• Skruttan0903

Sälja bilbarnstol... Pris?

Hej.
    Ska lägga ut vår bilbarnstol Besafe izikid X3 med isofix.
    Ljusrosa/grå färg.
    4495kr inköpt höst 2011
    Vad kan jag sätta för pris? Vad är rimligt att få för den?
    Bra skick, hel och ren. Inte krockad.
    Har ni sålt och vad fick ni?
    Har ni köpt och vad gav ni?
    Tackar och tar emot tips!
    Kollat lite på olika annonser men det är ingen i samma färg till salu. Det kan ju va ett plus!?

• Svar på tråden Sälja bilbarnstol... Pris?
  • sweetpea

Jag är själv på jakt efter en ny bilbarnstol till vår andrabil (fast inte BeSafe, en sån har vi och den är för himla klumpig). Det jag tittar efter är hur fräsch den är - ju nyare desto högre pris, förstås. Färgen bryr jag mig inte ett skvatt om. Jag är villig att betala max 1000 kr, om den inte är helt oanvänd förstås.

Jag skulle gå på vad andra tar för motsvarande stol och lägga mig lite lägre om jag vill sälja snabbt. Att det inte finns någon ute i samma färg tror jag att du kan strunta i.

• ClaraV

Skulle aldrig betala för en begagnad bilstol speciellt inte en som är 3 år gammal och från en okänd människa. Det är en säkerhetsfråga och vad jag har sett av andra som vill köpa/sälja bilstolar så verkar folk inte vilka betala mer än max 500 för en begagnad stol. Men då ska den inte vara äldre än typ 2 år. Verkar över lag vara svårt att sälja bilstolar, själv har jag inte ens försökt. Har kvar dotterns gamla men blir att köpa ny ändå nu när nästa knodd kommer.

• Cornellia

Någonstans mellan 500-1000 kr.

Iom att den är ganska gammal, och dessutom begagnad så är nog inte andrahandsvärdet särskilt stort. Färg osv är helt ointressant för mig om jag skulle köpa bilbarnstol.

• Sisisisi

En nu sån kostar nu 3700 kr. Jag skulle lägga ut den för 1500 kr.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Sisisisi
    MotvilligaMamman skrev 2014-05-16 09:54:30 följande:
    Kollar man prisjakt så går den modellen att köpa ny för 2990. Hade gett max 500 kr.

För det priset får du väl bara den bältesmonterade, inte isofixen?
    Keep your child rear facing for as long as possible!

• vimsa

Provat sälja ett baby skydd från -11 för 500 ingen intresserad. Räknas tydligen som för gammal. Vill du bli av med stolen så testa typ 1500-2000. Lycka till.

• MotvilligaMamman
    Sisisisi skrev 2014-05-16 10:01:33 följande:

För det priset får du väl bara den bältesmonterade, inte isofixen?
    Ingen aning, antog att alla med det namnet var samma modell. Hade ändå inte betalat mer än 500 för en 3 år gammal begagnad bilbarnstol från en säljare jag inte känner.
  • Emmut
    vimsa skrev 2014-05-16 10:05:19 följande:

Provat sälja ett baby skydd från -11 för 500 ingen intresserad. Räknas tydligen som för gammal. Vill du bli av med stolen så testa typ 1500-2000. Lycka till.

Ja babyskydd ska ju bara användas i 5 år medans bilbarnstolar kan användas 10 år.

Men ska man ha syskon så kanske man vill kunna ha hela "användningstiden" och därmed köpa en ny. Sedan kan man ju aldrig bevisa som säljare att stolen inte är krockad med eller tappad. Jag skulle köpt en ny stol.

Enda chansen att sälja den är om du säljer till någon bekant eller om någon som inte är så rädd om sina barn köper den...
  • Skruttan0903

Jag köper inte själv begagnat utan nytt. Och vi Ska inte ha syskon därför säljer vidare då vi Inte behöver den mer. Synd att slänga bort Både pengar och fullt fungerande stol. Finns alltid någon som inte har ekonomin till En ny stol tex. Sen finns oärliga människor, men känner inte Att jag säljer en fara! Haft min egen dotter i den Tills för 3 dagar sedan! Men det vet inte köparen dock. 😃 Billigare än 4495kr är i såfall utan isofix eller En stol med kort datum.

• Radhuspinglan

Jag har inga problem att köpa begagnad bilbarnstol. Det är inte ofta man läser om krockar med småbarn inblandade - och då ska man känna till att man faktiskt alltid skriver om bilolyckor där barn funnits med. För övrigt är detta med att krockade stolar skulle vara sämre, lite av en bluff. Givetvis så försämras stolen om den blivit mosad - men av att bara stå emot en krock förstörs den inte av. Isf skulle det vara en ännu större säkerhetsrisk att köpa en begagnad bil, cykel eller vagn - då samtliga dessa "fordon" slits på vid varje användning. Det är lite skrämmande hur folk går på en massa väldigt lätt. Lättlurade är ju bara förnamnet! Tänker man ett enkelt steg till, så synar man ju bluffen hur enkelt som helst. Att människor är så naiva... Skrämmande!

Svar på tråden Sälja bilbarnstol... Pris?