emmaab skrev 2014-05-22 10:31:54 följande:
Finns många knäppskallar som inte borde jobba inom vården man stöter på dom överallt tycker jag... Första gyn jag gick till fick jag absolut ingen hjälp hon förklarade inte ens vad pco var för något och hur det funkar och hur jag ska bära mig åt för att faktiskt bli gravid.. Hon gjorde VUL o tittade på mina äggstockar osv sen när de var klart var de bara " du måste gå ner i vikt för att få hjälp och skaffa barn, har du provat den här 5:2 dieten" ?!?! Jag är överviktig ja, jag jobbar på det hela tiden och har svårt att gå ner i vikt och hur man så okänsligt bara kan säga sådär blev ju totalt krossad för vikten är något jag jobbar med hela tiden tränar, promenerar osv... När jag sedan tog mig i kragen o ringde till denna gyn på ett annat ställe så ska ni tro att jag var rädd att då precis samma svar av henne... Men hon var helt underbar så hjälpsam och hon fokuserade inte på min vikt. Utan hon fokuserade på hur hon kunde hjälpa mig/oss istället... Och nu är vi här,
Idag tar jag sista tabletten pergo!!! :D håller alla tummar o tår att de visar bra på VUL på måndag! Hojja vad mkt text det blev ;)
Precis samma för mig, fick höra att jag var överviktig o att det kan vara därför jag inte blivit gravid men när jag hitta en annan gyn var han jätte bra och sa "ja men att tänka på vad man äter behöver alla göra ibland"
Dessutom har jag djur så rör mig mycket, ganska aktiv på jobbet osv så enligt min mening kan man vara överviktig men det betyder inte att man är ohälsosam för det ")
Bär jag ändå skriver, jag ha tagit pergo på morgonen varje dag men idag, sista tabletten glömde jag, kom på när jag precis kommit till jobbet att jag glömt tabletten så får ta den i em när jag kommer hem. Tror ni det kan bli "fel" pga av det? ? :/