• julii

Börja med pergotime imorgon

Jag börjar oxå med pergotime imorgon och ska göra vul 26/5 :)

Det blir min andra gång jag tar pergo. Min läkare sa åt mig att inte göra äl tester hemma för att det bara orsakar onödig stress så jag gjorde inte det. På vul sist såg man 2 ägg på 16 mm. Nästa vecka ska min karl göra spermatest oxå :)

• julii
    emmaab skrev 2014-05-17 21:54:34 följande:
    Men vad kul! Då får du uppdatera mig om hur de går :) jo självklart kan de bli ett stressmoment jag får se hur jag gör med testerna... Okej min sambo fick göra spermatest för någon månad sedan, hade många o pigga simmare så det var skönt o höra! Det var oxå mkt nervöst o vänta på de svaret ;) hoppas de blir samma för er :)

Okej, tog det lång tid att få svar på spermatestet? Gick ni privat?

Det hoppas jag med :)
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-19 22:17:43 följande:
    Okej kommer försöka varannan dag iallafall men det kan ju lätt bli lite "trist" när det kanske känns som att man MÅSTE men ja du förstår.. :) han funkar rätt bra under press tycker jag, oftast så jag hoppas det kommer gå bra :D ändå lite sjukt att en sak sol egentligen ska funka i våra kroppar inte gör det och man måste knapra i sig massa piller o greja... Ibland får jag sånna små perioder där man bara undrar varför man inte är normal!! Så jobbigt... Kompisar som blir gravida och påstår att dom försökt länge när de gällde 3-4 månader... Jo tjena vi har väl försökt 2 år... Nåja hoppas de ska gå vägen nu då men lätt att tappa humöret och tänka :(

Känner verkligen igen mig. Så tråkigt när man hamnar i sådana perioder men de är en väldans tur att det finns hjälp att få. Tillslut är det våran tur:)
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-19 22:39:37 följande:
    Ja hoppas det är våran tur nu! Känns hemskt när man nästan inte ens blir glad när någon nära en berättar att dom är gravid man önskar ju så att det var en själv.. :( sen känns det som att varenda en man vet/känner blir gravid nu, jobbigt när folk frågar oxå lixom när det är dags för oss att skaffa barn osv.... Man måste försöka tänka positivt vilket jag inte är någon mästare på men min sambo får mig o försöka iallfall så :)

Det är samma här. "Bara" för att man kämpar med att bli gravid så verkar det som att andra man känner blir gravida på löpande band! Men som sagt man får va positiv och tänka att tillslut ska de bara gå. Tråkiga är ju att det inte sker naturlig utan att man måste äta tabletter, få på undersökningar o ha sex "på beställning" det tycker nog jag känns mest jobbigt
  • julii
    maka011 skrev 2014-05-19 23:32:44 följande:
    Har ätit både Provera och Pergotime. Nu inväntar jag vad molvärken i magen är för något. Inget plus än iaf.

Blir lite ledsen när jag läser i trådar som rör Pergotime. Min läkare på gyn sa ingenting om vul för att se om det kommit någon blåsa.

Han skickade hem mig med recept på Provera och Pergotime och bad mig återkomma om inget skett på 3 försök. :(

Va konstigt, gör man inget vul eller blodprov vet man ju inte om tabletterna gör någon verkan :/
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-22 10:31:54 följande:
    Finns många knäppskallar som inte borde jobba inom vården man stöter på dom överallt tycker jag... Första gyn jag gick till fick jag absolut ingen hjälp hon förklarade inte ens vad pco var för något och hur det funkar och hur jag ska bära mig åt för att faktiskt bli gravid.. Hon gjorde VUL o tittade på mina äggstockar osv sen när de var klart var de bara " du måste gå ner i vikt för att få hjälp och skaffa barn, har du provat den här 5:2 dieten" ?!?! Jag är överviktig ja, jag jobbar på det hela tiden och har svårt att gå ner i vikt och hur man så okänsligt bara kan säga sådär blev ju totalt krossad för vikten är något jag jobbar med hela tiden tränar, promenerar osv... När jag sedan tog mig i kragen o ringde till denna gyn på ett annat ställe så ska ni tro att jag var rädd att då precis samma svar av henne... Men hon var helt underbar så hjälpsam och hon fokuserade inte på min vikt. Utan hon fokuserade på hur hon kunde hjälpa mig/oss istället... Och nu är vi här,

