• Anonym (Ee)

Gå 3 timmar om dagen

Jag har slagit vad med min vän, som säger att man inte kan gå ner i vikt av endast promenader, vilket jag gärna vill bevisa att man visst kan. Jag ska alltså gå (1h morgon 1h em och 1h kväll) varje dag i en månad och lyckas gå ner 8 kilo. Vadet handlar om 2000kr. Kommer jag förlora 2k eller vinna pengarna?

• Svar på tråden Gå 3 timmar om dagen
  • Fia 28

Kan man väl så länge du går hårt och inte bara vankar fram. Dock låter 8kg mycket att gå ner på en månad bara genom promenader om du inte tänker äta bättre/mindre.

• Anonym (beror på)

Om du även reglerar vad du äter. Överäter du så går du inte ner. Äter du normslt så ja lite. Minskat du ditt kcal intag något så ja visst absolut. Tänk dock på att muskler väger mer än fett så vågen kan säga en sak o måtten en snnan. Sen beror åtta kilos viktminskning på vilken startvikt du har o hur van du är att röra dig. Men lycka till o om inte annat så skaffar du dig sunda vanor.

• Anonym (..)

Ehm, 8kg är väääldigt mycket på en månad. Många i tex biggest loser går inte ens ner så mycket första veckan och de tränar sjukt mycket per dag. För det första måste du lägga om kosten för att äta likadant som innan kommer aldrig funka.

• Anonym (Linda)

Jag promenerad 2h/dag i rask takt i kuperad terräng och gick ner 6 kg på två veckor, jag fick kraftiga diarréer pga att jag började röra på mig. Men därefter sa det bom stopp. Kroppen hade vant sig vid träningen och ville inte gå ber mer och då blev det 0,2-0,5kg/vecka istället. Jag fast diaréerna fortsatte i några månader till.

Så visst kan man gå ner med att promenera men det måste vara i rask takt och gärna kuperat så man får olika lutningar som man måste ta sig upp och ner för.

• Anonym (Ee)
    Anonym (beror på) skrev 2014-05-16 09:54:59 följande:
    Om du även reglerar vad du äter. Överäter du så går du inte ner. Äter du normslt så ja lite. Minskat du ditt kcal intag något så ja visst absolut. Tänk dock på att muskler väger mer än fett så vågen kan säga en sak o måtten en snnan. Sen beror åtta kilos viktminskning på vilken startvikt du har o hur van du är att röra dig. Men lycka till o om inte annat så skaffar du dig sunda vanor.

Jobbar hemifrån vid datan, och sitter väl stilla från 8-9 till 6 på kvällen, kommer självklart ändra mina matvanor mest ta bort allt småätandes, vilket är väldigt lätt när man jobbar hemifrån, det blir väl några vändor till kylskåpet "bara för att man kan" och det är lätt att det slinker ner nån bulle, en macka då och då, osv osv! Tack tack!
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (..) skrev 2014-05-16 09:56:21 följande:

Ehm, 8kg är väääldigt mycket på en månad. Många i tex biggest loser går inte ens ner så mycket första veckan och de tränar sjukt mycket per dag. För det första måste du lägga om kosten för att äta likadant som innan kommer aldrig funka.

Vad har TS -8kg på en månad med att de i Biggest Looser inte kan gå ner 8kg på en vecka? Det är ju skillnad på en månad och en vecka. Hoppas du förstår det!
  • Anonym (Ee)
    Korpen skrev 2014-05-16 10:03:48 följande:
    8 kg på bara en månad på bara promenader kommer du inte klara. Du blir 2000 kr fattigare....

Ajaj.. Det svider haha.. Men men, jag ser inget omöjligt innan jag försökt, men jag får lägga undan pengar ifall att!
  • Anonym (..)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-16 10:11:25 följande:
    Vad har TS -8kg på en månad med att de i Biggest Looser inte kan gå ner 8kg på en vecka? Det är ju skillnad på en månad och en vecka. Hoppas du förstår det!
    Absolut! Men att gå 3 timmar per dag kommer inte att ge det resultatet. Jag ville mer jämföra att man måste röra på sig mer.
  • Anonym (Ee)
    Anonym (Linda) skrev 2014-05-16 10:04:51 följande:
    Jag promenerad 2h/dag i rask takt i kuperad terräng och gick ner 6 kg på två veckor, jag fick kraftiga diarréer pga att jag började röra på mig. Men därefter sa det bom stopp. Kroppen hade vant sig vid träningen och ville inte gå ber mer och då blev det 0,2-0,5kg/vecka istället. Jag fast diaréerna fortsatte i några månader till. Så visst kan man gå ner med att promenera men det måste vara i rask takt och gärna kuperat så man får olika lutningar som man måste ta sig upp och ner för.

Då finns det hopp ändå haha, hur ändrade du dina matvanor? Jag äter ingen frukost, utan småäter lite fram till lunch, men har tänk börja äta frukost istället, och sen har jag inte bestämt mig om jag ska hoppa över lunch och bara äta frukost och middag, eller frukost, litet mellanmål, middag.
Svar på tråden Gå 3 timmar om dagen