• Anonym (Milla­n)
    Äldre 17 May 15:42
    1561 visningar
    2 svar
    2
    1561

    Vill bli mamma!

    Jag har en stor barnlängtan och haft det ett tag. Jag och min sambo har snart vart tillsammans i 2 år och vi bor i hyreshus men letar efter ett större hus som vi vill äga själva. Sambon har 2 st barn sen tidigare med två olika mammor så han har inte lika stor längtan just nu som jag har. Vi har ena barnet här nästan på heltid och den andra varannan vecka. Jag och han har diskuterat om det här stora ämnet eftersom min hjärna signalerar att jag vill bli mamma och vill försöka nu men sambon vill vänta tills vi fått större hus. Jag blir 29 i år så börjar känna mig stressad för min ålder. Men jag förstår inte varför man inte kan försöka samtidigt som man kollar på större hus för kommer ut mycket objekt häromkring och vi har kollat på många visningar. Mår väldigt dåligt över det här och blir så avundsjuk när jag ser mina nära vara gravida eller har fått barn. Jag gillar familjelivet men skulle betyda mer när jag blir en riktig mamma. Är rädd att han bara skjuter upp det och att nästa problem kommer komma då vi köpt ett hus. Men han säger att han vill ha barn men ett hus först. Men ja känner om han verkligen ville så skulle han inte ha några problem att försöka nu.. och han är nästan aldrig sugen på att *göra det för att kunna bli med barn* för han är för trött.. vi ska på husvisning på två st olika nästa vecka så ja pratar inget om det här, för har snackat mycket om mina tankar men han tycker jag tjatar så ska lugna ner mig just nu.. men vill vara säker innan man skaffar hus tillsammans.

  • Svar på tråden Vill bli mamma!
  • Äldre 21 May 21:32
    #1

    Hej! Det här är inte en fråga för allergiexperten men det verkar som om ni har olika fokus just nu. Försök att få till ett samtal i lugn och ro om vilka tankar och planering ni båda har med varandra och om er framtid tillsammans.
    vänliga hälsningar Anitha

  • Anonym (Milla­n) Trådstartaren
    Äldre 23 May 17:10
    #2

    oj såg inte  att du va expert på allergier! hehe men tack för ditt mejl ändå:D

Svar på tråden Vill bli mamma!