Idag tar jag sista tabletten pergo!!! :D håller alla tummar o tår att de visar bra på VUL på måndag! Hojja vad mkt text det blev ;)

Precis samma för mig, fick höra att jag var överviktig o att det kan vara därför jag inte blivit gravid men när jag hitta en annan gyn var han jätte bra och sa "ja men att tänka på vad man äter behöver alla göra ibland"

Dessutom har jag djur så rör mig mycket, ganska aktiv på jobbet osv så enligt min mening kan man vara överviktig men det betyder inte att man är ohälsosam för det ")

Bär jag ändå skriver, jag ha tagit pergo på morgonen varje dag men idag, sista tabletten glömde jag, kom på när jag precis kommit till jobbet att jag glömt tabletten så får ta den i em när jag kommer hem. Tror ni det kan bli "fel" pga av det? ? :/
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-26 11:43:08 följande:
    Var på VUL idag största ägget var 8,25 mm :( ska dock tillbaka på 1 vecka för det kan ju komma senare... Ska testa med äl stickor till helgen .... Känner ändå liiiite hopp eller?! Vad tror ni?

Jag var oxå på vul idag, hade ett ägg på 14.7 mm men ska tillbaka på onsdag för att se hur det utvec?las. Lycka till och hoppas att det växer till sig:)

Åt du enkel kur?
  • julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-26 19:56:05 följande:
    Kunde inte hålla mig utan tog ett test nu på kvällen efter att ha hållit mig bara ca 1 timme, jag är på BIM eller BIM-1. Jag tycker själv att jag ser ett svagt streck men vågar inte hoppas. Någon av er som ser? Eller som kan trixa med bilden?

Jag ser ett svagt streck, gör ett nytt på morgonen imorgon eller övermorgon :)
  • julii
    emmaab skrev 2014-05-26 19:52:03 följande:
    Å det lät ju lite bättre för dig iallfall! Hoppas de släpper o växer till sig :) jo jag åt enkel kur, hoppas verkligen mitt växer till sig....... Längtan är hemsk....

Ja fast detta är min andra kur, på den första kuren hade jag 2 ägg på 16 mm på ena sidan och ett ägg på andra sidan på 14 mm och denna gången endast 1 ägg, konstigt hur kroppen fungerar :p

Ja denna längtan och väntan, vore skönt om man kunde spola fram tiden ibland :)
  • julii

Hur länge kan ett ägg bli befruktat? Va på vul igår då va de 20 mm o borde va äl idag men mannen är på jobb så kommer inte kunna sexa idag. Är de kört nu den här månaden? :(

• julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-29 19:01:10 följande:
    Jag har läst nånstans att ägget kan leva upp till ett dygn men att det inte alltid är befruktningsbart mer än ett par timmar. Dessutom tar det ju en stund för spermien att hitta till ägget. Vet inte om det r kört, beror ju på ifall ägget släpper idag eller imorgon. Vad trodde din gyn?

Ajdå... min äl har krånglat trots pergo så min gyn sa att hon inte kunde svara på när det skulle släppa exakt men borde va idag elker imorgon
  • julii
    KnytetsMamma skrev 2014-05-29 20:47:32 följande:
    Då får vi hålla tummarna att det släpper först imorgon så ni hinner mysa :)

Ja precis :)
  • julii
    maka011 skrev 2014-06-16 14:38:41 följande:
    Just nu orkar jag knappt tänka på det. Det gör för ont. Och labbet är stängt för sommaren så sambon kan inte lämna prov förrän i augusti.

Lycka till maka011. Hoppas att det går vägen för er.
Svar på tråden Börja med pergotime imorgon