är som alla säger - att sitt eget barn, det hör man.

• Anonym (what)

Vaknar du själv om en propp går?? Du kan inte sova särskilt djupt då. 

• Anonym (undrar/)
    Anonym (what) skrev 2014-05-16 01:05:39 följande:
    Vaknar du själv om en propp går?? Du kan inte sova särskilt djupt då. 

Det är inte säkert att jag gör!Nu handlar det mer om att min partner vägrar att vakna alls på natten.Ligger jag där med brutet ben är det inte säkert att jag får någon respons alls.
  • Anonym (what)
    Anonym (undrar/) skrev 2014-05-16 01:09:45 följande:

Det är inte säkert att jag gör!Nu handlar det mer om att min partner vägrar att vakna alls på natten.Ligger jag där med brutet ben är det inte säkert att jag får någon respons alls.
    Då är det väl samma sak för honom. Vad hade du gjort om du bott själv? 
  • Amanda84
    Anonym (undrar/) skrev 2014-05-16 01:09:45 följande:

Fast det hade väl varit likadant om du bott ensam. Vem hade hjälpt dig då? Kroppen klarar ganska mycket faktiskt, om det väl gäller.

En kompis till mig ramlade med motorcykeln och fick den över sitt ena ben. Han lyckades dels lyfta 150 kilo motorcykel och sedan gå flera meter eftersom han var tvungen att komma bort ifrån läckt bensin och liknande. Väl på sjukhuset visade det sig att skelettet var helt pulveriserat i benet, så man fick låta det läka ihop fel och sedan skära upp benet för att plocka ut benflisorna någon månad senare. Tekniskt sett borde det vara omöjligt att gå när de största skelettbitarna i benet var centimeterstora men adrenalinet slog på och han märkte inte smärtan förrän han hade tagit sig i säkerhet och ringt 112 och de försäkrade honom om att ambulans var på väg. Först då märkte han att han hade så ont och då svimmade han också.

Du kan nog ta dig till en telefon om du verkligen behöver. Jag hade snarare varit orolig om sambon är hemma ensam och inte vaknar av brandlarmet om det börjar brinna.
  • Anonym (S)

Min sambo är väldigt svårväckt.. Man kan slå och knuffa bäst man vill när han snarkar. Om 6 veckor kommer vår bebis, återstå och se om han vaknar av bebisskrik.

• Jemp

Nä han är inte lättväckt men jag är. Vaknar ofta för minsta lilla.

Sover dock gärna framför tvn men det är en annan sak (såg att det nämndes högre upp). Dels ofta inte så störande ljud och dels med slummer än djupsömn. Hjälper mig att koppla av.

• The Fugly

Nej. Han vaknar när vår dotter ropar när han har ansvar för henne men annars kan han sova igenom nästan allt.

• Anonym (Lene)

Min man vaknar av ALLT! Jag kan inte ens vända mig om i sängen så är han vaken.

Till en början försökte jag vara tyst och försiktig för att inte väcka honom men det hjälpte föga så nu tar jag det mest bara lugnt för jag vet att han vaknar i alla fall.  

Svar på tråden Är er partner lättväckt av sig på natten?