• PALAN

Monbijou Malmö

Hej, Nu är tråden gamma,l men jag vill ändå ge det betyg som Monbijouskolan i Malmö förtjänar i dagsläget. Det är onekligen ett flaggskepp som sjunkit långt ned. Min dotter har gått nollan där och jag tar henne ifrån denna fattiga skoltillvaro. Det erbjuds inga aktiviteter på Fritids i nollan, jo en och det är filmvisning. Jag frågar mig när skolan uppgift blev att visa film för barnen? Detta är en förvaring utan dess like. Lärarna vågar inte gå ut med barnen utanför skolans område pga resursbrist. Skolundervisningen är inte särskilt stimulerande och det händer aldrig "något extra" för barnen. Tillvaron lyfts inte och tillvaron är relativt trist. Barnen i nollan har inte heller idrott. Detta är så sorgligt mtp det behov av rörelse som barn har. Nä då istället bjuds det på filmvisning och saft med popcorn. Summa summarum; jag rekommenderar inte denna skola till någon. Det saknas helt enkelt AMBITIONER för barnen som går där. Allt ligger på en medelmåttig ljummen nivå som inte når upp till min dotters förväntningar om vad en skola ska leverera! Ett annat exempel på en grundläggande sten som saknas är föräldraråd. Denna dörr har stängts och jag undrar om man inte vill tala med föräldrarna. Loven på fritids erbjuder inte heller något särskilt roligt för barnen. Som sagt en fattig tillvaro i ett flaggskepp som sjunkit långt ned!

Svar på tråden Monbijou Malmö